Coca-Cola sistem i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) najavili su danas nastavak projekta “Vlasina – čista ljubav”, koji će sprovoditi u partnerstvu sa Kabinetom ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština, opštinom Surdulica i Turističkom organizacijom opštine Surdulica. Cilj projekta je da doprinese očuvanju i unapređenju zaštićenih područja Vlasine i Vardenika.
Pod sloganom “Snaga prirode – saradnja zajednice”, poseban fokus će biti na istraživanju i zaštiti biodiverziteta, obnovi vlažnih staništa i promociji održivog turizma. Nova faza ovog projekta obuhvata tri celine – terenska istraživanja, praćenje i zaštitu ugroženih vrsta kao što su mrki medved, puh i biljka rosulja, zatim, obnovu vlažnih staništa i stabilizaciju erodiranih obala, kao i razvoj održivog lokalnog turizma i turističke infrastrukture kroz obnovu i digitalizaciju 40 kilometara pešačkih staza, uključujući i posebnu edukativnu stazu u saradnji sa Planinarskim savezom Srbije. Takođe, ideja je da projektom budu obuhvaćeni i lokalni ugostitelji i vodiči kao ambasadori zaštićenog područja, a biće razvijeni i edukativni materijali za posetioce, kako bi se podstaklo bezbedno i odgovorno ponašanje u zaštićenim zonama.
Generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, Saša Marković, izjavio je da projekat “Vlasina – čista ljubav” potvrđuje značaj dugoročnih partnerstava u brizi o zajednici i zaštićenom području Vlasine.
„Ponosni smo što projekat danas okuplja sve veći broj partnera, od institucija iz šire lokalne zajednice do međunarodnih organizacija i obuhvata ne samo podršku razvoju turističke infrastrukture, već i očuvanje prirode i podizanje svesti o odgovornom ponašanju u zaštićenim područjima“, rekao je Marković, dodajući da se nastavak projekta odvija u godini obeležavanja jubileja ‘Vlasinke’. Punionica Rosa vode ‘Vlasinka’ od 2005. godine je deo Coca-Cola sistema u čiju je modernizaciju do sada uloženo više od 29 miliona evra i zaposleno više od 140 ljudi.
Stalni predstavnik UNDP-a Jakup Beriš, naglasio je da nastavak ove inicijative potvrđuje koliko je partnerstvo državnog i privatnog sektora, lokalne zajednice i međunarodnih organizacija značajno za razvoj održivog turizma, koji doprinosi lokalnom privrednom rastu, uz istovremeno očuvanje biodiverziteta.
„Vlasina i Vardenik, kao predeli izuzetnih odlika, globalno su važni za očuvanje voda i biodiverziteta i naša je obaveza da ih sačuvamo za buduće generacije. Istovremeno, cilj nam je da privučemo posetioce i omogućimo im da upoznaju prirodna blaga ovog kraja, kako bismo stvorili nove prilike za razvoj lokalnog turizma i ugostiteljstva“, istakao je Beriš.
„Očuvanje prirodnih bogatstava i razvoj lokalnih zajednica dva su nerazdvojna cilja i ogroman potencijal za razvoj. Vlasina je jedan od najlepših predela Srbije, ali i dragocen resurs čiji potencijal moramo da čuvamo i pametno upotrebimo. Zato je nastavak projekta „Vlasina – čista ljubav“ izuzetno važan, jer pokazuje koliko partnerstvo države, privatnog sektora i lokalne zajednice donosi konkretne rezultate. Kabinet za razvoj nedovoljno razvijenih opština sa zadovoljstvom podržava ovu inicijativu i nastavićemo da doprinosimo njenoj realizaciji. Zahvalan sam Coca-Cola sistemu sa kojim imamo odličnu saradnju i UNDP-u na dugoročnoj posvećenosti Vlasini, ali i opštini Surdulica koji svojim angažovanjem pokazuju da razvoj i očuvanje prirode mogu i moraju da idu zajedno”, izjavio je Novica Tončev, ministar bez portfelja u Vladi Republike Srbije zadužen za unapređenje razvoja nedovoljno razvijenih opština.
„Za opštinu Surdulica, projekat ’Vlasina – čista ljubav’ ima višestruki značaj, od očuvanja biodiverziteta i unapređenja turističke infrastrukture do otvaranja novih mogućnosti za lokalni razvoj. Ulaganje u prirodu je ulaganje u budućnost naše opštine i kvalitet života naših građana. Zahvalni smo ministarstvu za razvoj nedovoljno razvijenih opština i partnerima na podršci i uverena sam da će se rezultati ovog projekta osećati ne samo na Vlasini, već i u čitavom regionu juga Srbije“, istakla je dr Aleksandra Popović, predsednica opštine Surdulica.
Projekat se nadovezuje na dosadašnje uspešne rezultate inicijative „Vlasina – čista ljubav“, pokrenute 2021. godine i predstavlja nastavak partnerstva između Coca-Cola sistema i UNDP-a, Opštine Surdulica, Kabineta ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština i Turističke organizacije Surdulica.
Nastavak projekta, koji će se realizovati do kraja 2026. godine, simbolično je najavljen volonterskom akcijom presađivanja autothonog drveća ili obnova/revitalizacija vlažnih staništa u okolini Vlasinskog jezera. U akciji su učestvovali zaposleni u punionici Rosa vode “Vlasinka”, zaposleni iz Coca-Cola sistema i drugi predstavnici lokalne zajednice, pod vođstvom Prirodno-matematičkog fakulteta u Nišu, a sa zajedničkim ciljem stabilizacije erodiranog zemljišta i očuvanja jedinstvenog prirodnog bogatstva ovog područja.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Baby Food Factory, članica Nelt Grupe i proizvođač brenda Nutrino, kao vodeća kompanija u proizvodnji zdrave hrane za sve generacije pokrenula je jedinstvenu društveno odgovornu inicijativu “Zdrava ishrana o...
Kompanija Henkel Srbija, Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije (DZPPS) i Turistička organizacija opštine Surdulica kao upravljač Predela izuzetnih odlika „Vlasina“, udruženim snagama su izgradili i p...
Kompanija Galenika donirala je sredstva u iznosu od ukupno deset hiljada evra, u dinarskoj protivvrednosti, Opštoj bolnici u Vrbasu i Ženskom centru ,,Milica’’. Cilj donacije je unapređenje uslova lečenja on...
Na danas održanoj svečanosti u Beogradu Evropska investiciona banka (EIB Global) i Erste Bank a.d. Novi Sad potpisale su sporazume o zajmu vrednom 10 miliona evra i bespovratnim sredstvima u iznosu od 1,3 mi...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.