Koja tri manja mestu u Srbiji imaju perspektivu da postanu digitalni habovi Srbije?
U poslednjih 50 godina, svedoci smo globalnog trenda nagle urbanizacije u gotovo svim zemljama sveta. U periodu oko 2010. godine, prvi put u ljudskoj istoriji je više ljudi živelo u urbanim centrima nego u ruralnim sredinama, dok je projekcija da će do 2050. godine dve trećine čovečanstva živeti u gradovimaa jedna trećina u ruralnim krajevima.
Srbija, nažalost, prati taj trend. Dok se stanovništvo smanjuje, mahom zbog niskog prirodnog priraštaja i delom zbog emigracije, povećan broj stanovnika je zabeležen samo u tri grada i dve opštine. Taj trend predstavlja problem, ali i razvojnu priliku za manje sredine koje se na vreme transformišu kao digitalni habovi koji privlače poseban profil stanovništva koji može da radi „na daljinu“ i stvara u digitalnom prostoru.
Tri primera koja mogu da naprave tu transformaciju su Divčibare, koje se razvijaju kao turistička destinacija, ali i kao mesto stvaranja digitalnih radnika koji slobodno vreme vole da provode u prirodi, zatim selo Vrmdža, koje privlači digitalne stvaraoce željne holistički ruralnog pristupa životu, i grad Kikinda koji privlači digitalne nomade već dugi niz godina, zbog svoje dobre povezanosti i pristupačnih cena za život.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Maserati obeležava 75 godina od prvog GranTurismo modela limitiranom edicijom GranTurismo Trofeo PrimaSerie. Ova ekskluzivna edicija proizvedena je u svega 75 primeraka i namenjena istinskim poštovaocima i k...
Ovogodišnji Bitef biće održan od 3. do 10. oktobra u Beogradu, a međunarodni festivalski žiri kojim će predsedavati prof. dr Ana Vujanović odlučivaće o glavnim nagradama festivala.
Na drugoj po redu konfe...
Vladimir Stanković, autor podkasta “Biznis priče”
Kakve priče biste ubudećo voleli da imate u podkastu, a koje do sada nisu ispričane i na koliko godina će pasti starosna granica učesnika podkasta Biznis ...
Siniša Radin, operski pevač
Kako generacija Z da zavoli operu?
Emisije na muzičkim kanalima koje prati generacija Z u kojima bi razni ljudi mogli predstaviti različite načine pevanja na najlepši način,...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost