Ostalo Srbija

14.11.2024. 11:59

Autor: Aleksandra Nenadović

Kako posle pada nadstrešnice verovati u druge projekte koje rade iste firme: Metro, Beograd na vodi, Nacionalni stadion…

Foto: Kolaž - Srušenu nadstrešnicu u Novom Sadu (levo) i BW Terraces (desno) povezuje firma Starting angažovana na oba projekta

Foto: Kolaž – Srušenu nadstrešnicu u Novom Sadu (levo) i BW Terraces (desno) povezuje firma Starting angažovana na oba projekta

Nesreća u Novom Sadu u kojoj je poginulo 14 ljudi otvorila je mnoga pitanja, na koja istraga ni posle dve nedelje nije pružila nijedan odgovor. Delići informacija koje smo saznali – sa objekat nije imao upotrebnu dozvolu, da ona nije ni tražena, da je nadstrešnica opterećena tonama dodatnog tereta u vidu stakla i čelika, da izvođači nisu slušali inženjere i da je potpuno nepoznato koji je nadzorni organ i kako odobrio sve radove na nadstrešnici i njeno stavljanje u upotrebu – sada dovodi i do drugih pitanja, među kojima je najvažnije kako verovati kompanijama koje pored rekonstrukcije zgrade stanice u Novom Sadu rade i druge velike infrastrukturne poslove u Srbiji kao što su Beogradski metro, Beograd na vodi, Nacionalni stadion i mnoge druge puteve i saobraćajnice.

Tako kompanija Utiber radi nadzor za projekte Nacionalnog stadiona, ali i izgradnju Ostružnočkog mosta, autoputa Beograd-Sarajevo i za mnoge delove železnice u Srbiji. Kompanija Starting, koja je prema navodima inženjera Zorana Đajića, angažovanog na poslovima na nadstrešnici, bila zadužena baš za taj deo radova, učestvovala je u izgradnji Beograda na vodi, odnosno BW Terraces.

Kompanija Cestra je izvodila plan saobraćajnica i detaljni masterplan za Beograd na vodi. Cestra je angažovana na mnogim infrastrukturnim radovima u Srbiji između ostalog i izradi idejnih rešenja tunela od Karađorđeve ulice do Dunavske padine.

Egis je angažovan na projektovanju beogradskog metroa i projektovanju železničke pruge od Beograda do Niša.

Kako posle ovakve tragedije onda verovati ovim kompanijama i nadati se da će ovako ozbiljni projekti biti izvedeni bez greške?

Građevinski inženjer Danijel Dašić za Novu ekonomiju ocenjuje da „sve te kompanije rade kao perionice para“.

To, kako dodaje, u nekim slučajevima i nije tako strašno, „recimo kada urade put i on se raspadne posle godinu dana“, što smo, kako navodi, već videli u Beogradu i Nišu.

„U slučaju Železničke stanice oni nisu razumeli projekat i nisu razumeli o čemu se radi, i tu je napravljena kardinalana greška i neće nikada otkriti ko je rekao – ma nema veze nadstrešnica, uradi ovako super će da izgleda, uopšte ne shvatajući o čemu se radi. Možemo samo da se nadamo da neće biti ovakvih projekata više koji imaju ovakvu značajnu začkoljicu i da neće ništa da se sruši. Jedino je sigurno da kvalitet radova neće biti dobar, jer se tako i radi poslednjih 12 godina“, kaže Dašić.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(2)

  1. Nemislim da je vazno :
    1 . Ko je projektant. Vazan je projekat i izmene projekta ukoliko ih je bilo.
    2. Ko je izvodjac. Vazni su ugovori sa glavnim izvodjacom i glavni izvodjac i podizvodjaci, vaznan je dnevnik radova i overa Nadzora . Vazne su fakture dali su u skladu sa izvedenim radovima i dali ih je overio nadzor.
    Sta je vazno jos.
    Dali je investitor precizirao sve pozicije na celokupnom projektu i dali je to dostavljeno projektantu
    Dali glavni nadzor i investititor imaju u skladu sa studiom izvodljivosti Ugovor dostupan javnosti.
    Po kojim situacijama i fakturama je posao placan i kome dali glavnom izvodjacu ili direktno podizvodjacima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.