Priče i analize

08.10.2016. 15:48

Blic

Autor: Nova Ekonomija

10 taktika Stiva Džobsa pomoću kojih od ljudi možete da dobijete ono što želite

steve%20jobs

Stiv Džobs lansirao je na tržište dve velike kompanije – „Epl“ i „Piksar“. Ipak do tih visina nije stigao poštujući uvek pravila. Osnivač „Epla“ služio se sofisticiranim taktikama da bi od ljudi dobio ono što želi.

Brutalna iskrenost stvoriće armiju pratilaca

„Ne mislim da sam bezobziran prema ljudima, ali ako je nešto loše, ja im to kažem u lice. Moj posao je da budem iskren. Znam o čemu pričam i obično se ispostavi da sam u pravu. To je kult kakav želim da stvorim. Mi smo brutalno iskreni jedni prema drugima i svi mogu da mi kažu da je nešto sr*nje i oni meni“, moto je kojim se vodio osnivač „Epla“.

Radi naporno da bi te drugi poštovali. Poštovanje je ključni korak da dobiješ ono što želiš.

Stiv Džobs imao je izvanrednu radnu etiku. Svojim biografima je rekao da je, kada se vratio u „Epl“ 1996. godine, radio od sedam ujutru do devet uveče svaki dan, a pritom je u to vreme vodio i svoju drugu kompaniju „Piksar“. Radio je neumorno iako je imao kamen u bubregu. Ali želeo je da motiviše obe kompanije tako što je stalno bio prisutan i gurao ljude napred da prave bolje proizvode, a oni su ga poštovali zbog toga.

Razoružaj ljude laskanjem

Kada rade za tebe, zaposleni konstantno traže potvrdu za ono što rade, pa dobro reaguju na pozitivne komentare. „Džobs je umeo da šarmira ljude ako želi, a voleo je to. Bivši direktori dozvolili su sebi da veruju da to što im laska znači da ih voli i poštuje. Džobs je umeo da stvara takav utisak forsiranjem laskanja onima koji su toga gladni. Zapravo, mogao je da laska ljudima koje mrzi podjednako kako je umeo da uvredi ljude koje voli“, piše u jednoj od njegovih biografija.

apple%20unutra

Tvrdi da su sve dobre ideje tvoje i ako postaneš šef preuzmi te ideje

Džobs nije uvek bio u pravu, ali je bio majstor da ubedi ljude da jeste. Mirno je stajao pri stavu, a ako je neko imao bolju ideju od njega, on nije želeo otvoreno to da prizna. Umesto toga preuzeo bi nečiji stav i predstavljao ga kao svoj.

„To što bi Džobs nekome rekao da je nešto dobro ili loše, ne znači da će i sutra tako da misli. Ako mu kažeš novu ideju, on će ti obično reći da je glupa. Ali ako mu se svidi, tačno nedelju dana kasnije, ponovo će da dođe kod tebe i da ti predloži tvoju ideju kao da se sam setio toga“, kaže jedan od bivših Mekovih inženjera.

Donosi odluke brzo i odlučno. Možeš (obično) da ih promeniš kasnije

Kada su u pitanju novi proizvodi, „Epl“ se retko oslanja na studije i istaživanja. Takođe, retkost je da donošenje velikih odluka traje mesecima. Primer su prvi iMac kompjuteri kada je Džobs istog momenata odlučio da ih izbaci na tržište u duginim bojama. „U većini kompanija, donošenje takvih odluka trajala bi mesecima, Stiv je odlučio za pola sata“, kaže Džoni Iv, „Eplov“ šef dizajna.

Ne čekaj da rešiš probleme. Reši ih odmah.

Kada je dizajnirao svoju prvu „Apple Store“, potpredsednik „Epla“ zadužen za maloprodaju probudio se u pola noći i svhavtio da je sve organizovano pogrešno. Rekao je Džobsu sutradan, a on je odmah organizovao sastanak, tražio da se sve redizajnira, čime je prolongirao projekat zatri do četiri meseca. „Imamo samo jednu šansu da uradimo sve kako treba“, rekao je Džos tada.

steve%20jobs%2003

Postoje dva način da se obračunaš sa problematičnim ljudima: Ili im se obrati u lice ili idi linijom manjeg otpora i potpuno ih ignoriši

Jedna od inžinjera koji je radio na mišu koji je mogao da pokreće kursor u svim pravcima rekao je svom kolegi da „nema šanse da Džobs počne da ga proizvodi komercijalno“. Sutradan, osnivač „Epla“ dao mu je otkaz. Prva stvar koju je rekao novom inženjeru bila je „mogu da napravim taj miš“.

Džobs nije preterano voleo komplikovane situacije. Kako je zabeležio njegov biograf „ćutao bi ili ignorisao situacije koje su mu bile neprijatne. Ovom, efektnom taktikom služio se često.

Udari dok je vruće i udari jako

Uspeh obično navede ljude da misle da ne moraju mnogo da rade, ali Džobs je razmišljao upravo suprotno. Iako mu je „Dizni“ bio konkurent njegovoj firmi „Piksar“, Džobs je preuzeo deo vlasništva kompanije i postao najveći pojedinačni akcionar firme koja je Mikija Mausa učinila slavnim.

Kada ti ostave moć, iskoristi je

Kada se vratio u kompaniju „Epl“, ucenio je bord direktora svojim ponovnim odlaskom, ako ne izglasaju njegovu odluku. Dan nakon što je dobio šta je hteo, zahtevao je ostavku svih članova borda što se i dogodilo.

steve%20jobs%2004

Zahtevaj perfekciju i ne pristaj ni na šta manje

Džobsov cilja za „Epl“ nikada nije bio da pobedi konkurenciju ili da zaradi novac. On je uvek težio da napravi najbolji mogući proizvod ili bar „malo bolji“.

Bio je zahtevan u vezi svega:

– Kada se Mekintošev isistem sporo podizao, prst je uperio u inženjere, predstavljajući problem kao pitanje života ili smrti.

– Radio je sa velikim brojem umetnika i marketinških agencija da bi se uverio da „Eplove“ reklame zvuče i izgledaju baš onako kako on želi.

– Od inženjera koji su radili na „Ajpedu“ tražio je da se do svake funkcije može doći sa najviše tri klika i nijedan više!

– Insistirao je da vreme proizvodnje svih „Epl“ poroizvoda skrati sa četiri na dva meseca.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.