Pošta Srbije objavila je poštansku marku pod nazivom „Evropa“ sa kojom učestvuje u takmičenju za najlepšu evropsku marku, koje počinje danas.
Ove godine, zajednička tema izdanja „Evropa“ za sve evropske poštanske operatore su priče i mitovi, po odluci asocijacije javnih poštanskih operatora PostEvropa (PostEurope)
Pošta je u okviru emisije „Evropa“ objavila prigodan blok sa jednom markom, nominalne vrednosti 85 dinara, na kojem je predstavljen drekavac, biće iz mitologije Južnih Slovena, naročito zastupljeno u mitologiji Srba.
„Narodna verovanja kažu da je drekavac, nalik vampiru, materijalna manifestacija duše umrlog koja ne može da nađe svoj mir posle smrti, pa izlazi noću iz groba i proganja one koji su mu zgrešili u životu. Prema drugim predanjima, drekavac je pojavni oblik duše umrlog, nekrštenog deteta, koje noću izlazi iz svog groba i obilazi kuću svojih roditelja“, piše u saopštenju Pošte.
Najlepša marka Evrope bira se glasovima stručnog žirija i onlajn glasovima posetilaca sajta PostEvrope, po principu „jedan klik jedan glas“, a u izboru za najlepšu marku učestvuju svi javni poštanski operatori zemalja članica PostEvrope.
Glasanje je otvoreno do 9. septembra, a Pošta je pozvala građane da daju svoj glas srpskoj nacionalnoj marki, čiju umetničku realizaciju potpisuju braća Zamurović.
„Prilikom glasanja, skrećemo pažnju da se na listi učesnika takmičenja Srbija nalazi pod engleskim imenom Republic of Serbia“, navodi Pošta.
Prvo izdanje u okviru edicije EVROPA, objavljeno je 1956. godine, a takmičenje za izbor najlepše marke, je prvi put održano 2002. godine.