U čemu leži tajna uspeha neke kompanije? Iako odgovori mogu da idu u raznim smerovima, od mnogih ćete čuti da je snaga u ljudima. Na tom planu kompanija dm je otišla korak dalje motivisana željom svojih zaposlenih da daju konkretan ekološki doprinos. Tako je nastao društveni angažman koji u našoj zemlji obara sve rekorde. Drogerijski lanac dm svojim zaposlenima već četvrtu godinu zaredom pruža priliku da učestvuju u pošumljavanju Srbije sprovodeći projekat „Zasadi drvo“. O njihovom angažmanu najviše govore dela i na desetine hiljada do sada posađenih sadnica, a vreme je i da njih čujemo. Dozvolite da vas njihove priče inspirišu i pokrenu u istom pravcu.
Stepen pošumljenosti u našoj zemlji dugi niz godina bio je ispod optimalnog. Takvi podaci inspirisali su kompanije dm drogerie markt i Adria Media Group da, zajedno s brojnim institucionalnim partnerima, pokrenu jedinstveni projekat „Zasadi drvo“. Ubrzo je ova inicijativa dobila epitet najveće akcije pošumljavanja u Srbiji, a zaposleni u kompaniji dm već četiri godine zaredom „sade kiseonik za buduće generacije“. Treći ciklus projekta nosi naziv „Četiri godišnja doba“ i ima do sada najambiciozniji cilj – sadnju čak 200.000 sadnica. Tim povodom, zaposleni u kompaniji dm, koji simbolično nose ulogu ambasadora projekta, prenose svoje utiske sa dosadašnjih akcija pošumljavanja.
„Četvrtu godinu zaredom učestvujem u sadnjama, a volonterski duh je sve snažniji. Imamo visoku svest o svrsi projekta i konkretan cilj – očuvanje naše prirode. Pokreće me jaka motivacija, ljudi s kojima delim istu viziju, kao i to što imamo priliku da sopstvenim primerom nadahnjujemo i druge da se pokrenu i pridruže nam se u ovom poduhvatu“, utisci su Jovane Janjić, asistentkinje u sektoru Razvoja ljudskih resursa kompanije dm.
Jovana i Katarina, Bečmen
Jovanina eko-misija i misija njenih kolega traje od 2019. godine, a zaposleni u dm-u imali su priliku da učestvuju u sadnjama širom Srbije dajući doprinos lokalnoj zajednici. Samo u trećoj sezoni projekta, koja traje do kraja aprila 2022. godine, volonteri su posetili razne krajolike naše zemlje. U Bečmenu je za samo jedan dan posađeno čak 5.000 sadnica hrasta, a sadilo se i u Kovilju, Novom Sadu, Subotici, kao i u drugim gradovima. Utiske sa sadnje u Jagodini, koja je održana u februaru ove godine, prenose Nataša Dančetović, poslovođa dm drogerije, i Irena Ratković, prodavac u dm-u.
„Ponosna sam što sam imala priliku da budem deo projekta koji je promenio moj pogled na prirodu i svest o važnosti pošumljavanja. Veoma je bitno da svako od nas uradi onoliko koliko je u mogućnosti, jer je budućnost naše planete i budućih naraštaja u našim rukama. Promena kolektivne svesti i briga o okolini uvek nam mora biti na prvom mestu“, kaže Nataša.
Nataša i Irena, sadnja Jagodina
Njena koleginica Irena dodaje: „Pre svega, želim da se zahvalim našoj kompaniji koja nam je, osluškujući naše želje, pružila mogućnost da učestvujemo u projektu kao što je ovaj. Biti u prirodi i osetiti da ste njen deo za mene je izvanredan osećaj. Sadnja smrče, koja će ostati budućim pokolenjima, učinila nas je ponosnim, ali i nadahnutim za naredne slične poduhvate.“
Kako bi sve proteklo u najboljem redu, svim eko-entuzijastima tokom sadnje je na raspolaganju pomoć stručnih lica iz „JP Srbijašume“, kao i „JP Vojvodinašume“. Oni su tu da najpre obuče sve volontere, da prate proces sadnje, a potom da održavaju i prate rast sadnica.
„Moji utisci su zaista odlični, vladala je izuzetno pozitivna atmosfera, a trudili smo se da posadimo što više drveća. Svi treba da budemo svesni da drveće proizvodi kiseonik, smanjuje zagađenje, smanjuje eroziju tla i, po istraživanjima, predstavlja najefikasniji metod u sprečavanju klimatskih promena. Pošumljavanjem svakako stvaramo zelenije i lepše okruženje za generacije koje dolaze“, rekao je Vensan Erbez, regionalni menadžer dm-a, koji je imao priliku da sadi u Kupinovu proteklog meseca.
Vensan Erbez, sadnja Kupinovo
Bez obzira na veličinu neke države, budućnost svakog podneblja u velikoj meri zavisi od vrste šuma i površine pod šumskim pokrivačem. Do sada je tokom prva dva ciklusa zasađeno ukupno 153.000 sadnica i sakupljeno 1,5 tona semena. Cilj tekućeg trećeg ciklusa je 200.000 sadnica, a na njegovom dostizanju rade dm drogerie markt i Adria Media Group zajedno sa zaposlenima, brojnim volonterima, kao i institucionalnim partnerima projekta među kojima su: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokret gorana Srbije, Privredna komora Srbije, Botanička bašta „Jevremovac“, Šumarski fakultet u Beogradu i Šumarska škola Kraljevo. Od treće sezone partneri projekta su i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije i Zavod za zaštitu prirode.
Očuvanje prirode kroz asortiman u dm drogerijama
Projekat „Zasadi drvo“ nastao je kao prirodan sled zelenih inicijativa kompanije dm koja nastoji da u svakom segmentu poslovanja primenjuje zelene standarde. Epitet jedne od ekološki najosvešćenijih kompanija u našoj zemlji dm nosi zahvaljujući i mnogobrojnim eko-kategorijama proizvoda u vidu sertifikovane prirodne kozmetike, organske hrane, zero waste proizvoda, pa sve do artikala koji ostavljaju minimalni otisak na životnu sredinu.
Sve njih sada je mnogo lakše pronaći budući da su označeni zelenim etiketama koje kupca obaveštavaju o tome da proizvod ili njegov deo nosi jedan ili više ekoloških sertifikata. Osim toga, dm je jedna od prvih kompanija na našem tržištu koja je povukla plastične kese iz prodaje još 2019. godine i kontinuirano radi na opštoj edukaciji kupaca motivišući ih na pozitivne promene pri kupovini i u svakodnevnim navikama.