Dobro poznata činjenica u poslovanju kako u Srbiji tako i u svetu je da su većina problema u kompanijama u stvari problemi u menadžmentu, prenosi portal Poslovna znanja.
Ako pođemo od čuvene premise da je menadžment u suštini motivisanje drugih ljudi vidimo da se većina problema može sprečiti i razrešiti motivisanjem zaposlenih radnika.
Smatra se da su tri glavna faktora motivisanosti radnika:
1. Da je njihov rad cenjen, prepoznat i izazovan
2. Da su odgovarajuće nagrađeni za svoj rad
3. Da je menadžment kompetentan, da dobro radi i trudi se maksimalno da uspostavi odnose poverenja i poštovanja
To znači da je isključivo na menadžmentu da kreira takve uslove rada koji stimulišu radnike da budu visoko motivisani za postizanje rezultata (motivacija = volja za postizanje rezultata – eng: will to perform).
Ako je tako, kako onda stvoriti te najbolje uslove za motivaciju?
Evo liste od 10 tehnika kojima ćete najbolje motivisati vaše zaposlene.
1. Pokažite savršenu radnu etiku. Rukovodite ličnim primerom.
Ako se folirate, vaši radnici će vas oponašati i folirati vas. Ako se vi zalažete na poslu i teško radite, tek onda će i oni.
2. Pokažite im i indoktrinirajte ih velikom slikom.
Svi žele da budu deo nečeg većeg i korisnog za sve. Pokažite im zašto je to što rade vašno za njih same ali i za celu organizaciju.
3. Postavite ciljeve i držite ih odgovornim za njihovo ispunjenje.
Za većinu kompamija postavljanje i ostvarenje ciljeva je najveći problem. Ili ide suviše s vrha na dole ili odozdo na gore, gde se izgubi i zaboravi zašto su postavljeni. Pronađite pravu meru.
4. Uvek pružite odgovarajući feedback, dobar ili loš, u pravo vreme.
Tražite od njih da vam daju feedback na vaš rad. To jeste jedna od najtežih stvari za menadžera, posebno da vam kažu u čemu grešite, ali to je jedini pravi način.
5. Promovišite njihove uspehe i prihvatite odgovornost za njihove greške.
Najbolje ćete steći njihovo poverenje ako znaju da im čuvate leđa i da ste uz njih. Da znaju da se uspeh nagrađuje, a greške kažnjavaju.
6.Pružite im uslove (alate) da budu efektivni u radu.
Omogućite im samostalnost i ne dozvolite da im drugi menadžeri (posebno viši) ometaju rad.
7.Dajte im onoliko odgovornosti koliko mogu da podnesu.
Problem sa odgovornošću je da iako rade u grupama, odgovornost je uglavnom lična stvar. Ne krivite ih za greške drugih.
8.Komunicirajte sa njima otvoreno i iskreno.
Budite otvoreni što više možete, ali ih ne opterećujte poverljivim informacijama koje im nisu potrebne.
9.Dajte im lično vreme kad god im zatreba.
Ali samo za stvarno važne stvari, kao što je odlazak doktoru, problemi sa decom, porodicom i slično (da znaju da je to jedna od nagrada za njihovo zalaganje).
10.Pokažite empatiju, ‘poniznost’ i osećaj za humor.
Pokažite im da ste i vi od krvi i mesa, ali naravno sa merom. Ne želite da se previše familijarizujete, ali nikako ne dozvolite da pomisle da ih smatrate ‘nižim bićima’. Ovo je verovatno jedna od najosetljivijih stavki za svakog menadžera, koliko se približiti zaposlenima, a ostati šef?