
Lidl neće povećavati cenu belog hleba
Kompanija Lidl Srbija donela je odluku da će zadržati cenu belog hleba od brašna T-500, odnosno cena će u svim Lidl prodavnicama ostati kao i do sada 58,99 dinara za 500g, bez obzira na najnoviju odluku Vlad...
OTP banka i Mastercard, petu godinu zaredom, sadnjom stabala pomažu obnovu šuma širom sveta i to zajedno sa korisnicima
Čak 86% građana Srbije smatra da pitanjima zaštite životne sredine, društva i odgovornog upravljanja treba posvetiti više pažnje, pokazuje istraživanje MasterIndex Srbija. Možda je kod nas taj talas ekološke svesti stigao sa zakašnjenjem u odnosu na pojedine zemlje Zapadne Evrope, ali sada je tu i živ je.
Sve je jasnije da briga o planeti više nije samo zadatak aktivista i naučnika, već postaje sastavni deo naše svakodnevice. Praktikujemo kompostiranje, pažljivije trošimo vodu, odgovorno razvrstavamo otpad, a mnogi od nas sa sobom nose cegere umesto što kupuju plastične kese. Ali da li ste znali da čak i otvaranjem računa u banci možete da pružite svoj doprinos u očuvanju planete? Možda zvuči neočekivano, ali upravo zato što je jednostavno, svaki pojedinačni korak može imati veliki značaj.
Jedan od primera takve promene dolazi iz finansijskog sektora. OTP banka Srbija već petu godinu zaredom doprinosi obnovi šuma širom sveta učestvovanjem u globalnoj inicijativi Priceless Planet Coalition koju je pokrenula kompanija Mastercard u saradnji sa stručnjacima za obnovu šuma iz organizacija Conservation International i World Resources Institute. Jedina je banka u Srbiji koja se još 2021. godine pridružila ovoj misiji, a sve sa ciljem pružanja doprinosa u sadnji 100 miliona stabala tamo gde su najpotrebnija.
Jako je jednostavno postati deo ove misije. U okviru nove kampanje, dovoljno je da u OTP banci do 31. avgusta aktivirate Google Pay ili Apple Pay, ili otvorite jedan od paketa računa: Fluo, Praktik, Prestiž, ili Klasik.
Za svaki ovakav korak, OTP banka u vaše ime donira 2 evra organizaciji Conservation International, što znači da će u vaše ime biti zasađeno jedno novo drvo. Više od 45.000 ljudi u Srbiji već je na ovaj način „zasadilo“ svoje stablo.
Zamislite jedno drvo. Zasađeno danas, ono može postati izvor hiljada novih stabala već za jednu deceniju, jer neke vrste godišnje proizvedu na hiljade semenki. Tiho, ali moćno, priroda zna kako da se obnavlja. Potrebno joj je samo da joj pružimo šansu.
Priceless Planet Coalition upravo to i radi: pažljivo birajući vrste drveća i lokacije koje imaju najveći klimatski, biodiverzitetski i društveni uticaj. Od Južne Amerike do Afrike i Azije, na čak 22 različite lokacije, sade se stabla sa jednim ciljem, a to je borba protiv klimatskih promena.
Ipak, možda se pitate „Kako sadnja stabala u Aziji, Africi ili Južnoj Americi može imati bilo kakav uticaj na nas?“.
Zapravo, planeta funkcioniše kao jedinstven sistem. Zagađenje i klimatske promene ne poznaju granice. Svaka šuma koju obnovimo, bez obzira na to da li je hiljadama kilometara daleko, postaje deo zajedničkih pluća sveta. Drveće ne čisti samo lokalni vazduh, već utiče na globalnu ravnotežu ugljen-dioksida, vlažnost atmosfere i usporavanje klimatskih promena koje svi osećamo, i u Beogradu, i u Senti, i u Tokiju.
OTP banka davno se pozicionirala kao predvodnik zelene tranzicije u Srbiji i primeni ESG principa delovanja. Za nju održivo poslovanje predstavlja jedno od ključnih strateških usmerenja zbog dubokog uverenja da ekonomski rast nije potpun ako ne podrazumeva odgovoran odnos prema prirodnim resursima i okruženju. Zato pažljivo procenjuje svoje direktne i indirektne uticaje na životnu sredinu, kreira, realizuje i podržava inicijative koje sprečavaju stvaranje negativnih uticaja, a jedna od njih je svakako Priceless Planet Coalition.
Sadnja stabla možda izgleda kao simboličan čin, ali ima snagu pokreta. Ako drvo može da zasadi šumu, onda i jedan klik može da pokrene promenu. Inicijative poput Priceless Planet Coalition pokazuju da tehnologija i finansijske usluge, kada su spojene sa jasnim vrednostima, mogu imati stvaran, globalni uticaj.
Zato OTP banka i Mastercard pozivaju sve korisnike, koji znaju da vide šumu od drveta, da do 31. avgusta iskoriste priliku i jednim jednostavnim potezom – otvaranjem računa ili aktivacijom digitalnog plaćanja – zasade svoje stablo i postanu deo globalne promene.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kompanija Lidl Srbija donela je odluku da će zadržati cenu belog hleba od brašna T-500, odnosno cena će u svim Lidl prodavnicama ostati kao i do sada 58,99 dinara za 500g, bez obzira na najnoviju odluku Vlad...
Održivost bezbednost na internetu
U nastojanju da se doprinese prevazilaženju digitalnog jaza i da se unapredi bezbednost dece na internetu, UNICEF i kompanija Yettel predstavili su seriju od tri brošure pod zajedničkim nazivom „Digitalni ko...
Film „Košava“ iz 1974. godine (Centar film), koji je digitalno restaurisan u okviru projekta A1 Kinoteka, biće besplatno prikazan, u nedelju, 29. juna, u Jugoslovenskoj kinoteci, u Sali „Makavejev“, u dva te...
Prva lekcija svakog vozača početnika jeste da se upozna s vozilom – da podesi sedište, da namesti retrovizore, da komotno može da dohvati papučice. I što više iskustva ima, vozač preskače jedan važan korak, ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE