Koja tri manja mestu u Srbiji imaju perspektivu da postanu digitalni habovi Srbije?
U poslednjih 50 godina, svedoci smo globalnog trenda nagle urbanizacije u gotovo svim zemljama sveta. U periodu oko 2010. godine, prvi put u ljudskoj istoriji je više ljudi živelo u urbanim centrima nego u ruralnim sredinama, dok je projekcija da će do 2050. godine dve trećine čovečanstva živeti u gradovimaa jedna trećina u ruralnim krajevima.
Srbija, nažalost, prati taj trend. Dok se stanovništvo smanjuje, mahom zbog niskog prirodnog priraštaja i delom zbog emigracije, povećan broj stanovnika je zabeležen samo u tri grada i dve opštine. Taj trend predstavlja problem, ali i razvojnu priliku za manje sredine koje se na vreme transformišu kao digitalni habovi koji privlače poseban profil stanovništva koji može da radi „na daljinu“ i stvara u digitalnom prostoru.
Tri primera koja mogu da naprave tu transformaciju su Divčibare, koje se razvijaju kao turistička destinacija, ali i kao mesto stvaranja digitalnih radnika koji slobodno vreme vole da provode u prirodi, zatim selo Vrmdža, koje privlači digitalne stvaraoce željne holistički ruralnog pristupa životu, i grad Kikinda koji privlači digitalne nomade već dugi niz godina, zbog svoje dobre povezanosti i pristupačnih cena za život.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U urbanim sredinama dvorište predstavlja mnogo više od privatnog prostora ograđenog zidom ili ogradom. Ono je vizuelni deo ulice, funkcionalni deo naselja i često prva tačka kontakta između privatnog i javno...
Uređenje dečije sobe jedan je od onih zadataka koji roditelje istovremeno raduje i stavlja pred brojne dileme. Želja da se detetu obezbedi lep, topao i maštovit prostor često se sudara sa praktičnim pitanjim...
Proslava Nove godine u Beogradu nekada je imala gotovo ritualni karakter. Porodična okupljanja, bogata trpeza, televizijski program koji se gleda zajednički i izlazak u kafanu ili restoran bili su standardni...
Film „Projekat G80 – formula koja (ni)je postojala“, realizovan povodom 80 godina postojanja kompanije Galenika, predstavlja inovativan način obeležavanja jubileja, korišćenjem originalne filmske forme „Mocu...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.