Koja tri manja mestu u Srbiji imaju perspektivu da postanu digitalni habovi Srbije?
U poslednjih 50 godina, svedoci smo globalnog trenda nagle urbanizacije u gotovo svim zemljama sveta. U periodu oko 2010. godine, prvi put u ljudskoj istoriji je više ljudi živelo u urbanim centrima nego u ruralnim sredinama, dok je projekcija da će do 2050. godine dve trećine čovečanstva živeti u gradovimaa jedna trećina u ruralnim krajevima.
Srbija, nažalost, prati taj trend. Dok se stanovništvo smanjuje, mahom zbog niskog prirodnog priraštaja i delom zbog emigracije, povećan broj stanovnika je zabeležen samo u tri grada i dve opštine. Taj trend predstavlja problem, ali i razvojnu priliku za manje sredine koje se na vreme transformišu kao digitalni habovi koji privlače poseban profil stanovništva koji može da radi „na daljinu“ i stvara u digitalnom prostoru.
Tri primera koja mogu da naprave tu transformaciju su Divčibare, koje se razvijaju kao turistička destinacija, ali i kao mesto stvaranja digitalnih radnika koji slobodno vreme vole da provode u prirodi, zatim selo Vrmdža, koje privlači digitalne stvaraoce željne holistički ruralnog pristupa životu, i grad Kikinda koji privlači digitalne nomade već dugi niz godina, zbog svoje dobre povezanosti i pristupačnih cena za život.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
www.belgradeboatrental.com je platforma koja nudi preko 40 jahti, glisera, katamarana, rečnih brodova i drugih plovila za različite događaje na reci u Beogradu.
Od najluksuznijih jahti i najnovijih glise...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru kompanije Tencent, vodećeg kineskog gejming giganta, i Mama Production, filmska producentska kompanija iz Srbije, kreirali su seriju od četiri epizo...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru vodećeg kineskog gejming giganta Tencent-a, i domaća filmska producentska kompanija Mama Production kreirali su četiri epizode serije "Priča o Kamon...
Materijalu od kog se prave bilbordi, takozvanoj PVC foliji, potrebno je 1.500 godina da se razgradi u prirodi. Mnoge kompanije se reklamiraju ovim putem, a nakon što se reklama "ubajati" - dužne su da taj is...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok