Priče i analize

03.11.2016. 09:48

Indy100, Zimo

Autor: Nova Ekonomija

Devet stvari koje ne treba objavljivati na društvenim mrežama

drustvene%20mreze

Mnogi korisnici društvenih mreža nisu svesni da samo jedna neoprezna objava ili fotografija može da donese mnogo problema.

Na stranici indy100 objavljena je lista stvari koje korisnici nikada ne bi trebalo da objavljuju na Facebooku i drugim mrežama, a za svaki slučaj bilo bi pametno i pregledati i arhive svojih objava i obrisati sav kompromitujući sadržaj. 

Ove stvari nikada nemojte objavljivati na društvenim mrežama: 

Fotografije pasoša ili vozačke dozvole – ovi podaci zanimljivi su prevarantima koji bi ih mogli da ih iskoriste za krađu identiteta, razne vrste prevara i slično. 

Planiranje godišnjeg – nemojte nikada da objavljujete planove vezane za destinaciju i dane putovanja tokom godišnjih odmora, naročito ne ako imate otvoren profil i vaše objave su dostupne svima jer su takve informacije korisne kriminalcima koji, dok uživate na godišnjem odmoru daleko od kuće, mogu da vam dođu u ‘posetu’. 

Detalji vezani za bankovne račune i kartice – jedan student nedavno je na Timelineu Facebooka prijatelju napisao informacije o broju svog računa u banci kako bi mu mogao da uplati novac koji duguje. Ove informacije, zajedno s dodatnim ličnim informacijama kojih hakeri mogu da se dokopaju, mogu da budu dovoljne da vam kriminalci isprazne račune. 

Takođe, treba biti oprezan i s deljenjem ovakvih informacija u okviru privatnog dopisivanja jer, ako vam hakeri provale u Facebook ili mail i tamo pronađu podatke o bankovnim karticama i druge lične podatke, mogli biste da imate velike probleme. 

Dobitni listići kladionica – nedavno se jedan mladić iz Belog Manastira u Hrvatskoj pohvalio dobitnim listićem iz kladionice, ali dobitak od 1400 kuna nije mogao da podigne jer je neko, prepisavši broj listića i kod, izvršio uplatu na svoj račun. Takođe, jedna je žena iz Australije snimila je selfi s dobitnim listićem koji je uplatila na konjskim trkama. Listić je sadržao i barkod, a jedan njen ‘prijatelj’ je selfi, tj. barkod iskoristio za podizanje dobitka. 

Kućna adresa – objava kućne adrese nije toliko opasna kao objavljivanje informacija o pasošu ili bankovnim karticama, ali se stručnjaci svakako pozivaju na oprez jer uvek postoje načini na neko zolupotrebi ove informacije. 

Objave i fotografije dece korisnika – da li želite da svi vide/znaju kako izgledaju vaša deca? Na internetu vrebaju seksualni predatori i pedofili, pa je fotografije vaših najdražih najbolje deliti s porodicom i prijateljima putem poruka, Vibera i sličnih servisa. 

Žalite se u vezi sa poslom ili šefom – jasno je da na društvenim mrežama ne treba kritikovati kompaniju u kojoj radite, ali pojedini korisnici ipak ne mogu da izdrže, pa probleme s posla dele na društvenim mrežama. 

Kopirate/lepite neistinite statuse – ovo se odnosi na statuse koji se svakih nekoliko meseci pojavljuju na Facebooku i, iako je većini ljudi jasno da njihova objava neće uticati na donacije siromašnima i slično, veliki broj korisnika i dalje kopira i lepi takve objave na svoj Timeline 

Najave izlazaka i ‘tagovanje’ – kao i u slučaju hvaljenja odlaskom na godišnji, objavljivanje datuma i tačnog vremena odlaska u pozorište ili bioskop, ‘tagovanje’ u restoranima, drugim gradovima i slično, može da bude pozivnica pljačkašima u vaš stan. 

Intimne fotografije i selfiji – samo jedna vaša ‘pijana’ golišava fotografija može da donese velike probleme u životu, makar je brzo obrisali. Takve stvari sačuvajte za privatnu komunikaciju, ali takođe imajte na umu da, ako neko hakuje servis putem kojeg ste slali takve fotografije, iste mogu da završe u pogrešnim rukama, što može da rezultuje i ucenom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.