2022 CSR Club

02.01.2023. 10:11

Delez Srbija

Autor: Delez Srbija

Delez Srbija: Inovacije koje pokreću tržište

Potpuno smo svesni odgovornosti koju imamo kao trgovinski lanac i iz tog razloga neprestano ulažemo napore da na tržištu budemo lideri dobre prakse i da u ponudi uvek imamo zdravije voće i povrće visokog kvaliteta...

Delez Srbija svakodnevno nastoji da kroz poslovanje ostvaruje pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu. Kompanija je tako i u ovoj godini, u skladu sa strategijom poslovanja, nastavila da odgovorno raspolaže viškovima hrane, kao i energetskim resursima, da razvija inovativne zdravije proizvode, podstiče kvalitetno radno okruženje za sve zaposlene, a u filantropskom radu neprestano nastoji da utiče i na podizanje svesti o solidarnosti među kupcima koje redovno uključuje u društveno odgovorne akcije.

Spoj nauke i privrede

Milica Popović, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih poslova kompanije Delez Srbija, upoznala nas je sa najznačajnijim aktivnostima i projektima iza kojih, kako kaže, sa ponosom stoji ceo kolektiv:

„U godini na čijem smo izmaku pokrenute su brojne inovacije, pa je kroz zajedničke dugogodišnje projekte Deleza sa Univerzitetom u Beogradu napravljen spoj nauke i privrede. Saradnja je ostvarena sa dva fakulteta – Veterinarske medicine i Poljoprivrednim – a sve u cilju unapređenja kvaliteta proizvoda i zdravije ishrane. Primenom inovativnih tehnologija u procesu proizvodnje, kao i postavljanjem standarda u kontroli pesticida, nastavljamo sa kontinuiranim unapređenjem asortimana po merilima modernog kupca, u zdravijem okruženju“.

Sa Fakultetom veterinarske medicine Univerziteta u Beogradu kompanija je razvila poseban koncept ishrane živine zahvaljujući kom je eliminisana upotreba antibiotika u uzgoju i tovu pilića i na taj način obezbedila kupcima još zdravije pileće meso. Nov, unapređen koncept ishrane rezultat je višegodišnje saradnje sa Katedrom za ishranu i botaniku Fakulteta veterinarske medicine Univerziteta u Beogradu i podrazumeva korišćenje potpuno prirodnih dodataka hrani kako bi se pospešilo njihovo zdravlje. Na taj način, isključena je upotreba antibiotika u uzgoju pilića, poboljšan je zdravstveni status životinja i eliminisano je prisustvo antibiotika i mikotoksina u pilećem mesu.

Osim u proizvodnji mesa, inovativne tehnologije primenjene su i u proizvodnji voća i povrća bez ostataka pesticida. Specijalne sorte lubenica i dinja u Maxi supermarketima širom zemlje prvi su artikli u Srbiji sa zvaničnim sertifikatom i žigom garancije „Bez ostataka pesticida“. Ova inovacija na tržištu rezultat je dugogodišnje saradnje kompanije Delez Srbija i Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

„Kao lider na tržištu trudimo se da kontinuirano idemo iznad očekivanja naših potrošača koji su navikli da u okviru Maxi pijace uvek mogu da pronađu proveren i kvalitetan svež asortiman. Potpuno smo svesni odgovornosti koju imamo kao trgovinski lanac i iz tog razloga neprestano ulažemo napore da na tržištu budemo lideri dobre prakse i da u ponudi uvek imamo zdravije voće i povrće visokog kvaliteta. Koncept „Bez ostataka pesticida“ se prirodno naslonio na takvu strategiju. I izuzetno nam je zadovoljstvo što je nastala odlična, veoma korisna i očigledno uspešna saradnja između privrede, fakulteta i poljoprivrednih proizvođača“, rekla je Milica Popović.

 

Podrška lokalnim zajednicama

Kompanija Delez Srbija je i tokom 2022. nastavila sa svojim aktivnostima kojima promoviše humanost i solidarnost. Zato je i ovog oktobra, u susret Svetskom danu hrane, Delez u saradnji sa Bankom hrane Beograd organizovao već tradicionalnu humanitarnu akciju u više od deset gradova širom zemlje. U više od 70 prodavnica ovog trgovinskog lanca građani su širom zemlje imali priliku da se uključe i u svojim komšijskim Maxi i Mega Maxi prodavnicama doniraju osnovne životne namirnice za socijalno ugrožene sugrađane. Ovom prilikom prikupljeno je više od 13 tona hrane, koja je potom u vidu paketa podeljena korisnicima 33 humanitarne organizacije.

Banci hrane Beograd je kompanija u februaru donirala i 7,9 miliona dinara. Zahvaljujući ovim sredstvima, nabavljeno je i drugo transportno vozilo kojim ova humanitarna organizacija može dodatno da distribuira donacije do krajnih korisnika.

„Zahvaljujući  novoj i veoma značajnoj donaciji kompanije Delez Srbija transportni sistem Banke hrane Beograd je bogatiji za još jedno vozilo. Ovo su zaista veliki doprinosi za filantropiju kao i za našu stratešku saradnju jer nabavkom novog vozila obezbeđujemo dopremanje obroka još većem broju korisnika drugih humanitarnih organizacija, tj. naših partnera, svima onima koji nemaju sopstveni prevoz“, izjavila je Katarina Žigić Blagojević, predsednica Banke hrane Beograd.

Kompanija je i ovogodišnji nosilac priznanja za izuzetan doprinos kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, a povodom Svetskog dana hrane donirala je 1,250 kg namirnica za korisnike pet MNRO udruženja iz Beograda.

Kako bi podigla svest o važnosti filantropije, ali i zbog činjenice da je pomoć u donacijama potrebna tokom cele godine, kompanija je u svojih pet velikih Maxi, Mega Maxi i Tempo hipermarketa postavila kutije za trajno prikupljanje namirnica za korisnike MNRO udruženja.

I u okviru zajedničke akcije sa Crvenim krstom Beograda „Stalo nam je. Hvala što pomažete“, organizovane povodom Nedelje solidarnosti u septembru prikupljeno je gotovo 4.000 kilograma namirnica i pripremljeno 474 paketa hrane. Ova donacija je realizovana takođe uz podršku kupaca koji su u 28 odabranih Maxi supermarketa donirali osnovne životne namirnice. Pored direktne pomoći najugroženijem stanovništvu, ova plemenita akcija ujedno je imala za cilj i podizanje svesti o problemu viškova hrane kao i unapređnje praksi za podsticanje povećanja zarada.

Osim ovih akcija, kompanija nastoji da unapredi i sam sistem doniranja hrane i učini ga još transparentnijim i efikasnijim. Uz pomoć platforme „Tanjir po tanjir“ osmogodišnji projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća je digitalizovan i pojednostavljen za 90 humanitarnih organizacija koje su njegov deo. Princip rada ove blokčejn tehnologije podrazumeva da Delez prodavnice na jednoj  platformi svakodnevno ažuriraju informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a  humanitarne organizacije imaju jasan uvid i pregled dostupnih namirnica, i to ne samo proizvoda nego i količina i tačnih adresa prodavnica u kojima je moguće preuzeti donaciju.

Kompanija je i ove, šeste godine zaredom, kao deo jesenje kampanje „Povratak u školu“, organizovala humanitarnu akciju „Dobro delo za SOS Dečije selo“ u okviru koje su se od kupovine školskog pribora odvajala sredstva za pomoć SOS Dečijem selu. Zajedno sa dobavljačima – Gatarić, Novo Beogradsko Knjižarsko, Ilijanum, Eurocom, Univerzal, Optimum, Pan Graf i Marina Company i kupcima, koji su se pri odabiru školskog pribora vodili humanitarnim aspektom, kompanija je ovoj fondaciji uručila milion dinara, koji će biti iskorišćen za poboljšanje uslova života dece i mladih.

A podrškom lokalnim humanitarnim projektima i organizacijama, Delez je obeležavao i širenje svoje maloprodajne mreže. Tako su tokom 2022. godine u pet gradova prilikom otvaranja Maxi supermarketa izdvajane i donacije od po 500.000 dinara, kao podrška lokalnim udruženjima, organizacijama i zajednici. Tako su u Prijepolju sredstva uručena Crvenom krstu Prijepolje, u Zrenjaninu Opštoj bolnici „Đorđe Joanović“ kao podrška službi Pedijatrije. Pola miliona dinara je uručeno i Domu za decu ometenu u razvoju „Kolevka“ u Subotici, a isti iznos dat je i  lokalnoj Fondaciji Niš, za podršku projektu Trag fondacije „Fondacija našeg kraja“ u ovom gradu.

Uz pomoć platforme „Tanjir po tanjir“ osmogodišnji projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća je digitalizovan i pojednostavljen za 90 humanitarnih organizacija koje su njegov deo

 

Partner zaposlenih

Za poseban doprinos u upravljanju ljudskim resursima i programima pogodnosti koje su usmerene ka zaposlenima Delez Srbija je ovogodišnji nosilac priznanja „Poslodavac partner“.  Konsultantska kuća SELECTIO, uz partnersku agenciju HR Xcel, ovo priznanje dodeljuje samo onima koji su postigli najviše u podsticanju kvalitetnog radnog okruženja za sve svoje zaposlene. Imajući u vidu da je Delez najveći privatni poslodavac u Srbiji, jasan je značaj ovog priznanja. Koliko je ovo priznanje prestižno pokazuje podatak da u ovom trenutku ima samo 100 nosilaca sertifikata na čak deset međunarodnih tržišta.

Podrška razvoju zaposlenih je strateško opredeljenje kompanije i ona je omogućena kroz  različite programe za napredak u karijeri i dodatnu edukaciju. Samo u 2022. obezbeđeno je 111.000 sati treninga za zaposlene, a u cilju dodatnog razvoja realizovana su i tri nova razvojna programa za lidere u operacijama kroz koje je prošlo oko 250 zaposlenih.

„Sertifikat našim kolegama je svakako potvrda da radimo u kompaniji koja neguje podsticajno radno okruženje, i to nam je dodatna inspiracija da uvek budemo u društvu najboljih na tržištu i da nastavimo da ulažemo u najbolje prakse i inicijative za zaposlene. Namera nam je da nastavimo da unapređujemo procese i pokažemo da smo pravi partner svih zaposlenih“, ocenila je Milica Popović.

Društvena odgovornost i ušteda energije

Trgovinski lanac Delez Srbija u protekloj godini je nastavio, ali i dodatno pojačao, strategiju energetske efikasnosti i odgovorno ponašanje u potrošnji električne energije. Iz tog razloga su, u sklopu globalne politike racionalnog korišćenja ovog resursa, ugašene sve svetleće reklame u maloprodajnim objektima, kao i unutrašnja  reklamna rasveta, kompanijski frižideri  i vitrine za pića, optimizovana temperatura u svim prostorijama. Konkretnim merama štednje električne energije kompanija nastoji da pruži doprinos globalnom izazovu u snabdevanju energenata, ali i da inspirišu kupce i podignu svest o odgovornoj potrošnji.

Niz mera započetih u prethodnim godinama, nastavlja se i u narednoj, budući da su deo strategije poslovanja unutar same kompanije, ali će se njihovo sprovođenje dodatno ubrzati. Tako će do kraja 2024. ceo maloprodajni sistem biti pokriven LED rasvetom, a do kraja novembra tekuće godine u Distributivnom centru će biti zamenjena postojeća fluo rasveta novom LED rasvetom, čime se očekuje smanjenje potrošnje električne energije na nivou kompanije za oko 700 MWh.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.