2021

14.12.2021. 12:49

Galenika

Autor: Nova Ekonomija

Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ na temu mentalnog zdravlja

 Rezultati ankete o mentalnom zdravlju mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u velikoj meri osećaju promene kada je njihovo mentalno zdravl...

Zdravo dvadesete

2021

14.12.2021. 12:49

 Rezultati ankete o mentalnom zdravlju mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u velikoj meri osećaju promene kada je njihovo mentalno zdravlje u pitanju, a koje su nastale kao posledica pandemije Covid19 (72,4 odsto ispitanih). Takođe, čak 81,9 odsto anketiranih smatra da se oseća drugačije u odnosu na period pre pandemije. U anketi je učestvovalo više od 200 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno. 

Stres, anksioznost i bezvoljnost bez konkretnog razloga 

Ispitujući prisutnost različitih simptoma kod ispitanika, dobijeni rezultati pokazuju da značajan broj ponekad ili često oseća stres, anksioznost, osećaj bezvoljnosti kao i tugu bez konkretnog razloga. Više od polovine, tačnije 55,2 odsto ponekad ima osećaj preopterećenosti, dok se taj osećaj često javlja kod 32,8 odsto ispitanika. Sa često prisutnim stresom bori se čak 54,3 odsto ispitanih učesnika ankete starosti od 20 do 29 godina. Uprkos ovakvim rezultatima, čak 65,5 odsto ispitanika nikada nije išlo na psihoterapiju, ali je 56,1 odsto reklo da bi posetilo psihoterapeuta kada se nađe u situaciji da ima problem. 

Rešavanje problema 

Više od polovine ispitanika često ima promene u raspoloženju i često nisu sigurni u sebe i svoje postupke, a oko 45 odsto se izjasnilo da se često izgubi u mislima i voli da se isključi iz svoje okoline. Kada su u pitanju negativnost i loše raspoloženje, 39,7 odsto ispitanika voli da se u takvim trenucima osami, 25 odsto njih provodi vreme sa njima dragim ljudima, dok se 24,1 odsto bavi nečim što ih ispunjava. Kada se nađu u stresnoj situaciji, 40 odsto ispitanika postepeno rešava probleme i bori se sa stresom uz podršku drugih, dok 33 odsto njih voli da se izbori sa stresnom situacijom čim na istu naiđe.

Nesanica i poroci 

Više od polovine, tačnije 51,7 odsto ponekad ima problem da uveče zaspi, dok sa druge strane, kod 31,9 odsto to nikad nije slučaj. 

Kada su u pitanju poroci, 54,3 odsto je na pitanje da li imaju neki porok ili lošu naviku odgovorilo potvrdno. Kod većine onih koji su odgovorili potvrdno, kao najčešći porok ili lošu naviku naveli su: cigarete, prejedanje i lošu ishranu i alkohol.

 „Mentalno zdravlje i očuvanje istog oduvek je bilo od krucijalne važnosti. Onima koji možda nisu shvatali težinu ove teme, pandemija virusa je zasigurno pružila širu sliku i nova, drugačija shvatanja. Kroz Z20 platformu veliki broj aktivnosti  posvećujemo baš ovoj, veoma važnoj temi, s ciljem da se na što interaktivniji način pozabavi mentalnim zdravljem mladih, sa fokusom na različite aspekte psihičkog zdravlja“ istakla je Jelena Parojčić, izvršni direktor za ljudske resurse kompanije Galenika. 

Podrška porodice 

Kada je u pitanju bliskost sa porodicom, 60,3 odsto ispitanih je odgovorilo da imaju jako blizak odnos, dok je 31 odsto reklo da im je odnos korektan. Čak 72,4 odsto ima podršku okoline i osećaj da uvek mogu na njih da se oslone, što je nešto što im je jako važno. Ipak, da mladi vole da taje svoja osećanja govori i podatak da je čak 54,8 odsto njih odgovorilo da preferira da ih drži u sebi i da se trudi da niko ne primeti kako se osećaju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.