Put do održivosti ima određene prepreke, i zahteva kontinuirano i temeljno istraživanje, unapređenje postojećih procedura i uvođenje novih. Ono što smo naučili na tom putu je da ne odustajemo, već da predano istrajemo u svojoj viziji zdravije životne sredine i zadovoljne zajednice. Sa ponosom stojimo iza svake naše odluke, koja je kao rezultat donela poslovnu kulturu koja akcentuje održivost i etično poslovanje
Poslednjih godina svedoci smo povećanja svesti i brige o održivosti, uticaju na životnu sredinu i zajednicu. Pozdravili smo ovaj pozitivan trend koji se sve više preliva i na poslovnu sferu, te sve češće možemo videti primere dobre prakse iz ove oblasti. Brojne organizacije odlučile su da se priključe pionirima na ovom polju, i naprave mesta za temeljene promene u smeru održivosti. Neke inicijative su urodile plodom, dok neke i dalje čekaju na realizaciju. U ProCredit banci gledamo napred – vredno radimo ka unapređenju održivosti poslovanja, sa vidljivim rezultatima.
Presek trenutnog stanja – prvi korak ka održivosti
U osmišljavanju strategije koja će dovesti do održivog poslovanja na drugi rok, bilo je jasno da mora doći do zaokreta. Potrebno je bilo preispitati sve aspekte poslovanja, informisati se o aktuelnim tehnologijama, regulativama i tehnologijama u domenu održivosti. Sve to je bilo potrebno uskladiti sa misijom i vizijom kompanije, i preduzeti značajnije korake ka održivosti. Na ovom putu, vodili smo se primerom ProCredit Grupe, čija smo banka članica. Kao rezultat brojnih inicijativa u domenu održivosti, i želeći da na jednom mestu prikaže sve prakse preduzete u cilju postizanja održivog poslovanja, ProCredit banka objavila je svoj prvi nefinansijski izveštaj za poslovanje u Srbiji – Izveštaj o održivosti za 2023. godinu.
Izveštaj o održivosti – više od rezultata
Prvi lokalni Izveštaj o održivosti predstavlja krunu rada i zalaganja Banke u domenu održivosti, i obuhvata ključne događaje na ovom polju od njenog osnivanja, pa sve do 2023. godine. Sa ponosom stojimo iza svake naše odluke, koja je kao rezultat donela poslovnu kulturu koja akcentuje održivost i etično poslovanje. Prvi lokalni Izveštaj o održivom poslovanju objavljen je na sajtu ProCredit banke.
Iskorak ka zelenoj agendi: održivost pre profita
ProCredit Bank Srbija je svoje ciljeve održivog poslovanja formirala na osnovu Agende 2030 (Agende Ujedinjenih nacija za održivi razvoj do 2030. godine), koja je usvojena na samitu održanom septembra 2015. godine. Ova Agenda obuhvata 17 jasno definisanih ciljeva, i uključuje tri dimenzije održivog razvoja:
Ekonomski rast
Socijalnu inkluziju
Zaštitu životne sredine
Smanjenje ekološkog otiska za „čistiju“ budućnost
Naše putovanje ka očuvanju životne sredine kroz umanjenje ekološkog otiska počelo je još kroz aktivnosti i inicijative započete na nivou ProCredit grupe. Kasnije, prepoznali smo specifičnost našeg okruženja, i nastavili da sprovodimo akcije vredne pamćenja.
Smanjenje emisije štetnih gasova od 2015.
godine implementiramo interni sistem upravljanja životnom sredinom kako bismo ublažili uticaj našeg poslovanja na klimu i životnu sredinu. Naš cilj na nivou Grupe je da smanjimo ove emisije za 42% do 2030. godine kroz sledeće mere:
Povećanje udela u upotrebi obnovljive električne energije ulaganjem u sopstvene fotonaponske sisteme i dobavljače čiste energije.
Povećanje udela električnih automobila u Srbiji: od 2023. godine 100% našeg voznog parka predstavljaju niskoemisioni automobili (električna, plug-in hybrid i hybrid vozila)
U 2023. GODINI NAŠI BIZNIS KLIJENTI ZAPOSLILI SU VIŠE OD 31.000 LJUDI, OD ČEGA 40 ODSTO ŽENA I PET ODSTO MLADIH
Podrška klijentima za dostizanje nulte emisije
Naše putovanje ka emisijama net-zero opseg emisije 3 je usredsređeno na klijenta, prepoznajući važnu ulogu i odgovornost koju finansijski sektor ima u podršci dekarbonizaciji realne ekonomije. Ovo je jedan od razloga zašto se fokusiramo na aktivno angažovanje sa našim klijentima kako bismo podržali njihovu tranziciju ka dostizanju neto nulte emisije.
Naš cilj je da podržimo klijente u njihovim naporima za dekarbonizaciju kroz obračun ugljenika i postavljanje ciljeva za smanjenje emisija, kao i pružanjem finansijske podrške za sprovođenje njihovih strategija. Do 2030. godine, cilj nam je da se angažujemo sa klijentima koji su odgovorni za 28% emisije CO2 eq iz našeg kreditnog portfolija, sa fokusom na klijente u poljoprivredi i proizvodnji.
Biznis sa svrhom – dobre prakse klijenata
U ProCredit-u, podržavamo mikro, mala i srednja preduzeća (MMSP) koja ispunjavaju stroge standarde zaštite životne sredine, društva i upravljanja ESG – (Environmental, Social and Governance Standards) i imaju najveći potencijal zarade, zapošljavanja i mogućnosti na našem tržištu poslovanja. Naš poslovni model je fokusiran na pružanje finansijskih usluga inovativnim kompanijama sa visokim stepenom formalizacije i digitalizacije.
U Izveštaju o održivosti nalaze se dobre prakse naših klijenata, uključujući one koji predvode u inovacijama, osnaživanju budućih lidera, kao i klijente koji neguju ruralni prosperitet. U 2023. godini naši biznis klijenti zaposlili su više od 31.000 ljudi, od čega 40 odsto žena i pet odsto mladih.
Zaposleni kao temelj strategije održivosti
Posvećenost i motivacija zaposlenih su ključni za postizanje uspeha, kako naše banke kroz unapređenje unutrašnjih procesa, tako uspeha i naših klijenata kroz jačanje partnerstva i postizanje dugoročnih poslovnih rezultata. Rodna ravnopravnost je suštinski deo stvaranja pravednog i inkluzivnog radnog okruženja. Naša posvećenost rodnoj raznolikosti zasnovana je na vrednostima i principima navedenim u našem Kodeksu ponašanja i ogleda se u načinu na koji radimo jedni sa drugima i sa našim klijentima.
Nemamo kvote ili ciljeve; umesto toga, naš fokus je na razvoju pojedinaca, bez obzira na njihov pol. Put do održivosti ima određene prepreke, i zahteva kontinuirano i temeljno istraživanje, unapređenje postojećih procedura i uvođenje novih. Ono što smo naučili na tom putu je da ne odustajemo, već da predano istrajemo u svojoj viziji zdravije životne sredine i zadovoljne zajednice. Sa uzbuđenjem planiramo nove korake ka održivom poslovanju u budućnost, koji će zaista napraviti razliku.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Zahvaljujući svojim vernim kupcima, dm je i ovog poslednjeg petka u novembru izdvojio pet odsto svog dnevnog prometa u rekordnom iznosu od 6.051.843,00 dinara za donaciju koja je uručena Narodnim kuhinjama C...
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali ...
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost