Pojava alata na bazi veštačke inteligencije donela je brojne dileme oko etičnosti njihove upotrebe, najviše u segmentu obrazovanja. Nije tajna da je u poslovnoj zajednici masovnija upotreba AI alata svakodnevica, a sve više se koriste i za aktivnosti i odluke iz domena privatnog života. Kada je reč o informisanju, mediji i dalje imaju dominantnu ulogu, iako nam pojedini sadržaji donose stres i osećaj nelagodnosti. Informisanje u doba AI bila je tema ovogodišnje ankete koju tradicionalno sprovodi PR agencija Chapter 4 na temu komunikacijskih trendova u Srbiji.
AI na poslu: igre bez granica i pravila?
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju (poput Google translate servisa). AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije obavljanje poslovnih procesa kao što su istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja, analiza podataka i edukacija. Ipak, tek ili već 11 odsto ispitanih, svesno donosi odluke na osnovu upotrebe AI alata. Važno je istaći da, uprkos širokoj primeni kod barem dve trećine poslovne zajednice, trenutno samo 17 odsto ispitanika navodi da njihova poslovna organizacija ima sistematizovana pravila, etički kodeks ili organizovane obuke za korišćenje AI alata.
Više od polovine ispitanika ne brine što senzitivne informacije dele sa veštačkom inteligencijom, kao i to što iz informacija koje dele AI alati uče i ta saznanja prenose dalje korisnicima.
Poverenje ili nepoverenje prema AI
Kada je reč o svakodnevnom životu, više od polovine ispitanih, često ili ponekad koristi alate veštačke inteligencije za informisanje o brendovima i proizvodima, ili pri donošenju odluka poput kupovine, putovanja, planiranja obroka, investiranja ili zaduživanja.
AI alate koriste i kompanije i brendovi za kreiranje grafika, vizuala, tekstualnog sadržaja ili kroz korisničku podršku. Za skoro 37 odsto ispitanika ta činjenica ne igra značajnu ulogu kada je reč o poverenju. Ipak, deo ispitanika itekako zamera kompanijama i brendovima, jer smatra da to ukazuje na uštede koje prave, kreirajuići istovremeno manju vrednost za kupca ili korisnika i utičući negativno na njihovo poverenje.
Veza između informisanja i mentalnog zdravlja
Oko 14 odsto predstavnika poslovne zajednice navodi da AI alate koristi u svrhu svakodnevnog informisanja. Sa druge strane, najveći deo ispitanika se oslanja na društvene mreže (gotovo 90%), tradicionalne medije (65%), ali i podkaste (42%) i forume (21%). Interesantno je da podkast već nekoliko godina beleži konstantan rast. Neki od ispitanika posebno navode razgovor sa kolegama, ali i neformalne viber grupe, kao važan kanal komunikacije i informisanja.
Prema brojnim istraživanjima, uticaj medija na sve aspekte života je neminovan. Ispitanici u Srbiji navode da neki medijski sadržaji loše utiču na njihovo raspoloženja, pa i na mentalno zdravlje, a među njima su vesti i informativni program o dešavanjima u našoj državi, i to za čak dve trećine ispitanika. Na osećaj mira ispitanika dominantno negativno utiču vesti i informativni program o dešavanjima u svetu, sadržaj iz tabloida i rijaliti programi.
Medijski sadržaji koji prema istraživanju pozitivno utiču na dve trećine ispitanika su kulturni sadržaji, pozitivne poslovne vesti i dostignuća, kao i inovacije, što je istaklo skoro 55 odsto ispitanika. Sportski uspesi i inspirativne životne priče takođe imaju pozitivan uticaj na konzumente ovih sadržaja, ali i kvalitetni filmski i serijski programi.
Uz neprekidan razvoj tehnologije, veštačka inteligencija postaje nezaobilazan deo svakodnevnog poslovanja, privatnog života i informisanja. AI alati omogućavaju veću efikasnost, produktivnost i inovacije, a u budućnost će njihov razvoj i primena svakako biti još izraženiji.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Od dinamike i raznovrsnosti stvari kojima se bavimo, ne stižemo da zastanemo, osvrnemo se i razmislimo. Zbog toga je važno da u kalendaru odvojimo i termin za razmišljanje jer je ono neophodno za balansiran ...
Kocka je najopasnija bolest zavisnosti od svih. Jer, kada ste alkoholičar, vi ne možete dnevno u sebe da unesete alkohola u vrednosti većoj od 100 evra. Kada ste narkoman, ne možete da potrošite dnevno više ...
Berza je nekada bila dostupna samo velikim investitorima i finansijskim institucijama, a danas je to tržište otvoreno i široj javnosti zahvaljujući napretku tehnologije i internetu. Onlajn platforme za trgov...
Kompanija Carlsberg Srbija predstavila je tržištu Srbije novi proizvod u svom portfoliju - Battery, energetsko piće kreirano za sve koji žele dugotrajan izvor energije i osveženja. Stvoreno za sve one koji t...
„Dođite da na pravi način obeležimo praznik rada 1. maja ispred Vlade Srbije“, glasi poziv studenata u blokadi za veliki protest, koji organizuju zajedno sa pet najvećih sindikata u zemlji....
Zakon o radu i Zakon o štrajku, dva su najveća problema koje sindikati godinama pojedinačno pokušavaju da nametnu. Međutim, ove godine njihovi zahtevi dobijaju novu snagu kroz ujedinjenje pet najvećih sindik...
Šest meseci od početka krize, brojke iz turizma među prvima pokazuju cenu političke nestabilnosti. Broj turista beleži kontinuiran pad, a ekonomisti ukazuju na opasnost da bi ovakav pad turizma...
Dekan Pravnog fakulteta u Beogradu Bojan Milisavljević i ceo kolegijum podneli su večeras ostavke, potvrdio je za Insajder profesor Pravnog fakulteta Miodrag Jovanović....
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok