2021

23.12.2021. 13:00

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Uslov uspešnog poslovanja je odgovornost prema prirodi i društvu

Kreiranje održivijeg prehrambenog sistema predstavlja pravac kojim se kompanija PepsiCo kreće zahvaljujući brojnim standardima i kriterijumima koje primenjujemo i koji su isti svugde u svetu gde god da poslujemoKao kompanija koja predstavlja v...

PepsiCo

2021

23.12.2021. 13:00

Kreiranje održivijeg prehrambenog sistema predstavlja pravac kojim se kompanija PepsiCo kreće zahvaljujući brojnim standardima i kriterijumima koje primenjujemo i koji su isti svugde u svetu gde god da poslujemo

Kao kompanija koja predstavlja vodećeg proizvođača hrane i pića u čak 60 zemalja širom sveta, nastojimo da utičemo na modifikaciju načina na koji se danas proizvode, distribuiraju, ali i čuvaju hrana i piće, a sve u cilju kreiranja jednog održivijeg prehrambenog sistema. Naše poslovanje već dugi niz godina zasniva se na poštovanju osnovnih principa očuvanja prirodnih resursa, a u prilog tome govori i činjenica da smo nedavno predstavili pep Positive stratešku transformaciju koja u središte našeg poslovanja stavlja očuvanje planete i kreiranje vrednosti uz poštovanje osnovnih načela održivosti.  


Na tržištu Srbije i Zapadnog Balkana ovaj rezultat postignut je zahvaljujući dugogodišnjem ulaganju u proizvodne pogone i nove linije, ali i u savremene tehnologije poput vakuum sistema, solarnog panela za toplu vodu i LED rasvete. Sa početkom instalacije solarne elektrane u našoj fabrici u Magliću radi proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, nastavljamo direktno da smanjujemo emisiju CO2 i doprinosimo zaštiti okruženja u kome živimo i radimo. Snaga koju možemo očekivati u sunčanim periodima je okvirna potreba proizvodne linije na kojoj se proizvodi naš brend Chipsy.


S obzirom na to da je poljoprivreda osnova našeg poslovanja, svi naši poslovni napori usmereni su ka tome da zadovoljimo potrebe naših potrošača uz smanjenja negativnog uticaja na životnu sredinu. Kreiranje održivijeg prehrambenog sistema predstavlja pravac kojim se kompanija PepsiCo kreće zahvaljujući brojnim standardima i kriterijumima koje primenjujemo i koji su isti svugde u svetu gde god da poslujemo. 

Cilj nulta neto emisija do 2040. godine

U tom duhu, postavili smo vrlo ambiciozan cilj i obavezali se na udvostručenje smanjenja uticaja na klimatske promene. Ovaj visoko prioritetni cilj podrazumeva postizanje nulte neto emisije do 2040. godine, kao i apsolutno smanjenje emisije gasova staklene bašte za više od 40% do 2030. godine. Za ostvarivanje ovih ciljeva potrebni su izuzetni napori, na čemu radimo već godinama unazad primenom najsavremenijih tehnologija u svim fazama našeg poslovnog procesa, od uzgoja useva pa sve do distribucije i plasiranja proizvoda na tržište.   Brojni izazovi sa kojima se suočava čitav prehrambeni sistem iziskuju revidiranje i ažuriranje naših agendi i ciljeva, što je upravo dovelo do toga da proširimo ciljeve kada je u pitanju naša regenerativna poljoprivredna praksa. 

Edukacijom do savremenih farmera

Kada je reč o području Zapadnog Balkana, ovaj proces je već započet zahvaljujući saradnji koju imamo sa šest dobavljača iz Srbije i Bosne i Hercegovine. Prenoseći globalnu ekspertizu na lokalni nivo doprinosimo efikasnijem uzgoju hrane uz minimalno korišćenje resursa i na taj način pružamo podršku domaćim poljoprivrednicima. Edukacijama formiramo savremene farmere koji primenjujući najsavremeniju tehnologiju mogu da obrade više, a da pritom smanje svoje troškove i očuvaju zemljište. 


Otpad u hrani predstavlja ozbiljan globalni problem, kako s ekonomskog tako i sa etičkog stanovišta. Zapadni Balkan se nalazi na dobrom putu kada je rešavanje ovog problema u pitanju, pa je tako u prethodnoj godini preradni otpad u proizvodnji smanjen za 0,6 miliona dolara zahvaljujući saradnji sa Agro timom čime je Zapadni Balkan je postigao najbolji učinak u celoj Centralnoj Evropi kada je u pitanju smanjenje količine otpada, kako u ukupnom neto prihodu, tako i u ukupnim količinama.


Akademija za studente poljoprivrednih fakulteta

Pored ulaganja u nove proizvodne linije i tehnologiju koja doprinosi očuvanju sredine u kojoj poslujemo, naše poslovanje podrazumeva i kontinuirano ulaganje u ljude, njihovu edukaciju i sticanje veština. Ovde moramo da spomenemo našu jedinstvenu edukativnu platformu Chipsy Agro akademiju, koja je ove godine, uprkos brojnim izazovima prouzrokovanim epidemijom, uspešno završena. Akademija je, studentima završnih godina Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, pružila posebnu priliku uvida u praktična znanja iz oblasti uzgoja krompira.

Polaznici Akademije imali su šansu da uče od najboljih svetskih agroeksperata kompanije Marbo Product, da saznaju koje se posebne sorte koriste u proizvodnji brenda Chipsy i upoznaju se sa industrijskim standardima koji omogućavaju da njegov kvalitet ostane uvek na zavidnom nivou. 


I ove godine, kao i prethodne, uspeli smo da kroz različite donacije damo doprinos društvenoj zajednici, što nas posebno raduje. Kao nastavak dugogodišnje uspešne saradnje sa opštinom Bački Petrovac, realizovali smo donaciju računarske i druge tehničke opreme i uređaja javnim ustanovama u nadi da će ova podrška doprineti poboljšanju kvaliteta rada zaposlenih. Izuzetno smo ponosni i na uspešno realizovanu kampanju „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“ u okviru koje smo donirali komplete golova za mali fudbal svim srednjim školama na teritoriji Srbije, kao i srednjim školama u regionu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.