2021

16.12.2021. 15:35

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Savremena tehnologija u službi opšteg dobra

A1 Srbija

2021

16.12.2021. 15:35

 Nakon 14 godina uspešnog poslovanja u našoj zemlji, u aprilu 2021. godine kompanija Vip mobile preimenovana je u A1 Srbija, kao članica internacionalnog operatora A1 Telekom Austrija Grupe, jedne od najvećih telekomunikacionih grupacija u svetu. Na taj način, ova telko kompanija nastavila je jasno zacrtani put ka osnaživanju života ljudi u digitalnoj eri i dodatno učvrstila korporativnu filozofiju odgovornog pristupa prema zajednici u kojoj posluje

Kao deo uspešne multinacionalne kompanije, A1 Srbija nastoji da usmerava benefite svoje pozicije, pristup ekspertizi i resursima na konkretne ideje čijom realizacijom doprinosi vidljivim i kvalitetnijim promenama u društvu.

Poslovni model A1 Srbija bazira se na održivosti. Velika pažnja posvećena je ESG strategiji  (Environmental, Social and Governance)  kojom se rešavaju važna pitanja iz oblasti očuvanja zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja. U tom smislu, neki od glavnih ciljeva koji će na nivou Grupe biti realizovani do 2030. godine odnose se na smanjenje emisije štetnih gasova, postizanje karbonske neutralnosti uz povećanje energetske efikasnosti, kao i podizanje svesti o neophodnosti reciklaže starih uređaja. Važan segment delatnosti usmeren je i na očuvanje kulture i umetnosti, jačanje znanja i sticanje novih digitalnih veština, negovanje ravnopravnosti i postavljanje humanosti kao imperativa. 

Ova strategija učvrstila je realizaciju postojećih projekata i praksi kompanije i iznedrila nove poduhvate A1 koji su usmereni na stvaranje kvalitetnijeg životnog okruženja.

„Svet kakav želiš“ – jedinstveni program za dobrobit zajednice

Jedan od najznačajnijih i najslojevitijih projekata kompanije pokrenut je u aprilu 2021. godine. U pitanju je društveno odgovorni program „Svet kakav želiš” kroz koji je A1 Srbija pružila mentorstvo i finansijsku podršku važnim inicijativama iz oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. 

U prvom ciklusu ovog programa žiri sastavljen od stručnjaka i nezavisnih eksperata odabrao je tri najbolja projekta iz navedenih oblasti, kojima je za realizaciju inicijativa dodeljeno ukupno 10 miliona dinara.

U oblasti javnog zdravlja istakao se projekat „Mama, kako si?“ koji će pokrenuti Centar za mame, a koji predstavlja telefonsku liniju za besplatnu psihološku podršku svim mamama. 

Projekat fondacije Petlja „Budi data driven“ izabran je u oblasti obrazovanja i za cilj ima pružanje besplatne onlajn edukacije na temu analize, vizualizacije i obrade podataka. 

„Bolji vazduh građanima“, projekat je Internet društva Srbije iz oblasti ekologije i bavi se temom podizanja svesti u široj javnosti, kao i distribucijom uređaja za merenje kvaliteta vazduha.  

U okviru drugog ciklusa programa „Svet kakav želiš“ izabrana su nova tri projekta, ovog puta usmerena ka deci, a nagrađena su sa ukupno devet miliona dinara. 

U sferi javnog zdravlja prepoznata je „Aplikacija za rani razvoj deteta“ Logo centra, koja će biti od suštinske pomoći roditeljima tokom praćenja razvoja deteta. 

U oblasti obrazovanja izabrana je inicijativa „Zaigrani“, koju je pokrenuo Centar za razvoj participativnog obrazovanja, a njen cilj je opremanje vrtića u Srbiji inovativnim ekološkim igračkama koje kod dece podstiču učenje i kreativnost. 

U oblasti ekologije istakla se organizacija Bašta može svašta i njihova inicijativa „Zasadimo život zajedno“, program dodatne nastave za osnovce, koji uzgojem zdravih namirnica pomažu deci oboleloj od raka. 

Novi digitalni život kultnih filmova zahvaljujući „A1 Kinoteci“

Projekat očuvanja filmske baštine „A1 Kinoteka“ pokrenule su krajem 2017. godine  Jugoslovenska kinoteka i kompanija A1 Srbija, sa ciljem da se digitalnom restauracijom originalnih filmskih traka sačuvaju i zaštite dela koja su proglašena za kulturno dobro od velikog značaja. U septembru 2021. godine, premijerom digitalno restaurisanog filma Predraga Golubovića „Sezona mira u Parizu“ najavljen je i nastavak projekta A1 Kinoteka,  u okviru kojeg će za buduće generacije biti sačuvano još 10 naslova, pored dosadašnjih 20, koji su od izuzetnog značaja za domaći i evropski film.

Projektom „A1 Kinoteka“ želimo klasicima domaće kinematografije da vratimo stari sjaj, kvalitet slike i tona kakav i zaslužuju, i da ih predstavimo novim gledaocima koji iako ne mogu da se poistovete sa duhom vremena koji je uhvaćen u ovim filmovima, mogu da uživaju u spektakularnoj glumi, humoru i replikama koje se i dan-danas citiraju. Neke od replika i scena iz poznatih filmova smo ovog leta oživeli na muralima u Kraljevu, Kruševcu, Somboru i Nišu, kada su organizovane i besplatne projekcije restaurisanih filmova na otvorenom, a za sve ljubitelje domaće kinematografije, pored besplatnih projekcija u Jugoslovenskoj kinoteci, kontinuirano organizujemo i prenos uživo svih premijera putem društvene mreže Facebook.

Bezbedan internet za bezbedne klince

Internet je postao dostupan svima, a samim tim sve veći broj prepreka postavljen je pred nas. Kako bi virtuelni svet oblikovala kao bezbedno i udobno mesto, kompanija A1 Srbija posebno se orijentisala ka najmlađim korisnicima interneta. Još 2018. pokrenuta je platforma „Bezbedni klinci“, koja iako za temu ima bezbednost dece na internetu, najviše pomaže roditeljima, čiji su mališani neretko digitalno pismeniji od njih. 

Ovaj portal sadrži savetodavne i inspirativne tekstove koji roditeljima daju odgovore na mnoga pitanja kada je u pitanju bezbednost njihove dece u virtuelnom svetu. Krajem 2020. godine, lansiran je i podcast „Bezbedni klinci“ čija je autorka psihološkinja Ana Mirković iz Instituta za digitalne komunikacije. Svakog meseca emisije se plasiraju na podcast platformama i služe da roditeljima i njihovoj deci, kroz razgovor voditeljke i njenih eminentnih i stručnih sagovornika, prenesu lična iskustva, savete i omoguće da lakše savladaju izazove roditeljstva u digitalnom dobu. 

Tehnologija i za „stare znalce“

Savremeni način života i digitalno doba nisu zaobišli ni najstarije sugrađane koji svoje slobodno vreme sve više provode na internetu, kako za zabavu, tako i za sticanje novih znanja i veština, a pre svega za komunikaciju sa svojim najbližima. 

Program „Stari znalci“, kojim A1 ukazuje na potrebe stanovnika iznad 65 godina, okupio je i animirao veliki broj naših sugrađana da svoje talente i veštine podele sa drugima. Sedmoro najkreativnijih učesnika tako je dobilo priliku da ponese titulu svojevrsnih „influensera“ i najširoj zajednici prenese svoje bogato iskustvo.

Članovi žirija i ambasadori projekta bili su pesnik Ljubivoje Ršumović, glumica Seka Sablić i nedavno preminuli glumac Vlasta Velisavljević, koji su svojim angažovanjem i bogatim životnim iskustvom pružili nemerljivu podršku ovom projektu i starijim sugrađanima. Dodatni podsticaj najstarijima bila je i tarifa koju je kompanija A1 Srbija kreirala sa ciljem da osnaži seniore i omogući im lakši pristup savremenim tendencijama u komunikaciji i pomogne njihovom aktivnijem učešću u digitalnom dobu.

A1 Srbija – prva porodično odgovorna kompanija 

A1 Srbija je prva Family friendly kompanija u Srbiji. To znači da se posebnim pogodnostima koje kompanija nudi svom kolektivu pravi idealan balans između privatnih i profesionalnih obaveza. Dajući svojim zaposlenima prostor i vreme da se posvete sebi, motivišući ih da zadovolje lične afinitete, kompanija stvara prijatno radno okruženje u kome su zaposleni zadovoljni i posvećeni. 

Izazovi sa kojima se svet susreće, u kompaniji su lakše prevaziđeni uz pogodnosti kao što su fleksibilno radno vreme i rad van kancelarije, posebna podrška roditeljima, poštovanje slobodnog vremena, dodatni dani odsustva i pogodnosti za zdraviji život. 

Inkluzivno i rodno ravnopravno okruženje deo su ESG strategije (Social, Environmental and Governance) na nivou A1 Telekom Austrija Grupe. A1 Srbija postavlja trend u odnosu na druge zemlje u okviru Grupe, sa 63 odsto zaposlenih žena u kompaniji. Odnos muškaraca i žena na liderskim pozicijama je 50-50 odsto. 

Od nas počinje – prvi korak je najvažniji

Od svog osnivanja, kompanija A1 Srbija nastoji da efektnim delovanjem menja svoje okruženje, svest ljudi i inspiriše svakog pojedinca da se pokrene i angažuje zarad dobrobiti zajednice u kojoj živimo. Konkretne ideje i pomoć za njihovu realizaciju, stalno osluškivanje potreba i inovativnost u društveno odgovornom delovanju omogućili su da A1 zadrži lidersku poziciju u ovoj sferi života i rada. To je istovremeno velika čast, ali i velika odgovornost, jer savestan pristup prema pojedincu i kolektivu iziskuje konstantno podizanje lestvice standarda. Stoga će A1 Srbija nastaviti da niže nove poduhvate i svakodnevno prevazilazi postavljene okvire – jer od nas sve počinje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.