Kineski proizvođač električnih vozila BYD u sredu je zabeležio rast neto dobiti od 11,5 odsto u trećem kvartalu pošto je zadržao snažan zamah prodaje uz pomoć vladinih podsticaja u trgovini, prenosi Rojters.
Neto profit je porastao na 11,6 milijardi juana (1,63 milijarde dolara) u kvartalu jul-septembar, saopštila je kompanija na berzi. Za prvih devet meseci, neto profit je povećan za 18,1 odsto na 25,2 milijarde juana.
Sa prihodima u trećem kvartalu koji su porasli za 24 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 201,1 milijardu juana (28,24 milijarde dolara), BYD-ov kvartalni prihod je po prvi put nadmašio Teslu, čiji je prihod za period jul-septembar dostigao 25,2 milijarde dolara.
Tesla je i dalje pobedila BYD u pogledu prodaje električnih vozila na globalnom nivou od jula do septembra.
BYD, čiji su automobili činili više od jedne trećine ukupne prodaje električnih vozila i hibrida u Kini ove godine, oborio je mesečni rekord prodaje u septembru, a njegova kvartalna prodaja je takođe porasla na novi maksimum u trećem tromesečju.
Proizvođači električnih automobila u Kini su dobili vetar u leđa zbog proširenih stimulativnih mera države u vidu kampanja staro-za-novo koje favorizuju ekološke automobile.
Do kraja oktobra, 1,57 miliona ljudi prijavilo se za nacionalnu subvenciju u iznosu od preko 2.800 dolara po automobilu za zamenu starijih vozila za ekološka vozila, pokazuju zvanični podaci.
Lokalne vlasti u Kini takođe su podelile do 20.000 juana kao dodatne subvencije kupcima električnih vozila u šemama koje traju do kraja godine.
BYD je predvodio rast agresivnim popustima na svoje najprodavanije modele. Njegov najbolji kvartal prvenstveno je bio vođen snažnim rastom prodaje hibrida, koja je skočila 75,6 odsto na godišnjem nivou na 685.830 jedinica u trećem kvartalu, zahvaljujući najnovijoj generaciji hibridnih tehnologija koje štede više troškova goriva za korisnike.
Poređenja radi, BYD-ov rast prodaje čistih električnih vozila (umesto hibrida) usporio je na 2,7 odsto na 443.426 jedinica u tromesečju i gubi udeo u segmentu EV u odnosu na druge konkurente EV u Kini, prema proračunima Rojtersa.
BYD, koji i dalje prodaje više od 90 odsto svojih automobila u Kini, postavio je veći cilj prodaje za ovu godinu, pokazuje izveštaj Morgan Stenlija u septembru. Plan je imao je za cilj da udvostruči izvoz na 450.000 vozila ove godine, što je smanjenje od cilja koji su imali u martu ove godine i 500.000 izvezenih automobila.
BYD je prodao 94.477 automobila u inostranstvu u trećem kvartalu, što je 32,6 odsto više u odnosu na godinu ranije.