
Lifestyle Održivost društvena odgovornost
Nova aplikacija Via Normale dostupna svim korisnicima u Srbiji
Inovativna aplikacija olakšava korisnicima da istraže staze za šetnju, planinarenje, biciklizam i samostalno borave u prirodi širom Srbije
Money Meetup
Ekspertkinje i preduzetnice razgovarale o finansijskoj pismenosti, ekonomskim izazovima i osnaživanju žena...
Događaj je obuhvatio dva panela, svaki sa fokusom na različite aspekte finansijskog osnaživanja žena. Prvi panel, pod nazivom „Kako da novac bude i ženskog roda?“, dotakao se pitanja neplaćenog rada žena, nasleđivanja i ekonomskih izazova s kojima se žene susreću u svakodnevnom životu. Moderatorka panela, Marija Mutić, direktorka Direkcije komunikacija Erste Banke, razgovarala je o ovim temama sa Milanom Rikanović, direktorkom kancelarije UN Women u Srbiji, i Jelenom Ružić, predsednicom Ženskog udruženja Kolubarskog okruga. Takođe, učesnice su diskutovale o razlikama u finansijskoj pismenosti i navikama između žena i muškaraca, analizirajući uzroke tih razlika i načine za njihovo prevazilaženje.
„Finansijska pismenost nije samo sposobnost upravljanja kućnim budžetom – ona podrazumeva i planiranje dugoročne sigurnosti kroz ulaganja, penziono planiranje i odgovorno zaduživanje. Razumeti novac znači razumeti sopstvene mogućnosti i graditi stabilnu budućnost, a važno je da osnažimo žene u donošenju finansijskih odluka,“ istakla je Marija Mutić.
Drugi panel, „Žene: finansijski nezavisne i samostalne!“, fokusirao se na važnost pravovremenog savetovanja devojčica prilikom izbora obrazovanja i karijere, kao i na izazove u preduzetništvu i neravnopravnu zastupljenost žena u visoko plaćenim profesijama. Sonja Konakov Svirčev, menadžerka za društveno odgovorno poslovanje, diverzitet i inkluziju Erste Banke, razgovarala je sa Sonjom Dakić, preduzetnicom i mentorkom programa „Živi, Radi, Voli“, Zojom Kukić, preduzetnicom, i Karolinom Herbut, finansijskom edukatorkom.
„Finansijska nezavisnost počinje sa znanjem i samopouzdanjem. Zato je ključno da od malih nogu devojčice ohrabrujemo da biraju karijere koje im mogu doneti nezavisnost, stabilnost i razvoj. Takođe, važno je da osnažimo preduzetnički duh među ženama i pružimo im podršku u suočavanju sa izazovima poslovnog sveta,“ naglasila je Sonja Konakov Svirčev.
Osmi Money Meetup je potvrdio da je dijalog o finansijskoj ravnopravnosti i ekonomskoj osnaženosti žena ključan korak ka stvaranju boljeg i inkluzivnijeg društva. Erste Banka će nastaviti da podržava inicijative koje doprinose edukaciji i unapređenju finansijske pismenosti u Srbiji, a još 2018. godine pokrenula je Program finansijske edukacije – #ErsteZnali sa željom da svi građani, od najmlađih do najstarijih donose zdravije finansijske odluke.
Svetska nedelja novca – globalna inicijativa koju pokreću Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) i Međunarodni pokret za finansijsku edukaciju dece i omladine (CYFI) – svake godine skreće pažnju na važnost finansijske pismenosti kao ključnog faktora ekonomske sigurnosti. Erste Banka, kroz svoje programe edukacije i osnaživanja, već godinama radi na unapređenju finansijske pismenosti u Srbiji, sa posebnim fokusom na žene, koje se i dalje suočavaju sa izazovima poput nižih primanja, neplaćenog rada i nedovoljne zastupljenosti u investicionim i preduzetničkim tokovima. Zato je ovogodišnji Money Meetup bio prilika da se kroz otvoreni dijalog sa stručnjakinjama i preduzetnicama razmotre načini za prevazilaženje tih prepreka i stvaranje ravnopravnijih ekonomskih uslova za žene.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Lifestyle Održivost društvena odgovornost
Inovativna aplikacija olakšava korisnicima da istraže staze za šetnju, planinarenje, biciklizam i samostalno borave u prirodi širom Srbije
Drugu godinu zaredom, brend Tuborg kompanije Carlsberg Srbija u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja otvara važne razgovore o odgovornoj konzumaciji alkohola, kroz kampanju „Uncool Friend“. Kampanj...
Održivost društvena odgovornost
Na Dan planete Zemlje više od 60 volontera kompanije Mastercard i OTP banke Srbija, uz stručnu podršku i vođstvo predstavnika JP Srbijašume - Šumsko gazdinstvo Beograd, zasadilo je 500 sadnica hrasta kitnjak...
Kompanija Lidl Srbija donirala je ženskoj organizaciji „Somborske šnajderke“ oko 1.000 pažljivo odabranih proizvoda iz svog asortimana, kako bi pružila dodatnu podršku ženama žrtvama nasilja u njihovoj borbi...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE