Kada godinu završavate s osmehom na licu i kada vas prati osećaj da ste 365 dana činili sve da poslovanje kompanije Neoplanta konstantno bude na najvišem nivou, tada sa nestrpljenjem čekate da 2023. godina počne jer ste sigurni da može biti samo bolja od prethodne, kaže Aco Tomašević, direktor Neoplante.
Osvrće se zadovoljno i na ovogodišnju „to do listu”, na kojoj je novosadska kompanija sve uspešno štiklirala, kao pravi lider društvene odgovornosti.
Proizvodi Neoplante su neizostavni deo trpeza širom Srbije i regiona, kompanija je kao prioritet postavila i brigu o očuvanju životne sredine, stavljen je potpis na bitne ugovore, stigla je i jedna posebna dozvola, veza sa gradom Novim Sadom, čije ime Neoplanta nosi, sve je jača, ali i veza sa zaposlenima, na šta su posebno ponosni. Prethodnu godinu ulepšala je i jedna interesantna aplikacija, o kojoj se široooko pisalo i pričalo.
„IPPC dozvola kao dokaz da ne razmišljamo samo o danas, već i o sutra“
Kako Neoplanta ništa ne radi stihijski, već je sve precizno isplanirano, plodove planiranja i ulaganja još iz 2010. godine, kompanija je ubirala ove godine. Dešavanja u avgustu su se tako izdvojila kao highlight godine jer je stigla velika vest: Neoplanta je dobila značajnu integrisanu dozvolu za prevenciju i kontrolu zagađenja životne sredine (IPPC).
„IPPC dozvola predstavlja najviši evropski standard u ovoj oblasti i stepenik više na putu dobrih praksi održivog poslovanja kompanije Neoplanta. Dobijanjem IPPC dozvole potvrdili smo da vodimo računa o tome kakav vazduh udišemo, kakvu vodu pijemo i iz kakve zemlje ubiramo plodove našeg rada. Kada Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i Ministarstvo za zaštitu životne sredine prepoznaju jednu kompaniju kao društveno odgovornu, koja teži ’zelenom poslovanju’, koja ne razmišlja samo o danas, već i o sutra, i koja ne teži profitu po svaku cenu – možete samo biti ponosni, jer je to izuzetno priznanje. U tom trenutku znate da ekološki projekti nisu samo nešto što bi trebalo da radite, oni su pravilo vašeg poslovanja“, kaže Tomašević.
Značajna ulaganja kojima nema kraja
Kako dodaje, iza zaposlenih u kompaniji su milje i milje koračanja uzbrdo. Ne treba zanemariti ni značajna ulaganja još od 2010. godine, koja su iznosila preko 30 miliona evra, a jedno od značajnijih predstavlja i savremeno postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda koje sprečava uništavanje biodiverziteta u kanalu Dunav–Tisa–Dunav, kao i u smanjenje emisije CO2, u koje je uloženo više od 2,5 miliona evra.
Takođe, kompanija je svesna problema zbrinjavanja ambalažnog otpada, sa kojim se suočavaju proizvođači. Uspešnom dugogodišnjom saradnjom sa ovlašćenim operaterima, sva ambalaža se adekvatno zbrinjava i kompanija Neoplanta tako obezbeđuje ispunjavanje zakonom propisanih ciljeva za ponovno iskorišćenje i reciklažu ambalažnog otpada.
„Na ovaj način svake godine uspemo da smanjimo emisiju CO2 za više od 200 t i tako pozitivno delujemo na ukupan karbonski otisak naše kompanije“, objašnjava direktor Neoplante.
„Deo profita uvek vraćamo prirodi, potrošačima i zaposlenima“
U nastavku godine, parafiran je značajan ugovor sa Razvojnom agencijom Srbije, a iznos planiranih investicija je 7,7 miliona evra. Ulaganja će većim delom biti usmerena na unapređenje energetske efikasnosti i automatizaciju delova proizvodnje.
„Smatramo da su investicije neophodne za zdravo poslovanje svakog sistema, pa zato deo profita konstantno kroz ulaganja na posredan način vraćamo prirodi, potrošačima, zaposlenima. U Neoplanti nastojimo da kontinuirano ulažemo u podizanje kvaliteta naših proizvoda jer to naši potrošači zaslužuju, zatim u podizanje kvaliteta uslova rada naših zaposlenih kroz automatizaciju proizvodnih procesa, a tu su i ulaganja usmerena ka očuvanju prirode“, kaže direktor kompanije Neoplanta.
Neoplanta i Novi Sad – neraskidiva veza
Snažna veža koja postoji između grada Novog Sada i kompanije Neoplanta ove godine ogledala se i u različitim akcijama i te akcije su, kako u Neoplanti kažu, „pojedinačna poglavlja knjige koju pišu“.
„U pisanje naše knjige je uključena i posvećenost gradu čije ime nosimo, našoj lokalnoj zajednici, kao i povezanost sa sugrađanima. Osluškujemo njihove potrebe, a razmišljamo i kako da Novi Sad učinimo još lepšim. Tako naš lepi Novi Sad gledamo kroz durbin koji smo postavili na Petrovaradinskoj tvrđavi, a ovog proleća na Štrandu smo zasadili platane koji će posetiocima pružiti široooki hlad, dok smo ispred Železničke stanice postavili žardinjere. Mislimo na naše mlade sugrađane, pa smo i ove godine poklonili bicikle najboljim osnovcima i srednjoškolcima, čime smo podržali misiju grada da se omasovi vožnja bicikla kao ekološkog prevoznog sredstva. Takođe smo motivisali najmlađe da uživaju u vožnji kroz naš lepi grad.
„Velika kampanja zapošljavanja zbog povećanog obima proizvodnje“
Kao što se vidi iz svega nabrojanog, leto je bilo vrlo produktivno za kompaniju Neoplanta.
„Zbog povećanog obima posla, realizovali smo veliku kampanju zapošljavanja. U tome su nam pomogle naše kolege, zbog čega smo naročito ponosni. Time što su oni preporučili kompaniju Neoplanta kao poželjnu za rad svojim prijateljima, komšijama, članovima porodice, za posao su aplicirali ljudi koji od prvog dana našu kompaniju doživljavaju kao svoju kuću. Veliki broj naših kolega želeo je da učestvuje u ovoj kampanji zapošljavanja, pa je sve od ideje do realizacije teklo glatko. Čak 45 naših kolega je bilo lice kampanje, pojavili su se na bilbordima, autobusima i digitalnim kanalima komunikacije“, objašnjava Tomašević.
Ovakva orginalna kampanja je rezultirala velikim brojem prijava za posao i značajnim brojem novozaposlenih kolega.
„Drago nam je što su naši zaposleni prepoznali važnost uključivanja u ovaj projekat, te svojim ličnim primerom pozvali ljude da se prijave da rade kod nas u kompaniji jer su oni pravi ambasadori Neoplante. S obzirom na to da u kompaniji imamo i dosta jubilaraca, koji sa nama rade 10, 20 i 30 godina, kao i zaposlene koji napreduju iz godine u godinu i menjaju pozicije u skladu sa svojim doprinosom kompaniji, jasno je da ulažemo u svakog pojedinačno i da nijedan trud i zalaganje ne ostaju nezapaženi. Tako će biti i ubuduće, jer za drugi način poslovanja ne znamo“, kaže direktor kompanije Neoplanta.
„Bitna nam je jednakost“
U kompaniji Neoplanta 50 odsto zaposlenih su žene, a 50 odsto muškarci, dok u menadžerskoj strukturi ima 54 odsto muškaraca i 46 odsto žena.
„Nejednakost među polovima nije samo nepravedna, već može da ometa inovacije i usporava napredak jedne kompanije. Odgovorna preduzeća ne mogu da ostanu nema na to, mi nismo ostali nemi na to. Sa sigurnošću tvrdim da ćemo se prema zaposlenima uvek ponašati pošteno i ravnopravno“, naglašava Aco Tomašević.
Borba protiv gladi – jedan od prioriteta
Kao prehrambena industrija, kompanija Neoplanta vodi računa i o stanovništvu koje oskudeva u hrani.
„Jedna od naših misija, kao prehrambene industrije, jeste da se svim snagama borimo protiv gladi. Nezamislivo je da u 21. veku ima toliko ljudi koji nemaju ni za jedan obrok dnevno. Gladuju sve kategorije, i deca, i stariji. Iz tog razloga, naša kompanija svake godine pruža značajnu pomoć u vidu Neoplantinih proizvoda, a neke od donatorskih akcija ove godine bile su usmerene ka Svratištu u Novom Sadu, Centru za zaštitu žrtava trgovine ljudima, fondaciji „Novi Sad – Evropska prestonica kulture“, kao i porodicama stradalih rudara u rudniku Soko. Svesni smo da sami ne možemo iskoreniti glad, ali zajedničkim snagama možemo znatno popraviti stanje“, poručuje Tomašević.
Veliki uspeh aplikacije „Napravi kobasicu po svom ukusu“
Proleće je pokrenulo maštu i lansirana je aplikacija „Napravi kobasicu po svom ukusu“. Za one prave gurmane, Neoplanta je osmislila fenomenalni nagradni konkurs u kom su uživali svi ljubitelji kvalitetnih i ukusnih zalogaja. Ova aplikacija podstakla je potrošače na kreativnost i da postanu deo Neoplantine široooke zajednice. Svako od potrošača dobio je šansu da istakne svoje kulinarsko umeće i na virtuelan način, preko aplikacije, napravi svoju idealnu kobasicu. Uz dodatak različitih začina, kombinaciju mesa i drugih sastojaka, svi virtuelni kulinari mogli su osmisliti svoju idealnu kobasicu, po sopstvenoj recepturi. Nakon četiri nedelje napetog takmičenja i mnoštva kvalitetnih recepata, odabran je najbolji.
„Aplikacija se pokazala kao odlična veza između nas i potrošača jer smo im pružili mogućnost da na virtuelni način kreiraju svoj idealan delikates, dok je najbolji, pobednički predlog i proizveden. Čajna, budimska, fruštuk, kulen… Dobro su i široooko poznati svi ovi Neoplanta delikates proizvodi, a da su pravi gurmani vrlo zainteresovani da i sami osmisle recept za svoju kobasicu, govori veliki broj prijavljenih predloga koji je prešao 2.500. Jasno je da je ideja bila pun pogodak“, kaže Tomašević.
„Decenijama Neoplanta priča pravu, izvornu vojdođansku priču“
U svakoj ideji koju kompanija Neoplanta plasira vidljiva je prisnost sa potrošačima, pa je, samim tim, Neoplanta pravi izbor za one koji znaju da biraju jer plasira ukusne proizvode za one koji znaju da prepoznaju kvalitet.
„Proizvodimo kao za svoju decu. Kreiramo ukus za uživanje natenane. Zato što nam je stalo do potrošača, zaposlenih, kupaca, društvene zajednice, partnera, vlasnika kapitala i održivog razvoja. Volimo da kažemo da decenijama unazad Neoplanta priča priču koja je široooka kao njena ravnica, moćna kao sam Dunav. To je priča koja nas greje u zimskim danima, dok sedimo okupljeni oko trpeze pune đakonija, sa porodicom i prijateljima, koja nas osvežava kao letnji povetarac dok uživamo u bašti pod procvetalom voćkom, koja nas podseća na poreklo i tradiciju na kojoj smo odrasli i kojoj učimo naše potomstvo, jer moramo da znamo ko smo i kuda idemo“, zaključuje Aco Tomašević.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok