Kompanije u Srbiji pokazale odgovornost

Foto: pexels.com

Veliki broj domaćih kompanija pokazao je društvenu odgovornost i uključio se na različite načine u zaštitu zdravlja stanovništva i podršku zdravstvenom sistemu Srbije.

CarGo i studenti zajedno u akciji za najstarije 

Udruženje građana „CarGo“ najavilo je pokretanje studentskog volonterskog servisa za pomoć najstarijim i najugroženijim sugrađanima, zbog uvođenja vanrednog stanja i molbe starijima da ostanu kod kuće.

„Kao pojedinci, kompanije i organizacije, kao društvo moramo da odgovorimo na apele naše zemlje i pokažemo rast solidarnosti. Mi smo čuli poziv na pomoć i potpuno smo na raspolaganju Srbiji i njenim građanima“, rekao je predsednik udruženja CarGo Aleksandar Vučić.

On je rekao da CarGo radi i na tome da pomogne zdravstvenim radnicima.

Predstavnik organizacije „Forum studenata prava“  Nemanja Antonijević rekao je da su odlučili da se zajedno sa CarGo bore delima i pomognu najstarijim i najugroženijim ljudima.

Vučić je rekao da će „servis na točkovima“ startovati od srede i da se za dostavljanje namirnica stariji sugrađani i njihovi bližnji mogu obratiti na brojeve telefona 064-401-78-29 i 061-174-43-53 ili na e-mail pomocnajstarijima@gmail.com.

CarGo planira set mera za održanje zaposlenosti

CarGo aktivno planira set novih mera za održanje zaposlenosti. CarGo kao centralno rešenje razmatra „odricanje kompanije od svog dela naknade za održavanje softvera” u korist članova CarGo koji pružaju uslugu.

„Zbog umanjenog obima posla koji se obavlja korišćenjem našeg softvera, razmišljamo da uvedemo ’nultu stopu naknade’. To znači da ne bismo zadržavati profit, već bismo ceo iznos prosleđivali uposlenim ljudima tokom najtežeg perioda pred nama“, rekao je direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić.

On kaže da CarGo u ovom trenutku najmanje razmišlja o profitu, a najviše o tome kako da pomogne najugroženijima i kako da ljudima i njihovim porodicama ostane više novca.

Telenor preduzeo mere protiv koronavirusa

Prodajna mesta kompanije Telenor će ostati otvorena tokom trenutne zdravstvene krize izazvane koronavirusom, i ona će postupati u skladu sa merama koje propisuju organi vlasti, saopštila je kompanija.

"Naši radnici u prodaji rade u većem broju smena, uz najveći stepen higijenskih mera koje smo počeli da primenjujemo još pre izbijanja virusa u Srbiji. Prodavnice se dezinfikuju i čiste nekoliko puta dnevno, a naši zaposleni stoje na dovoljnom rastojanju kako bi se umanjio rizik od širenja zaraze", saopštila je kompanija. Telenor ipak savetuje korisnicima da se služe aplikacijom MojTelenor i njegovom web prodavnicom.

Takođe, Telenor je ukinuo obavezni rad u kancelariji, naročito za roditelje među zaposlenima i formirao radnu grupu u kompaniji, koja je spremna da reaguje 24 časa dnevno i stara se o tome da korisnička služba i kontinuitet poslovanja ostanu u skladu sa preporukama Vlade Srbije.

Mona šije maske koje će donirati zdravstvenim ustanovama

Modna kuća Mona počela je sa proizvodnjom zaštitnih maski za zdravstvene ustanove, umesto svojih uobičajenih artikala, a prvih 2.000 komada će biti isporučeno u najkraćem mogućem roku, saopštila je kompanija.

“Namera je da se pomogne koliko je to u moći svakog pojedinca i kompanije, a to što je sada veći prioritet da šijemo maske, a ne kolekciju, govori samo o odlučnosti da budemo jedinstveni u borbi protiv zajedničkog i nevidljivog neprijatelja”, rekao je direktor Mone Uroš Momirović.

Tomislav Momirović, jedan od članova porodice Momirović i direktor Mona Hotel Management-a, objavio je na društvenim mrežama da će maske biti donirane zdravstvenim ustanovama, da neće ići u prodaju ili biti deljene. 

On je rekao da Mona nema medicinski sertifikat, ali da je ovo vanredna pomoć i podrška medicinskom osoblju u domaćim medicinskim ustanovama.

Gomex: Nema potrebe za stvaranjem zaliha, zarade ostaju neizmenjene

Kompanija Gomex d.o.o. saopštila je da se snabdevanje robom vraća u normalne tokove i da ne postoji potreba za stvaranjem kućnih zaliha, da zarade neće biti smanjene i da je uvela mere protiv širenja zaraze koronavirusom. 

Radno vreme svih maloprodajnih objekata će biti od 07:30 do 18:00, svakim radnim danom i nedeljom.

“Organizovali smo preraspodelu radnog vremena, tako da se smanje međusobni kontakti zaposlenih, a time i mogućnost prenošenja zaraze. Plate će ostati neizmenjene, bez obzira na umanjen fond radnih sati”, saopštio je Gomex. 

Kompanija je uložila napore da dođe do zaštitne opreme za radnike, koju uskoro očekuje, i moli kupce da imaju razumevanja za njene zaposlene, koji rade “pod dodatnim pritiskom, uz pojačane higijenske i sanitarne mere”.

Generali - Odgovorno u vanrednom stanju

Kompanija Generali Osiguranje Srbija preduzela je sve neophodne mere za zaštitu zdravlja svojih klijenata i zaposlenih, i poziva klijente da poštuju mere prevencije.

“Sa željom da maksimalno vodimo računa o vašem i zdravlju naših zaposlenih, pozivamo vas da brinete o svojoj sigurnosti, poštujete mere prevencije i sve svoje poslove u vezi sa osiguranjem završite od kuće”, saopštila je kompanija. 

Za slanje odštetnih zahteva sa potrebnom dokumentacijom dostupna je imejl adresa kontakt@generali.rs. 

Generali kontakt centar na broju 0800 222 555 (besplatan poziv) radi radnim danima do 18h, subotom do 15h, a nedeljom neće raditi. 

Klijentima zdravstvenog osiguranja dostupan je i Medic Call Centar na 011 222 0 575, a osiguranje se može obnoviti bez odlaska u poslovnicu, na sajtu www.generali.rs 

Elixir Grupa tokom vanrednog stanja

Elixir Grupa saopštila je da će sva privredna društva u njenom poslovnom sistemu do daljeg poslovati tako da obezbede kontinuitet odvijanja svih ključnih poslovnih procesa i izvršavanja poslovnih obaveza.

Grupa će poslovati uz poštovanje opštih mera prevencije širenja zaraze, kao i mera Vlade, Privredne komore Srbije i preporuka zdravstvenih institucija.

“Elixir Grupa će sve svoje poslovne aktivnosti tokom trajanja vanrednog stanja sprovoditi uz poštovanje krovnog načela Svetske zdravstvene ogranizacije da su LJUDI NA PRVOM MESTU, obzirom da je očuvanje zdravlja ljudi i celog poslovnog okruženja naš najznačajniji prioritet”, saopštila je Grupa.

Deo zaposlenih će u narednom periodu raditi od kuće, svi planirani i zakazani poslovni sastanci biće održani putem on-line video komunikacije (Cisco, Jabber, MS Teams), a svi zaposleni u poslovnom sistemu Grupe biće dostupni putem e-maila i telefona.

Wiener nastavlja odgovorno poslovanje i tokom vanrednog stanja

Wiener Städtische osiguranje saopštilo je da nastavlja da posluje odgovorno i posvećeno, pridržavajući se svih mera Vlade Republike Srbije i nadležnih državnih institucija, a svi zahtevi osiguranika i oštećenika biće uredno obrađeni.

Rad ekspozitura prilagođen je odlukama i merama nadležnih, rokovi za prijavu šteta produženi su do okončanja situacije sa koronavirusom, a klijentima je omogućen i niz elektronskih servisa.

U okolnostima smanjenog kretanja, Wiener je pozvao klijente da svoje odštetne zahteve dostave elektronski, putem veb-sajta:  https://wiener.co.rs/vesti/obavestenje-za-klijente-prijava-steta/

Klijenti putnog osiguranja i osiguranja lica od posledica nesrećnog slučaja neophodnu dokumentaciju mogu dostaviti u elektronskoj formi na https://wiener.co.rs/vesti/vanredno-stanje/obavestenje-za-klijente-putnog-osiguranja-i-nezgode/ , a kupovina putnog ili osiguranja domaćinstva moguća je na veb-sajtu:  https://webshop.wiener.co.rs/ . 

Osiguranici Dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja na raspolaganju imaju besplatnu mobilnu aplikaciju  Wiener Zdravlje. 

SBB otključava kanale zbog koronavirusa

SBB je zbog trenutne situacije izazvane koronavirusom besplatno otključao dodatne kanale svojim korisnicima do 4. maja, saopštila je kompanija.

SBB će otključati i servis Video klub, gde će biti dostupni svi katalozi, za koje je obezbeđena saglasnost za otvaranje, što važi i za kanale.

 “Ozbiljna vremena zahtevaju da dajemo ozbiljnu podršku jedni drugima. Opustite se, smejte se uz program koji volite i ostanite bezbedni", saopštio je SBB.

SBB brine o najstarijima

Kompanija SBB saopštila je da penzionerima, u skladu sa odlukom da ne izlaze tokom vanrednog stanja, neće isključivati usluge zbog neizmirenih obaveza, niti će naknadno da obračunava kamate na zakasnela plaćanja. 

SBB je pozvao penzionere da ostanu kod kuće i razonode se uz njihov bogat TV program, a ostale sugrađane koriste digitalne načine plaćanja usluga i sprovode mere prevencije.

Korisnicima su na raspolaganju su elektronske usluge na web sajtovima mojsbb.rs, sbb.rs, eon.tv i putem imejla info@sbb.rs, dostupan je i Kontakt centar na broju 19900, a uskoro i live chat na web sajtu.

Miodrag Kostić ustupio hotel za borbu protiv koronavirusa, dao donaciju “Torlaku”

Miodrag Kostić, vlasnik MK Grupe, ustupio je Institutu za javno zdravlje Milan Jovanović Batut hotel u Novom Sadu i pokriće sve troškove u vezi sa boravkom u njemu, saopštila je ova kompanija. 

MK Group je takođe donirala blizu 6 miliona dinara Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak“, kako bi se u najranjivijem periodu pomoglo u nabavci neophodnih sredstava za dijagnostiku koronavirusa. 

Kompanije članice Grupe su ove nedelje poslale i donaciju prehrambenih proizvoda u vrednosti od 4 miliona dinara za penzionere Beograda. 

IKEA zatvara robnu kuću zbog koronavirusa

IKEA Srbija objavila je da će kao preventivnu meru protiv širenja virusa korona danas u 18h privremeno zatvoriti svoju robnu kuću u Beogradu. 

Potrošači će i dalji moći da kupuju onlajn na ikea.rs i beskontaktno dobiju svoje proizvode na kućnu adresu.

„Ovo su posebna vremena, a naš apsolutni prioritet je da osiguramo zdravlje i bezbednost naših potrošača i zaposlenih. Pažljivo smo ih slušali i budno pratili situaciju. U ovom trenutku verujemo da je ovo prava odluka za sve nas“, rekla je Sara Del Fabro, direktorka IKEA Jugoistočna Evropa.

Credit Agricole banka uz medicinske radnike

Credit Agricole banka pripremila je konkretne mere za podršku zdravstvenim radnicima u Srbiji, kao dodatnu meru podrške klijentima uz mere Narodne Banke Srbije u vezi sa moratorijumom na kredite.

Odluka, koja važi od 1. marta do kraja tekuće godine, obuhvata sve medicinske radnike koji u ovom periodu budu imali aktivan dozvoljeni minus u Credit Agricole banci.

Medicinski radnici neće plaćati kamatu, niti imati bilo kakve druge troškove na dozvoljene minuse, bilo da već imaju dozvoljeni minus u korišćenju ili tek sada apliciraju za novi. 

 “Verujemo da smo na ovaj način obezbedili finansijsku podršku ljudima koji su u ovim danima potpuno podredili svoj privatni život i svoje zdravlje zdravlju svojih sugradjana. Ovim gestom želimo da svim medicinskim radnicima pošaljemo jasnu poruku: Hvala Vam za borbu koju vodite u ime svih nas”, izjavio je član izvršnog odbora Credit Agricole banke Romuald Le Mason. 

UNIQA odgovorno u službi zdravlja

UNIQA Srbija je zbog vanrednog stanja zaposlenima obezbedila nesmetan rad od kuće, uz zadržanu stabilnosti poslovanja, a klijentima nastavak servisa, saopštila je kompanija. 

“U cilju najvišeg stepena zaštite zdravlja zaposlenih, klijenata, poslovnih partnera i svih članova zajednice u kojoj živimo i radimo, UNIQA je zbog vanrednog stanja zaposlenima obezbedila nesmetan rad od kuće, uz zadržanu stabilnosti poslovanja, a klijentima nastavak besprekornog servisa”, saopštila je UNIQUA Srbija. 

UNIQA je klijentima omogućila usluge bez neposrednog kontakta, kroz online servise dostupne 24 časa dnevno i telefonske linije u Kontakt centru na broju  011/ 20 24 100. 

Pored prijave štete i isplate u najkraćem roku, svi UNIQA online i telefonski servisi omogućavaju klijentima da ostanu kod kuće i da jednostavno koriste usluge. Zahteve za ponudu osiguranja moguće je podneti na veb stranici www.uniqa.rs (opcija „Želite ponudu?“), putem imejla: info@uniqa.rs ili pozivom kontakt centru. Polise se dostavljaju imejlom ili poštom.

Telekom Srbija i Supernova neće isključivati korisnike starije od 65 godina

Kompanije Telekom Srbija i Supernova saopštile su da tokom trajanja vanrednog stanja neće zbog neplaćenih računa isključivati usluge korisnicima starijim od 65 godina, i da im neće ni obračunati kamate na dažbine koje su im pristigli tokom vanrednog stanja.

Terenski prodavci obe kompanije stavili su se na raspolaganje lokalnim civilnim službama, kako bi kao volonteri pomagali najstarijim i najugroženijim grupama građana. 

Takođe, kompanije Telekom Srbija, Supernova i agencija RED pokrenuli su društveno odgovornu kampanju na društvenim mrežama pod nazivom "Ostani kod kuće" za podršku najstarijim građanima.

Mobilni operater mts je svim svojim pripejd i postpejd korisnicima omogućio besplatne internet dodatke za korišćenje društvenih mreža.

SAT-TRAKT uveo SOS telefon za pomoć u nabavci za 65+

Telekomunikaciona kompanija SAT-TRAKT otvorila je u opštinama gde ST-CABLE ima korisničku mrežu posebnu SOS telefonsku liniju za pomoć starijim sugrađanima koji ne mogu sami da odu u nabavku osnovnih životnih namirnica i lekova, a nemaju drugu pomoć.

Posebna SOS telefonska linija na broju 024 22 00 00 namenjena je građanima koji zbog ograničenja kretanja starijih od 65 godina ne mogu da izlaze. Linija je namenjana i osobama sa invaliditetom, hroničnim srčanim i plućnim bolesnicima i osobama sa dijabetesom kojima je takva pomoć trenutno potrebna, a nemaju je.

Građani kojima SAT-TRAKT na ovaj način želi da pomogne neće plaćati nikakve troškove dostave, već će pri dostavi samo izmirivati račune za kupljene namirnice.

SOS telefonska linija biće otvorena do ukidanja vanrednog stanja i važećeg ograničenja kretanja osoba starijih od 65 godina. 

“Leb on Džem” deli besplatne obroke najstarijim sugrađanima

Beogradski restoran "Leb on Džem" objavio je da će do kraja vanrednog stanja licima starijim od 63 godine koji žive na udaljenosti do dva kilometra od njihove lokacije (Internacionalnih brigada 31) dostavljati na kućnu adresu besplatan kuvani obrok. 

“Leb on Džem" je zamolio sve kojima je pomoć potrebna i koji ispunjavaju kriterijume da se jave na 064/90-30-230, 

Restoran je ostale sugrađane zamolio da ovu objavu podele, kako bi informacija došla i do onih kojima je to potrebno.

Glovo Srbija nastavlja da isporučuje

Kompanija Glovo saopštila je da će nastaviti da dostavlja hranu, namirnice i farmaceutske proizvode tokom trajanja vanrednog stanja zbog koronavirusa, sve dok lokalne vlasti ne budu zahtevale drugačije. 

“Oko 90% naših partnera su nezavisni restorani i blisko sarađujemo sa restoranima i poslovnim udruženjima ne samo po pitanju lanca snabdevanja, već da bismo pokušali da pomognemo industriji da se snađe u neizvesnosti oko ove pandemije ”, saopštio je Glovo.

Kompanija razmatra i druge konkretne mere za korisnike, distributere, kurire i partnere.

Za prve dve grupe Glovo će uvesti dostavu bez potpisa, što znači da kupci više neće morati da potpisuju narudžbine po isporuci, kao i beskontaktnu dostavu, koja će omogućiti kupcima da zahtevaju da se narudžbine ostave ili spuste na određenom mestu po njihovom izboru. 

Kompanija razmatra obezbeđivanje rukavica i dezinfekcionih sredstava svojim kuririma, a počela je da dezinfikuje kese za dostavu i za svoje zaposlene obustavila sva putovanja i uvela rad od kuće.

Pročitajte još

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Baunti

    Samo talijanske firme u Somboru kojih ima 1700 da rade kao u ( 800 ranika u jednoj ameni samo sa maskama I bez rukavica),ne bi li ostvaeili Ma koga briga za zdravlje,neka crknemo!,