Lifestyle

23.01.2023. 13:20

New Look Entertainement

Autor: New Look Entertainement

Olakšice u svakodnevnim situacijama koje nam je donela  digitalizacija

Foto: Pexels

Lifestyle

23.01.2023. 13:20

Bitna odlika današnjice je da futuristički snovi mnogo brže postaju stvarnost. Vreme se „ubrzalo“ i ono što je relativno skoro bila samo ideja o mogućem, ravna mašti, sada se ostvaruje.

Ovde je reč o digatalnoj revoluciji koja iz temelja menja naš život, sklonosti, navike, mogućnosti. Koliko god digitalizacija bila nezamisliva običnom čoveku, skrivena iza svojih vidljivih funkcija, ona kao čarobnjak čini da mnogo svakodnevnih stvari obavljamo jednostavnije i brže.

Google pay za plaćanje mobilnim telefonom

Zamisao plaćanja mobilnim telefonom toliko je postala realna da sada svako ko ima odgovarajuću aplikaciju u svom telefonu može njime plaćati svuda gde je omogućeno beskontantno plaćanje. I sve se događa u par koraka, brzo, intuitivno, jer cilj i jeste da nam digitalizacija olakša život, a ne da ga komlikuje.

Šta treba uraditi? Preuzmite Google Wallet aplikaciju sa Google Play-a, besplatna je. Zatim dodajte svoju kreditnu ili debitnu karticu kojom želite da plaćate. Na mestu plaćanja aktivirajte svoj Android telefon i primaknite ga POS terminalu, sačekajte potvrdu da je plaćanje izvršeno – i to je to.

Ako vam ipak treba pomoć oko aktiviranja ove usluge možete je dobiti u banci čiju karticu ste izabrali za plaćanje. To znači da možete uneti i više kartica u vaš telefon, ali onda prilikom plaćanja treba da izaberete kojom od njih plaćate.

Koliko je ovo bezbedno? Google pay štiti vaše informacije o plaćanju preko više slojeva bezbednosti, tako da je vaš nalog siguran. Umesto broja vaše kartice Google pay koristi virtuelni šifrovani broj računa, a podaci o vašoj platnoj kartici ostaju bezbedni.

Možda sve ovo nije dovoljno za one koji su još zahtevniji moderni tipovi, pa hoće da plaćaju svojim pametnim satom! Ništa lakše. Samo je potrebno da na vašem pametnom satu imate instaliran Android Wear 2.0, a to podrazumeva da možete plaćati Google pay opcijom. Onda podesite aplikaciju na Android telefonu, a kad plaćate samo dodirnete aplikaciju na satu i približite ga POS terminalu. Dodatna sigurnost ovog načina plaćanja je da možete postavite lozinku.

Dakle, vaše kartice fizički ostaju kod kuće na bezbednom mestu, a nosite ih u vašem telefonu i uz Google pay plaćate račune. PIN unosite samo ako prekoračite dozvoljeni limit, unet na POS terminalu. Naše banke obično taj limit određuju u rasponu od 3.000 do 5.000 dinara.

ERP sistem za bolje poslovanje

Pored svih pogodnosti koje donosi pojedincima, proces digitalizacije uneo je pre svega u poslovni svet skoro i nezamislive fukcije, ali koje su od ideje pretvorene u softverska rešenja bez kojih je danas teško zamisliti moderno poslovanje. ERP (Enterprise Resource Planning – planiranje resursa preduzeća) je jedno od takvih rešenja. Njegov razvoj počeo je sedamdesetih godina prošlog veka sa ambicijom i zadatkom da upravlja planiranjem potreba jednog sistema, kao što je, na primer, sistem za planiranje proizvodnje.

ERP sistem pod ovim nazivom razvojnu ekspanziju ima u poslednjoj deceniji prošlog veka, a danas je to planetarno prisutno poslovno rešenje koje u formi softverskog paketa omogućava preduzeću da upravlja poslovnim procesima i koordinira više poslovnih funkcija i organizacionih jedinica. Proces planiranja poslovnih resursa baziran je na integrisanom informacionom sistemu koji u realnom vremenu prati poslovanje i sve informacije unosi u jedinstvenu bazu podataka. Njihovim protokom između svih delova sistema, olakšava se interna poslovna komunikacija i povećava kvalitet, brzina i produktivnost procesa.

Najpoznatiji ERP sistemi u svetu su SAP, MICROSOFT DYANAMICS NAV i ORACLE. Ova rešenja primenjuju se i kod nas, uz ozbiljnu konkurenciju softverskih paketa koje razvijaju domaće IT kompanije.

Otvorenost softverskih paketa za nove aplikacije

Softverski paket obuhvata brojne poslovne funkcije, a njihov izbor i prilagođavanje zavisi od konkretnih potreba preduzeća. Integracija kompletnog funkcionisanja poslovnog sistema pomoću jedinstvenog softverskog rešenja doprinosi značajnom poboljšanju kvaliteta proizvoda i usluga, podizanju konkurentnosti i boljem pozicioniranju preduzeća na tržištu.

Moduli koje ERP sistem obuhvata mogu biti razni, ali je suština da se pokriju svi bitni poslovni procesi preduzeća koje uvodi ovo sistemsko rešenje. Najčešći moduli u paketu su upravljanje finansijama, HR – ljudski resursi, SCM – lanci snabdevanja, upravljanje proizvodnjom, upravljanje uslugama, elektronsko poslovanje, CRM – upravljanje odnosima sa kupcima, marketing, prodaja, distribucija…

ERP sistem, u kakvoj god kombinaciji aplikacija urađen, idealno je poslovno rešenje za analizu i optimizaciju poslovnih procesa sa ciljem da se unaprede produktivnost i kvalitet proizvoda i usluga. A to je siguran put za kontinuirano unapređenje poslovanja i dalji rast preduzeća.

SEO optimizacija – da budete bliže kupcu

Ako nam je digitalizacija donela toliko olakšanja i u privatnom i poslovnom životu, toliko da se sa internetom lakše živi, onda se postavlja pitanje kako se u tom moru informacija snaći. Za korisnike to je lakše jer pretraživači vam daju brze odgovore na vaše upite. Ali je pravo pitanje kako da ponuđači sadržaja nađu što brži put do vas? Odnosno do prvog mesta na internet stranici sa odgovorima, ili bar na toj stranici, ako već nije pri vrhu.

Tajna je u SEO optimizaciji? SEO je skraćenica za Search Engine Optimization i njeno značenje na našem jeziku je optimizacija za web pretraživače. Dovoljno je i SEO, jer je optimizacija deo skraćenice, ali tako se odomaćilo, SEO optimizacija, pa neka tako ostane. Dakle, tajna je u SEO, ali SEO ostaje tajna! Iako je poprilično razotkrivena, a kad će biti ne zna se. Procenjuje se da više stotina faktora utiče na rezultat koji pretraživači izbacuju na vaš upit na internetu.

SEO optimizacija je deo kreiranja web sajta, njegovog sadržaja, koji u kombinaciji sa brojnim parametrima u algoritmu pretraživača interneta utiče na pozicioniranje vašeg web sajta ili pojedinačne stranice u Google pretrazi.

Na šta obratiti pažnju?

Pretraživači su mašine koje odgovaraju na upit korisnika. One zato pretražuju ogromne baze širom interneta, vrše indeksiranje i izbacuju spisak rangiranih web stranica koje su najrelevantnije za interesovanje korisnika. Ali su se kroz decenije rada i iskustva pretraživači opametili. Više ih ne možete prevariti samo gomilanjem ključnih reči na stranici, nekada često i besmislenim. Oni sada to prepoznaju i čak kažnjavaju.

Pretraživači koriste složene matematičke modele (algoritme) kako bi prepoznali relevantnost web stranica i rangirali ih prema njihovom kvalitetu. Da biste imali više uspeha treba da uradite što bolju SEO optimizaciju. Zato je važno da imate kvalitetan sadržaj, sa dovoljno relevantnih i popularnih ključnih reči na osnovu kojih pretraživači vrše procenu kvaliteta web stranice. Dotle se stiglo u odgonetanju SEO optimizacije i to treba prihvatiti kao činjenicu. Kao odgovor pisci sadržaja (copywriter i content writer) postaju tražena i priznata zanimanja, da ne kažemo profesije.

Po mnogima važna je priča (storytelling). Dobar opis proizvoda, usluge, ideje. Dalje, treba lokalizovati priču, povezati je što bliže sa mestom i akterom događanja. Da se zna da nešto dolazi sa Novog Beograda, a ne da se može pomisliti da dolazi iz Australije. Pratite kako sve ovo radi konkurencija, jer oni rade isto što i vi. Trudite se, pa kome se posreći. I uvek imajte u vidu kupca, tog zamišljenog pojedinca sa svim odlikama živog bića koji treba da „kupi“ tu priču, odnosno vaš proizvod, uslugu, ideju.

Ispada da je to čitava strategija, pa se zato i zove strategija ključnih reči! Povežite ih što smislenije, grupišite ih u dobre fraze, koristite sinonime, tako ih u što većem broju možete pozicionirati na jednoj strani… I očekujte da budete na mestu broj 1. Uvek prvi!

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.