2023 CSR Club

02.01.2024. 18:21

Delez Srbija

Autor: Nova ekonomija

Hrana za sve

Foto: Delez Srbija

Ove jeseni pokrenuta je inicijativa kojom se upravlja viškovima hrane i za samo mesec dana donirano je čak 25 tona hrane direktno u ruke korisnicima

Održivost i odgovornost prema zaposlenima, potrošačima i zajednici su osnovne vrednosti koje neguje Delez Srbija. S posebnim naglaskom na inicijativama koje direktno koriste lokalnoj zajednici, kompanija dosledno identifikuje i daje doprinos rešavanju ključnih društvenih pitanja, pa je tako krajem septembra napravila još jedan iskorak u ovom pravcu i pokrenula pionirski program direktnih donacija pod nazivom „Hrana za sve“. Inicijativa kojom se odgovorno upravlja viškovima hrane započeta je 28. septembra i za samo mesec dana je donirano čak 25 tona hrane direktno u ruke korisnicima.

Reč je o inovativnom programu, koji se sprovodi prvi put i kod nas i na nivou grupe Ahold Delhaize, čija je Delez Srbija članica, sa osnovnim ciljem pružanja podrške zajednici i odgovornom upravljanju viškovima hrane. Osim što inicijativa „Hrana za sve“ podrazumeva humanitarni karakter i  fokusirana je na pojedince kojima je hrana najpotrebnija, ona takođe značajno doprinosi zaštiti životne sredine, budući da viškovi hrane imaju ozbiljne posledice po životnu sredinu.

„Delez Srbija se već dugi niz godina trudi da ostvari pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu u kojoj posluje. Svesna odgovornosti koja dolazi sa održivim poslovanjem, posebno u sektoru maloprodaje, kompanija usmerava napore ka promovisanju dobročinstva, koje zajedno sa svojim zaposlenima, partnerima i potrošačima nastoji da ostvaruje svakodnevno.

Posebno nam je zadovoljstvo što smo pokrenuli ovaj program jer su njegovi dometi dalekosežni. Prvi i osnovni cilj je da hrana stigne u ruke svima kojima je potrebna, na bezbedan i human način, ali i adekvatno upravljanje viškovima hrane jer se tema zaštite životne sredine tiče svih nas koji težimo zdravom okruženju“, rekla je Milica Popović, rukovodilac korporativnih komunikacija i javnih poslova kompanije Delez Srbija.

Iza ovog programa ponosno stoji brojni tim zaposlenih u kompaniji, a podršku im pružaju volonteri Banke hrane Vojvodine.

Proces doniranja hrane je pažljivo osmišljen i organizovan. Zaposleni iz čak 26 beogradskih prodavnica  svakodnevno, od ujutru do 13 časova, pažljivo biraju proizvode za ovu donaciju. Nakon toga se ove namirnice transportuju do Mega Maxi hipermarketa u Vilinim vodama, u Beogradu. Tamo, od 18 do 21 čas, volonteri iz Banke hrane Vojvodine pažljivo pakuju ove namirnice u posebno dizajnirane kutije za donaciju, koje je za potrebe ovog projekta obezbedila kompanija Smurfit Kappa, još jedan partner na ovom projektu. Tačno u 21 čas, pa narednih sat vremena, hrana se deli svima koji te večeri dođu po svoju kutiju.

Svaki od ovih paketa težak je oko osam kilograma. Obiluje raznovrsnim namirnicama, uključujući dnevno pecivo, voće i povrće druge klase, kao i suve proizvode poslednjeg dana roka ili oštećene originalne ambalaže, kao što su konditorski proizvodi, pirinač, testenine i konzervisana hrana.

Jedan od ključnih principa koje Delez Srbija neguje kroz ovu inicijativu je timski rad. Projekat vode zaposleni iz odeljenja za kvalitet i održivo poslovanje, uz podršku koju im pružaju kolege iz ostalih sektora kompanije. Zahvaljujući posvećenosti svih njih, za samo mesec dana je podeljeno čak 25 tona namirnica, pa iz kompanije već planiraju da realizaciju ovog programa nastave i na drugim lokacijama.

„Hrana za sve“ je program koji se u potpunosti uklapa u osnovnu misiju kompanije, tačnije, u stvaranje održive budućnosti. To se postiže kroz strateško ulaganje u projekte koji direktno doprinose dobrobiti zajednice. Posvećenost ovim ciljevima se ogleda kroz raznovrsne inicijative koje ne samo da imaju za cilj očuvanje životne sredine i suzbijanje gladi, već se duboko usmeravaju ka pružanju podrške onima koji se najviše oslanjaju na tu pomoć. Jedan od projekata koji svedoči o takvoj posvećenosti je i digitalna platforma za donaciju hrane „Tanjir po Tanjir“,  lansirana početkom 2021. godine.

Ova platforma, razvijena uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), predstavlja digitalnu nadgradnju višegodišnjeg projekta doniranja voća i povrća pod nazivom „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, koji je započet 2015. godine. Kroz ovaj projekat, kompanija Delez Srbija je donirala više od 6.500 tona svežeg voća i povrća organizacijama Banke hrane Beograd i Banke hrane Vojvodina.

Tanjir po Tanjir

Ono što ovaj program čini izuzetnim jeste njegov inovativni pristup doniranju hrane. „Tanjir po Tanjir“ omogućava precizno praćenje i rezervaciju donacija voća i povrća putem digitalne platforme, čime se postiže efikasna i transparentna distribucija. Ovaj program ima jasan cilj: smanjenje gladi u zajednici i istovremeno smanjenje ekološkog otiska viškova hrane. To je primer kako društveno odgovorno poslovanje može doneti stvarne i merljive koristi društvu i okolini, čime se ujedno uklapa u širi strateški plan kompanije Delez Srbija za doprinos ostvarivanju ciljeva Ujedinjenih nacija u vezi sa smanjenjem gladi, siromaštva i ekološke održivosti.

Osim što podržava osnovne potrebe zajednice, platforma „Tanjir po Tanjir“ ističe važnost timskog rada i posvećenosti zajedničkom cilju. Kroz saradnju sa više od 100 humanitarnih organizacija, svakodnevno se donira voće i povrće iz više od 300 prodavnica. Sve humanitarne organizacije koje su uključene u ovaj projekat dobile su pristup platformi, što omogućava brzu i jednostavnu rezervaciju namirnica koje su prodavnice „Maxi“, „Mega Maxi“i „Shop &Go“ izdvojile za donaciju. Sva količina hrane koja se donira je transparentno prikazana na platformi, a organizacije koje koriste usluge Banke hrane Beograd i Banke hrane Vojvodine mogu jednostavno pregledati dostupne proizvode i prodavnice gde mogu preuzeti donacije. Tokom prošle godine gotovo 600 tona voća i povrća na ovaj način je stiglo do skoro 15.000 sugrađana, dok je 405 tona voća i povrća donirano za ishranu životinja.

„Posebno smo ponosni na to što su u ceo projekat uključeni naši zaposleni, od ljudi koji sortiraju voće u prodavnicama do onih koji održavaju platformu i vode ceo projekat. Ova značajna inicijativa ne bi mogla da se ostvari bez zajedničkog truda, predanosti i želje svih nas za stvaranjem bolje budućnosti. Naša posvećenost društvenoj odgovornosti, podrška najranjivijim članovima zajednice i očuvanje životne sredine predstavljaju temelje našeg rada“, dodaje Milica Popović.

 

Lideri društvene odgovornosti 2023

 

SVE JE OK

Delez Srbija se istovremeno ističe i svojim doprinosima u obliku finansijske podrške razvojnim programima. Kompanija je prepoznala važnost pružanja podrške mladim ljudima u izazovnim vremenima i njihovu potrebu za odgovorima na pitanja koja ih muče, kako bi se lakše nosili sa stresom i anksioznošću.

Kao odgovor na hitan apel UNICEF-a u Srbiji da podrži rad onlajn platforme „SVE JE OK“, kompanija je krajem juna donirala iznos od 10 miliona dinara. Platformu je 2011. godine pokrenuo UNICEF u saradnji sa partnerima i ona je siguran prostor gde mlade osobe uzrasta između 13 i 24 godina, ali i njihovi roditelji i nastavnici mogu da pronađu korisne informacije o gorućim problemima u životu mladih i o proverenim načinima za njihovo rešavanje, kao i da dobiju stručnu podršku, uključujući i savete kako se nositi sa traumom. Zahvaljujući ovoj donaciji omogućen je rad platforme u narednih godinu dana.

Iza platforme „SVE JE OK“ stoji tim iskusnih psihologa i psihoterapeuta koji su dostupni 24/7. Mladi ljudi na ovoj platformi imaju mogućnost zakazivanja onlajn savetovanja, a mogu i chat-ovati sa stručnjacima u realnom vremenu i dobiti odgovore na pitanja koja ih tište. Besplatan poziv na broj 116111 omogućava svima da dobiju stručnu podršku u momentima kada im je to najpotrebnije. Motivacija za realizaciju ovog projekta rodila se u trenutku kada su mladi suočeni sa brojnim izazovima vezanim za odrastanje, što može izazvati dugotrajni stres, depresivne poremećaje i druge psihološke  probleme koji prevazilaze njihove snage da prevaziđu neku kriznu situaciju. Platforma koncipirana tako da mlade osobe u svakom trenutku imaju kome da se obrate i dobiju stručnu pomoć na način koji je za njih najprihvatljiviji.

„UNICEF u Srbiji je, uz podršku Deleza i nadležnih institucija, razvio inovativne usluge telesavetovanja i psihološke podrške u školama, domovima zdravlja, institucijama unutar sistema socijalne zaštite i u saradnji sa nevladinim organizacijama za više hiljada mladih u Srbiji, a nedavno potpisivanje Memoranduma od strane šest ministara pokazalo je spremnost da takva vrsta podrške bude dostupna svakoj mladoj osobi u Srbiji. Zahvalni smo svim partnerima sa kojima nastavljamo zajedno da pružamo podršku mladim osobama kako bi savladali izazove odrastanja i vratili se uobičajenim rutinama“, izjavila je Stanislava Vučković, rukovoditeljka Programa za mlade UNICEF-a u Srbiji.
Delez Srbija je i dobitnik ovogodišnjeg priznanja za društvenu odgovornost „Dobročinitelj 2023“, za aktivnosti u protekle tri godine, koje dodeljuje udruženje „Moja Srbija“. Od podrške lokalnoj zajednici u borbi sa pandemijom korona virusa, preko doniranja namirnica i razvoja prve platforme za donaciju hrane u Srbiji, do podrške UNICEF kampanji za prevremeno rođene bebe i obezbeđivanja finansijskih sredstava za opremanje neonatoloških jedinica u zemlji, kompanija Delez Srbija je kontinuirano razvijala društveno važne inicijative. Ova nagrada je upravo rezultat predanosti i zalaganja kompanije da doprinese društvu u kojem posluje i motiv da nastavi istim putem ka izgradnji bolje budućnosti.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.