
Šta je 5G mreža?
Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...

Finale Evrovizije održana je 17. maja u Bazelu, bez Srbije koja je ispala ranije, a spektakl gledan širom Evrope, pa i sveta, nije prošao jeftino.
Domaćin ovogodišnjeg takmičenja, grad Bazel, izdvojio je oko 40 miliona evra za organizaciju događaja. Ova suma pokriva troškove infrastrukture, bezbednosti, transport, smeštaj i prateće događaje.
Međutim, očekuje se da će Evrovizija 2025 generisati ekonomski skok za Bazel sa procenjenim prihodom od oko 63 miliona evra uključujući turizam, ugostiteljstvo i druge sektore.

Iako ne postoje tačni podaci troškova učešća, odnosno svaka zemlja ima drugačije troškove u zavisnosti od kompleksnosti nastupa, produkcije i drugih faktora procenjuje se da je, na primer Grčka, ove godine potrošila oko 400.000 evra na kotizaciju, produkciju i delegaciju, putne i smeštajne troškove i komentatorsku kabinu.
Kotizacije variraju u zavisnosti od zemalja, gde “Velika petorka” (Francuska, Nemačka, Italija, Španija i Velika Britanija) plaća više, između 300.000 i 500.000 evra, dok manje zemlje, kao što je to Letonija, izdvajaju oko 150.000 evra.
Ove godine Evrovizija ima mnogo više sponzora koji doprinose finansiranju događaja. Glavni sponzor je Moroccanoil, zatim Novartis, Booking.com, Royal Caribbean, Baileys i Basler Kantonalbank.
Tačan iznos sponzorskih doprinosa nije poznat, ali njihovo prisustvo doprinosi i publicitetu Evrovizije (kao i njih samih), budžetu i vidljivosti događaja.

Srbija, kao članica Evropske radiodifuzne unije (EBU), plaća ulaznu taksu za učešće na Evroviziji između 100.000 i 150.000 evra, u zavisnosti od bruto domaćeg proizvoda i veličine zemlje.
Drugi troškovi nisu zvanično objavljeni, ali na osnovu prethodnih iskustava mogu se izdvojiti okvirni podaci. Troškovi produkcije koji uključuju scenografiju, kostime, koreografiju, tehničke i druge elemente bili su između 50.000 i 150.000 evra, uzimajući u obzir kompleksnost nastupa.
Promotivne aktivnosti – putovanja, učestvovanje na događajima su mogli da dodaju najviše 50.000 evra, a smeštaj, ishrana i transport (kao i boravak u zemlji) najviše su mogli da koštaju od 20.000 do 40.000 evra.
Time dolazimo do cifre između 200.000 i 300.000 evra koja bi obuhvatila kotizaciju, produkciju, promotivne aktivnosti i logistiku.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...

U domovima se sve češće koriste uređaji koji međusobno komuniciraju i obavljaju zadatke bez stalnog nadzora. Svetlo, grejanje, sigurnosni sistemi i aparati mogu da rade po pravilima koja korisnik postavi. ...

Crni petak je iza nas, ali popusti još uvek traju. U petak, 28. novembra započeto je sezonsko sniženje u trgovinskim lancima, ali i uslužnim objektima. Trgovci su obećali sniženja i do 50 odsto, a Nova ekono...

Svega još par dana nas razdvaja do čuvenog Crnog petka koji bi po pravilu trebalo da bude jedan od dana kada pojedinac najjeftinije može da kupi sve moguće potrepštine, a da ne ostane bankrot. Međutim, da li...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE