Ostalo

17.05.2023. 20:57

Reuters

Autor: Nova ekonomija

Kini pokreće proejkte za podsticanje rađanje

Foto: Pixabay

Ostalo

17.05.2023. 20:57

Kina će pokrenuti pilot-projekte u više od 20 gradova kojim želi da „stvori model braka i kulturu rađanja dece u novom dobu“. Nekada najmnogoljudnija zemlja na svetu ubrzano stari, pa pokušava da podstakne rađanje dece i zaustavi pad nataliteta.

Kako je preneo Rojters, Kina već podstiče rađanje dece poreskim olakšicama, subvencijama za kupovinu stanova, kao i besplatnim obrazovanjem za treće dete.

Kina je sprovodila rigidnu politiku jednog deteta od 1980. do 2015. godine, kada je granica podignuta na troje dece.

Kina je u međuvremenu izgubila status najmnogoljudnije zemlje na svetu, koji sada pripada Indiji.

Kinesko nacionalno telo koje sprovodi populacionu politiku se sada preusmerava i na podsticanje žena da stupe u brak i da rađaju.

U Kini po prvi put u proteklih 60 godine opao broj stanovnika

Promovisanje braka, rađanje dece u odgovarajućem uzrastu, ohrabrivanje roditelja da dele odgovornosti za podizanje dece, kao i zabrana zastarelih običaja poput otkupa neveste, biće u fokusu novih projekata, navodi kineski medij Global Times.

Zabrinuti zbog prvog pada stanovništva u Kini u poslednjih šest decenija i njenog brzog starenja, vladini politički savetnici su u martu predložili da neudate i neudate žene treba da imaju pristup zamrzavanju jajnih ćelija i vantelesnoj oplodnji, kako bi se podstaklo rađanje.

Mnoge žene u Kini su odlagale rađanje više dece, pa i prvog deteta, pre svega zbog troškova brige o deci, radne karijere, kao i rodna diskriminacija je koja je i dalje ključna prepreka za rađanje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.