Kao velika međunarodna kompanija sa više od 3200 prodavnica, JYSK je svestan koliko njegove aktivnosti i postupci utiču na životnu sredinu. Baš zbog toga se obavezao na preuzmanje više od ravnopravnog dela odgovornosti po pitanju klimatskih promena.
S obzirom na to da sam JYSK kao maloprodaja nije veliki zagađivač, sami sebi su uzeli za zadatak da utiču na sistem nabavke i na transportne kompanije sa kojima sarađuju. Oni su ključni zagađivači, kojima su zadali ciljeve za regulaciju i uvođenje promena, kako bi svi došli do cilja koji su sami sebi zadali – do 2050. – postići nultu stopu emitovanja ugljenika.
Smanjenje ambalaže i recikliranje otpada
Ukoliko naručujete svoju onlajn porudžbinu, svoje proizvode dobićete upakovane peksajz (packsize) tehnologijom. To znači da na samoj traci, kad u JYSKu pakuju proizvode koji su poručeni, formatiraju i ambalažu, tačno prema dimenzijama tih proizvoda. Na ovaj način nema ostataka. U JYSKu su ukinuli PVC ambalažu, PES penu, i zamenili ih alternativnim sirovinama koje mogu da se recikliraju. Na primer, samo uklanjanjem plastične ambalaže sa posteljina i čaršava, rešili su se 27 miliona plastičnih kesa godišnje. Ključ je u odabiru dobavljača koji zadovoljavaju stroga pravila kada se radi o ljudskim pravima, pravu na rad i zaštiti životne sredine i ono što je tu jako važno je to da ova danska kompanija insistira da navedeni zahtevi ne utiču na finalnu cenu samog proizvoda.
Ključ je u odabiru dobavljača koji zadovoljavaju stroga pravila kada se radi o ljudskim pravima, pravu na rad i zaštiti životne sredine i ono što je tu jako važno je to da ova danska kompanija insistira da navedeni zahtevi ne utiču na finalnu cenu samog proizvoda.
Do 2030. Godine emisiju gasova sa efektom staklene bašte svesti na polovinu
Do 2030. godine JYSKu je u planu prepoloviti emisiju gasova sa efektom staklene bašte, što je upravo vezano za električnu energiju i grejanje u samim objektima, odnosno prodavnicama, distributivnim centrima i kancelarijama. Uveli su spotlajt (spotlight) rasvetu, kao i lampe koje štede enargiju u skladištima. Sledeći korak su sami objekti gde su krenuli sa edukacijama najmodavca o isplativosti prelaska na kolektore.
Održiviji izvori
Danas ova kompanija na nedeljnoj bazi lansira nove proizvode od recikliranih i delimično recikliranih materijala. JYSKovi kupci su već godinama zaštićeni od štetnih nivoa hemikalija u tekstilnim proizvodima jer JYSKovi proizvodi zadovoljavaju zahteve norme OEKO-TEX, a sav JYSKov drveni baštenski nameštaj ima FSC™ certifikat (FSC™ N001715), što znači da za proizvodnju koriste materijale, odnosno drvo iz šuma kojima se upravlja sa posebnom pažnjom prema biljnom i životinjskom svetu.
Iz reči u dela „JYSK za moj zeleni grad“
Novi društvenoodgovorni projekat „JYSK ZA MOJ ZELENI GRAD“ podstiče sve zaposlene u JYSKu da zajednički, kroz lokalne akcije, promovišu kompanijsku odgovornost prema životnoj sredini i unesu pozitivne promene u sopstvenim sredinama gde rade i žive. Svest o važnosti uticaja svih svojih poslovnih procesa na klimatske promene i društvo u celini, podstaknula je JYSK da uz postojeće globalne projekte pokrene još jedan „zeleni“ projekat kojim su prepoznate potrebe u sredinama u kojima JYSK ima svoje prodavnice. Cilj je podstaknuti promene kroz inicijativu, aktivaciju i angažman zaposlenih u JYSKu u saradnji sa predstavnicima gradova i opština. Tako se sadi, ozelenjava i čiste gradovi širom Srbije. Kako bi dodatno podržao ovakve hvale vredne inicijative, JYSK sve uključene zaposlene dodatno nagrađuje slobodnim danom.
U JYSKu smo svesni svoje odgovornosti kao velika međunarodna organizacija. Obezbedili smo da se naši napori u uštedi energije sprovode na svim našim lokacijama sa jasnim smernicama za sve zaposlene. Takođe, neprekidno istražujemo načine kako da uradimo još više toga kako bismo štedeli energiju, što je osim smanjenja trškova jako važno za životnu sredinu, “ kaže Jan Bøgh, predsednik i izvršni direktor JYSKa.
JYSK preuzima odgovornost i štedi energiju na svim lokacijama na nivou cele organizacije. To uključuje smanjenje potrošnje električne energije i kontrolu uređaja za regulaciju temperature. Uštede se odnose na struju i regulaciju temperature u više od 3200 prodavnica, 10 distributivnih JYSK centara i 40 kancelarija u 48 zemalja u kojima je JYSK prisutan. To uključuje smanjenje upotrebe rasvete gde god je to moguće, kao što je gašenje nekih od svetala u prodavnicama, gašenje velikih natpisa sa logotipom na distributivnim centrima i regulisanje temperature. U isto vreme, razne manje inicijative za uštedu energije, kao što su takmičenja u štednji energije u prodavnicama i automatsko paljenje osvetljenja, dodatno su implementirane u raznim zemljama. Uz pomoć nove inicijative, JYSK očekuje smanjenje potrošnje energije za najmanje 25 odsto na rasveti u prodavnicama u poređenju sa trenutnim nivoima potrošnje sa novim konceptom rasvete. “U JYSKu smo svesni svoje odgovornosti kao velika međunarodna organizacija. Obezbedili smo da se naši napori u uštedi energije sprovode na svim našim lokacijama sa jasnim smernicama za sve zaposlene. Takođe, neprekidno istražujemo načine kako da uradimo još više toga kako bismo štedeli energiju, što je osim smanjenja trškova jako važno za životnu sredinu, “ kaže Jan Bøgh, predsednik i izvršni direktor JYSKa.
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok