Priče i analize

18.10.2016. 15:52

Business Insider

Autor: Nova Ekonomija

Devet osobina loših šefova

radnici%20bandere

Malo stvari će poslodavca toliko koštati (novčano, ali i po pitanju kvaliteta), kao gubitak dobrih radnika. Menadžeri su često spremni za takav razvoj događaja da krive sve druge osim onih direktno odgovornih, tj. sebe. Jer ljudi ne ostavljaju poslove, nego poslodavce.

Tužna je istina da je sve to moguće izbeći, a sve što je potrebno jeste nova perspektiva i malo dodatnog truda. Kako bi razumeli šta treba promeniti, evo spiska devet najgorih grešaka koje čine poslodavci, a zbog kojih su se zaposlenici spremni da se spakuju i napuste firmu.

1. Ljudima daju previše posla

Nijedan dobar radnik neće toliko ‘izgoreti’ kao ako ga pretrpate poslom. Lako je upasti u zamku i najboljem radniku dati više posla, ali na taj način on će se osećati kao da je kažnjen za svoj dobar rad.

Uz to, previše radnih sati uzrokuje kontraproduktivnost, a ako već morate nekome da date više posla, pripazite da je za to odgovarajuće nagrađen – povišicom i/ili unapređenjem. Jer ako samo povećate obim posla, a ne ponudite ništa zauzvrat, osoba će kad-tad pronaći drugi posao na kojem će dobiti ono što smatra da zaslužuje.

2. Ne prepoznaju ko koliko radi i ne nagrađuju trud

Vrlo je lako zapostaviti efekat pohvale, pogotovo kod vrhunskih radnika koji su duboko motivisani. Ali, budimo iskreni, svako voli pohvalu za svoj trud i rad, pogotovo ljudi koji daju sve od sebe na poslu.

Dobar menadžer trebalo bi da otkrije zbog čega će se njegovi radnici osećati dobro na poslu (za nekoga je to povišica, za drugog napredovanje) i u skladu sa tim delovati nakon dobro obavljenog posla.

3. Ne mare za svoje zaposlene

Više od polovine zaposlenih daće otkaz zbog nezadovoljavajućeg odnosa sa šefom. Zato ‘pametne kompanije’ paze da na vodeće pozicije postave ljude koji će znati da uspostave ravnotežu između profesionalnosti i onog finog ljudskog dodira.

To su poslodavci koji će proslaviti radnikov uspeh, saosećati sa onima koji prolaze kroz teška vremena i primorati ljude na izazov, čak i kad on nije nimalo jednostavan. Šefovi koje nimalo ne zanima radnikov lični život nikad neće biti uspešni kao oni koji to čine.

rad%20u%20kancelariji

4. Ne ispunjavaju svoje obaveze

Održavanje obećanja itekako je bitno i onaj ko to zaboravi može da se pozdravi sa dobrim radnicima. Kad se šef drži obećanja i ispunjava svoje obaveze, ‘raste’ u očima podređenih i dokazuje da drugi mogu da imaju poverenja u njega, te da je častan čovek, što su itekako bitne odlike rukovodioca.

Uostalom, ako se šef ne pridržava obaveza i obećanja, zašto bi to trebalo da čini iko ko radi za njega?

5. Promovišu i zapošljavaju pogrešne ljude

Pošteni radnici žele da rade sa sebi sličnima. A kad menadžeri pogreše i zaposle nekolicinu loših radnika, to će delovati demotivišuće i na one koji bi se inače više iskazali.

Promocija loših radnika je još gora stvar, jer kad neko ko se ‘vukao’ dobije nagradu za svoj nerad, to deluje kao uvreda svima koji su se trudili i radili punom parom. Zbog čega će najbolji otići u kratkom roku.

6. Ne dopuštaju ljudima da slede svoje strasti

Talentovani radnici su strastveni. Onaj ko im omogući da prate svoje strasti pružiće im mogućnost da budu zadovoljniji na poslu. Mnogi nadređeni žele da njihovi radnici ostanu unutar okvira delovanja, a na taj način samo zatiru njihovu kreativnost i, posledično, produktivnost.

kompanija%20radnici

7. Ne znaju da se ophode prema ljudima

Kad šefove priupitate zašto ne obraćaju više pažnje na svoje radnike, oni će početi da pričaju o autonomiji, poverenju i osnaživanju, što nema veze ni sa čim. Dobri šefovi rukovode ljudima, bez obzira koliko oni talentovani bili, te obraćaju pažnju na ono što se zbiva, slušaju i nude povratne informacije.

Rukovođenju nema kraja. Kad imate talentovanog radnika, morate da pronalazite načine na koje se on može usavršavati, a najtalentovaniji među njima će želeti da znaju šts mislite o njihovom radu i kako im ide.

8. Ne podstiču kreativnost

Talentovani službenici žele da poboljšaju svoj rad. Ako im oduzmete mogućnost da menjaju i poboljšavaju svoj rad, jer se vi osećate ugodno dok traje status quo, oni će početi da mrze svoj posao.

9. Ne pružaju ljudima intelektualni izazov

Sjajni poslodavci će izazivati svoje radnike da postižu stvari za koje su mislili da ne mogu učiniti. Umesto da pred njih stavite zacementirane ciljeve, dozvolite da ih oni izbace iz njihove zone komfora i da se potrude više.

Iako vam možda u prvi tren neće biti nimalo zahvalni, kada dođu do rešenja, biće zadovoljniji sobom i svojim radom nego da su to učinili na isti, stari, dosadni način kao i toliko puta pre.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.