Prevoženje pokojnika, udari munje i ostale (ne)poznate stvari predstavljaju svakodnevicu u vazdušnom saobraćaju, pa je vreme da konačno saznate šta se sve možda dešava i na vašem letu.
Većina pilota je doživela udar munje
I čini se da ih to previše ne brine. Jedan od njih izjavio da je „samo čuo veliku buku i vidio bljesak“, i to je bilo to. U svakom slučaju, nema straha, jer munja neće oboriti avion.
Mnogi avioni prevoze pokojnike i organe
Neki ljudi umru daleko od mesta na kojem bi trebalo da budu sahranjeni, pa ih treba prevesti, a isti je slučaj i s prevoženjem organa. Ali, putnici po pravilu nikad neće znati da li se s njima vozi pokojnik, jer se ukrcavanje leša sprovodi na prilično diskretan način.
Piloti su umorni, a nekad čak i spavaju u kokpitu
Više od 50 odsto pilota iz Britanske asocijacije pilota priznalo je da su bar jednom zaspali u kokpitu. To, međutim, ne treba da brine putnike jer se s njima uvek nalazi kopilot. Ono što brine je da je 29 odsto pilota zateklo kopilota kako spava nakon što su se priobudili iz sna.
Rols Rojs testira avionske motore na neobičan način
Ispaljivanjem mrtvih kokoši, koje mogu da lete do 300 kilometara na sat.
Na letu se može naći i sekira
Ova praksa sprovodi se da ciljem da se u slučaju potrebe lakše dođe do pojedinih delova aviona. Upravo je taj predmet pokušao da iskoristi i pilot Džermanvingsa, kada je shvatio da se kopilot Andreas Lubic zaključao u kokpit u nameri da sruši avion. Nažalost, sekira nije bila od pomoći, pa je 150 ljudi izgubilo život zbog Lubicove ludosti.
Slušalice koje dobijete nisu nove
Slušalice koje možete da dobijete za vreme leta nisu nove, uprkos tome što su zapakovane – prethodno su očišćene i ponovo zapakovane nazad.
Ovlašćenja pilota
Pilot ne upravlja samo avionom, već može da uhapsi putnika, napiše kaznu, a u pojedinim slučajevima i oporuku umirućeg putnika.
Turbulencije su češće u popodnevnim satima
Ukoliko ste nervozni, zakažite jutarnji let jer su u popodnevnim satima turbulencije češće.
Piloti ne smeju da jedu istu hranu
Razlog za to je mogućnost trovanja hranom. Zbog bezbednosti putnika nis slučajno ne sme da se dogodi da se otruju oba pilota.
Toaleti mogu da se otvore i spolja
Čak i ako se zaključate u wc, osoblje može da ga otvoriti spolja.
Princ Čarls i princ Vilijam ne smeju da lete zajedno
Prema naređenju kraljice Elizabete II, njen sin i unuk nikad se ne smeju da se nađu na istom letu. Naravno, reč je o bezbednosnim razlozima.
Letenje je druga najsigurnija opcija transporta
Daleko sigurnija od automobila i brodova, a od letenja je sigurnija samo – vožnja liftom.