Lifestyle

06.06.2022. 12:49

Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Autor: Nova Ekonomija

Kako su počeli najveći brendovi: Od toalet papira do mobilnih telefona

Foto: Wikimedia.com/Catlemur

Lifestyle

06.06.2022. 12:49

Nisu sve kompanije na početku znale koji će proizvod najviše da im donese uspeha na svetskom tržištu. Kada pogledamo šta su prvo počele da proizvode i u kom smeru su otišle, od higijenskih proizvoda do mobilnih telefona, od singerica do automobila, čini se da je za uspeh u biznisu neophodna, ponekad, transformacija delatnosti i proizvodnje. 

Evo koje kompanije su u početku proizvodile sasvim drugačije proizvode u odnosu na one po kojima su postali svetski poznate. 

Kolgejt (Colgate) je kompanija najpoznatija po proizvodnji paste za zube. Osnovao ju je Vilijem Kolgejt, engleski imigrant, u Nju Džersiju 1806. godine. Prvobitno su proizvodili štirak, sveće i sapun. Tek 1873. na tržište izbacuju prvu pastu za zube, piše CNN.

Japanac Kićiro Tojoda osnovao je kompaniju za proizvodnju šivaćih mašina avgusta 1937. godine. Međutim, samo nekoliko godina kasnije, Toyota izbacuje svoje prvo motorizovano vozilo. Do danas je postao svetski poznati brend automobila.


Foto: Wikipedia.com

Dejvid Mekonel je još 1886. godine počeo da prodaje knjige, od vrata do vrata. Uz kupljene knjige, poklanjao bi bočice parfema i po tome je ubrzo posao poznat.

Dame su rado kupovale knjige baš zbog poklona koji bi dobile. Mek Konel je taj marketinški trik iskoristio i prvo osnovao „California Perfume Company“. Danas se kompanija zove „Avon“ i svetski poznati je brend kozmetike za žene i muškarce. 

Godinu dana pre početka Drugog svetskog rata, Li Bjung Čul osnovao je u Južnoj Koreji preduzeće za proizvodnju i promet rezanaca i sušene ribe.  U početku je prodavao lokalnom stanovništvu svoje proizvode, da bi se ubrzo proširio na nekoliko kineskih provincija. Kompanija se zvala Samsung, a danas je poznata kao svetski lider u proizvodnji tehničke opreme. Ekspanzija i promena „šifre delatnosti“ desila se nakon Korejskog rata, piše „Britanika“.

Finski gigant Nokia, ponos svoje zemlje, osnovao je Federik Ideastam 1865. godine. Primarna delatnost kojom su se bavili više od devet decenija bila je proizvodnja toalet papira.

Šezdesetih godina prošlog veka menjaju delatnost i tako ulaze na tržište telekomunikacija. Devedesetih godina 20. veka postaju vodeća kompanija u proizvodnji mobilnih telefona, s udelom od 4 odsto BDP-a Finske. Microsoft korporacija kupuje Nokiu 2013. godine, a 2016. ova kompanija ulazi u poslovni aranžman sa HMD Global.

Foto: Wikimedia.com/Catlemur

Poznati lanac brze hrane McDonald’s počeo je najpre sa proizvodnjom hot dog-ova. Osnovali su ga braća Mauris i Ričard Mek Donald 1940. godine. Danas je svetski poznati brend sa desetinama hiljada restorana širom sveta, a na meniju nemaju svoj primarni proizvod iako nisu menjali delatnost, piše enciklopedija Britanika.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.