Lifestyle

28.12.2024. 13:12

Autor: B. LJ.

Luj Viton, pa Hermes, a gde je Nike: Koje kompanije i modni brendovi vrede najviše?

Pixabay

Lifestyle

28.12.2024. 13:12

Industrija odeće u svetu trenutno vredi 1,79 biliona dolara, neke kompanije su male i lokalne, one druge, veće, često su u biznisu sa odećom decenijama i prepoznatjive su širom sveta. Te kompanije su i među najvrednijim na tržištu.

Gledajući tržišnu vrednost kompanija koje se bave proizvodnjom odeće Luj Viton, Hermes i španski Inditex su najbogatije, prenosi portal Uniform market, pozivajući se na finansijske podatke ovih kompanija iz poslednjeg dostupnog finansijskog izveštaja.

LV je najveća kompanija za proizvodnju odeće na svetu i njena tržišna vrednost je 392,66 milijardi dolara. Ona je ujedno i 22. najveća kompanija na svetu. Hermes i Inditex (vlasnik Zare) su druga i treća najveća kompanija u svetu odeće, dok je najveća kompanije kada se gleda vrednost samog brenda američki Najk (Nike). Vrednost ove kompanije je 31,30 milijardi dolara, dok je LV u ovoj kategoriji na drugom mestu sa 26,29 milijardi i Šanel (Chanel) treći sa brendom koji vredi 19,39 milijardi dolara.

Luj Viton

Tržišna vrednost kompanije LV od 392,66 milijardi dolara je 21,7 odsto od ukupne vrednosti na tržištu 112 najvećih kompanija u industriji odeće. LV ujedno je skoro dvostruko vredniji od druge najveće kompanije u ovoj indsutriji, Hermesa.

LV ostvaruje 37 odsto prihoda od mode i proizvoda od kože, 28 odsto od selektivne maloprodaje, 16 odsto od vina i alkoholnih pića, 14 odsto od parfema i kozmetike, a pet odsto od prodaje satova i nakita.

Hermes

Hermes ima vrednost od 246,54 milijarde dolara, čime se pozicionira kao druga najveća kompanija u industriji odeće i tekstila, a njihov glavni izvor prihoda su kožni proizvodi i sedlarstvo, 41 odsto, odeća i aksesoari čine 29 odsto prihoda, ostali sektori 12 odsto, sedam od svile i tekstila, pet odsto od satova i nakita, dok od parfema i proizvoda za lepotu prihoduju četiri odsto.

Inditex

Inditeks, koji poseduje ukupno sedam brendova, treća je najveća kompanija u industriji odeće, sa vrednošću od 157,33 milijarde dolara.
Zara generiše 72,52 odsto ukupnih prihoda Inditeksa, udeo Bershke je 7,3 odsto, Pull & Bear (6,6%), Stradivarius (6,5%), Massimo Dutti (5,1%) i Oysho (2,1%).

Nike

Nike ima tržišnu vrednost od 146,66 milijardi dolara i vrednost brenda od 31,30 milijardi dolara, što ga čini četvrtom najvećom kompanijom po vrednosti na tržištu i najvećim brendom po vrednosti.
Prihodi Najka dolaze najviše od prodaje obuće i to 68 odsto prihoda je iz tog segmenta, samo odeće 28 odsto, od opreme prihoduju četiri odsto.

Dior

Dior je peta najveća kompanija u industriji odeće i tekstila, vredi 134,92 milijarde dolara, a najveći prihod ova kompanija ostvaruje zahvaljujući modi i proizvodima od kože, gotovo polovinu (49 odsto). Od selektivne maloprodaje zarađuju 21 odsto, satova i nakita 13, parfema i kozmetike devet odsto, a vina i alkoholnih pića osam odsto.

Ko je još u top 10?

Među 10 najvrednijih kompanija na svetu po vrednosti su TJX Companies, brend sa sedištem u Masačusetsu, koji poseduje marke kao što su T.J. Maxx, Home Goods i Marshalls, koji gotovo polivnu prihoda ostvaruje od odeće i obuće.
Fast Retailing je japanska kompanija za proizvodnju odeće, vredi 78,63 milijarde dolara, što je svrstava na sedmo mesto najvrednijih, a u njenom sastavu su kompanije UNIQLO International (52 odsto), UNIQLO Japan (32,20 odsto), GU (10,70%)

Cintas je globalni lider u prodaji i iznajmljivanju radne odeće i uniformi, kao i osma najveća kompanija za proizvodnju odeće na svetu, sa vrednošću od 72,14 milijarde dolara.

Deveta najveća kompanija u industriji odeće je Ross Stores, sa tržišnom kapitalizacijom od 49,84 milijarde dolara. Kompanija iz Kalifornije većinu prihoda ostvaruje iz segmenta proizvoda za kuću – posteljine i proizvoda za kupatila, ali i aksesoara, donjeg veša, finog nakita i parfema, kao i obuće i odeće.

Među 10 je i Kering Group, vlasnik jednog od najvrednijih brendova Gučija (Gucci). Vrednost ove kompanije je 43,08 milijardi dolara, više od polovine prihoda ostvaruje upravo Guči, 16 odsto prihoda dolazi od brenda Iv Sen Loran (Yves Saint Laurent), a od Bottega Veneta osam odsto.

Saveti za održivu prazničnu trpezu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.