2023 CSR Club

10.01.2024. 11:39

Moravacem

Autor: Nova ekonomija

Ljudi, integritet, učinak i inovativnost – Moravacem

Verujemo da građani u nama prepoznaju partnera koji je spreman da u svoje ciljeve uključi i interese i potrebe zajednice u kojoj posluje

Foto: Moravacem

Moravacem je deo vodeće globalne grupe CRH – jednog od najvećih proizvođača građevinskih materijala u svetu. CRH zapošljava 75.800 ljudi na oko 3.160 lokacija širom sveta, a posluje u 29 zemalja. CRH je najveći proizvođač građevinskog materijala u Severnoj Americi, regionalni lider u Evropi i zauzima stratešku poziciju u Aziji

Cementara Moravacem smeštena je u centralnoj Srbiji, u selu Popovac, blizu Paraćina, 170 km južno od Beograda. Godišnji kapacitet cementare iznosi 1.350.000 tona cementa i veziva. U tri fabrike betona pored Beograda, u Krnjači, Dobanovcima i Zemunu, proizvodimo i prodajemo različite vrste visokokvalitetnog betona sa različitim klasama čvrstoće. Poseban sektor u Moravacemu, organizovan u okviru ćerke firme Sapphire, ima dugogodišnje iskustvo u tretmanu i proizvodnji alternativnih goriva iz sortiranog komunalnog otpada.

STRATEGIJA ODRŽIVOSTI

Kompanija Moravacem postavila je održivost u središte svoje strategije i poslovnog modela i posvećena je odgovornom i etičkom upravljanju svim aspektima poslovanja koji se odnose na sve zainteresovane strane. Obavezali smo se da radimo sa svim našim strateškim partnerima na izgradnji i održavanju odnosa međusobnog poštovanja i poverenja. Naš cilj je da doprinesemo poboljšanju kvaliteta života naših zaposlenih, njihovih porodica i zajednica u blizini naših postrojenja.

CILJEVI I PRIORITETI

Naša svrha kao kompanije je ono zbog čega postojimo, što nas inspiriše i motiviše da isporučujemo vrednosti i stvaramo održiva rešenja za našu planetu i ljude. Da bismo to ostvarili rukovodimo se principima i vrednostima koji su nama najvažniji: ljudi, integritet, učinak i inovativnost.

Strategija društveno odgovornog poslovanja predstavlja krovni dokument koji obuhvata sve aspekte poslovanja, povezuje svrhu i vrednosti kompanije sa prioritetnim oblastima angažovanja, definiše teritorijalni fokus, kao i zainteresovane strane.

Strategijom su definisane glavne oblasti delovanja i sprovođenja društveno odgovornih inicijativa u cilju održivog poslovanja:

– Edukacija i razvoj;

– Zdravlje i bezbednost;

– Životna sredina i održivost;

– Rešenja (podrška rešenjima za građevinu);

– Inkluzija i različitost

Kako je strategija usmerena pre svega na ciljeve i mehanizme angažovanja u lokalnoj zajednici u Popovcu i Paraćinu, verujemo da građani u nama već prepoznaju partnera koji je spreman da u svoje ciljeve uključi i interese i potrebe zajednice u kojoj posluje.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST     

Kompanija Moravacem sprovodi brojne projekte i akcije u cilju održavanja aktivnog dijaloga sa svim interesnim grupama kao partner od poverenja. Na redovnim godišnjim sastancima (Community Advisory Panel –  CAP), koji se organizuju dva puta u toku godine, sa predstavnicima lokalne zajednice, menadžment kompanije dobija najznačajnije povratne informacije, kao i predloge inicijativa od strane lokalne zajednice za unapređenje kvaliteta života meštana, koji se dalje razmatraju i sprovode, ukoliko su usklađeni sa kompanijskim strateškim planovima i ciljevima.

Ova nagrada predstavlja priznanje koje se dodeljuje kompanijama koje ulažu u opšte dobro i koje daju značajan doprinos razvoju filantropije u svojim lokalnim zajednicama.

Partnerstvo za budućnost  

Već četrnaest godina zaredom Moravacem organizuje konkurs „Partnerstvo za budućnost“ sa ciljem da podrži različite inicijative u funkciji razvoja iz oblasti koje kompanija strateški podržava, a to su: edukacija dece i mladih; inicijative vezane za unapređenje životne sredine i rešenja koja doprinose poboljšanju nivoa kvaliteta života meštana iz lokalne zajednice Popovac i neposredne okoline. Konkursom se nagrađuju nevladine organizacije, udruženja građana i institucije registrovane na teritoriji opštine Paraćin.

 

Lideri društvene odgovornosti 2023

 

125 godina cementare u Popovcu    

Ove godine obeležili smo „Dan kompanije“, tj. 125 godina postojanja cementare u Popovcu i tom prilikom pozvali sve naše zaposlene, njihove porodice, poslovne partnere, predstavnike lokalne i mesne zajednice, da svi zajedno, u jednoj neformalnoj atmosferi, provedemo dan u fabrici. Tom prilikom potpisan je Memorandum o saradnji sa predsednikom opštine Paraćin i zvanično su predati sportski tereni koji se nalaze u blizini fabrike – mesnoj zajednici Popovac, na korišćenje.

Eko-dan   

Svake godine u fabrici organizujemo „Eko-dan“ – dan kada zovemo u posetu naše najmlađe komšije i sprovodimo različite eko-aktivnosti i radionice vezana za oblast životne sredine.

Pozvali smo đake iz osnovnih škola „Branko Radičević“ u Popovcu i „Radoje Domanović“ u Paraćinu, da zajedno sa našim zaposlenima i predstavnicima lokalne zajednice posadimo stabla. Svako drvo obeležili smo pločicama sa imenom i prezimenom osobe koja ga je posadila, i na taj način omogućili da svako ko je učestvovao u ovoj akciji „ima svoje drvo“, koje će nastaviti da raste i pruža zdravlje, lepotu i hlad budućim generacijama.

Podrška Inovacionom startap centru  

Značajnu saradnju uspostavili smo sa Regionalnim inovacionim startap centrom (RISC) u Paraćinu, čiji je cilj da na lokalu kreira povoljno poslovno okruženje za pokretanje inovacionih biznisa. Podržavajući inovacioni startap centar, naša kompanija daje vetar u leđa i podršku mladima na lokalu koji žele da se dodatno edukuju, realizuju nove poslovne ideje i inicijative, učestvuju u konferencijama i predavanjima na razne teme iz oblasti ekologije, biznisa, nauke, IT-ja i sl. Prošle godine naša kompanija je u RISC-u organizovala konferenciju sa temom „Upotreba alternativnih goriva u cementnoj industriji“. Cilj ovog edukativnog panela, na kome su učestvovali eminentni stručnjaci iz svojih oblasti, bio je da ukaže na činjenicu da cementna industrija može puno da pomogne u upravljanu otpadom, kako lokalnim samoupravama, tako i industriji u Srbiji. Želeli smo da se ovim događajem dodatno unapredi komunikacija između svih učesnika i zainteresovanih strana, pokaže transparentnost i otvorenost u poslovanju, a samim tim i odgovornost prema lokalnoj zajednici i društvu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.