Priče i analize

07.06.2016. 15:53

HayGroup

Autor: Nova Ekonomija

Devet tipova radnika i kako da ih motivišete

radnici%20bandere

Radnici će, ako im se ispravno pristupi, imati 50 posto veće šanse da obavljaju posao čak i iznad očekivanja, odnosno, poslodavac će imati 54 odsto šanse da pretrpi materijalnu štetu zbog njihove rezigniranosti ili čak i napuštanja tog posla, piše HayGroup u svojoj analizi.

Odbrambeni tip

Ovakav radnik traži sigurnost, stabilnost i predvidljivo okruženje. On želi rutinu, jasne uloge i utabane staze karijernog razvoja. Šefovi sa njima nikad, ali apsolutno nikad, ne smeju da prestanu da komuniciraju, naročito o dobrim vestima i opisima stanja u kompaniji. Njima je visoko podsticajno kad su upućeni u sve, makar i e-mailom. Podržite ih u izazovnim i prevrtljivim razdobljima, nagradite njihovu lojalnost.

Prijateljski tip

Oni traže osećaj pripadnosti, prijateljstva i odnosa koji ih ispunjavaju. Vole organizaciju, odlikuju se odličnim društvenim odnosima, željom da pomognu drugima i vole da pripadaju timu. Motiviše ih podrška, uključenost i kad se pitaju za mišljenje. Važni su za pozitivnu radnu atmosferu, cene kad se držite uz njih pred drugima. Redovno ih pitajte šta misle o nečemu.

Tip zvezde

Oni traže priznanje okoline i poštovanje. Cene hijerahiju, posebne nazive poslova, prilike da zabljesnu i lične pohvale. Motivišite ih nagradama i statusom. Uključujte ih u projekte, objašnjavajte im mogućnosti karijernog napretka i redovno ispitujte njihove ciljeve. Oni vole kada dobiju povratnu informaciju, posebno javno, pa kad u nečemu uspeju, odajte im javno priznanje.

Direktorski tip

Oni traže moć, uticaj i kontrolu nad ljudima i resursima. Vole da budu vođe sa jasnim odgovornostima i mogućnostima napredovanja. Zato treba da im date tu odgovornost nad drugima i nad resursima, dajte im i mentora, postavite ih u poziciju nečijeg zamenika, slobodno ih rastegnite na nekoliko strana, oni to vole, kao i mogućnosti treninga i učenja.

preduzetnik

Graditelj

Novac, materijalna zadovoljenje i život iznad proseka stvari su koje ih usrećuju jer jako vole sistem nagrade za dostignuća. Vole redovne preglede napretka, sve veću odgovornost, finansijske ciljeve kao naknadu za postignute radne ciljeve. Kao što ih pokreću sportske aktivnosti i takmičenje izvan posla, to isto za njih važi i na radnom mestu.

Stručnjak

Njih zanimaju znanje, posebnost i specijalizacija. Obožavaju uloge u kojima mogu da pokažu da su postali stručnjaci za pojedina područja, pa ih usrećuje kad im se to i prizna. Motiviše ih mogućnost učenja, rada s nekim pametnijim i sposobnijim, nastoje to da pretvore u zvanično priznanje, a nakon svega, to znanje vole da prenesu i drugima kao mentori. Ohrabrujte ih na druženje sa drugim stručnjacima i koristite njihove analize.

Kreator

Oni traže inovacije, promenu, primenu kreativnosti. Vole da rešavaju probleme i izazove. Uključite ih u projekte koji iziskuju originalnost i sasvim nove ideje. Nagrađujte ih priznanjem za inovacije i apsolutno izbegavajte da ih sputavate rutinom jer će u njoj brzo postati demotivisani. Prodrmavanje firme i otvaranje prostora za razmenu ideja njima će dati osećaj slobode.

Slobodni duh

Oni vole autonomiju, nezavisnost i osećaj slobode. Cene mogućnost da sami kontrolišu svoje vreme, sami donose odluke i slede svoje procene. Motivišite ih tako što ćete s njima deliti korporacijske ciljeve i vizije i tako što ćete im pružiti autonomiju. Podržite ih u razumevanju njihovih vrednosti i razgovarajte o njihovim vizijama, životu i poslu. Ograničenja, pravila i procedure mogu ih demotivisati jer ne vole birokratiju. Oko ciljeva sa njima budite jasni, izbegavajte mikro-menadžment, ali im dajte i jasne granice prostora u kojem su savršeno slobodni.

covek%20sa%20dvogledom

Istraživači

Traže smisao, suštinu i žele da naprave razliku. Vole organizacije koje imaju jasnu svrhu, motiviše ih učenje, uloge u kojima brinu o nečemu ili nekome ili uloge u kojima se direktno suočavaju sa klijentima. Glavne pohvale su im motivacija i redovno predstavljanje rezultata. Energiju im daje povezivanje ciljeva sa širim timom i podaci o tome kako promeniti u nešto u kompaniji ili društvu njihovim angažmanom. Dajte im značajan, važan posao, različite zadatke i pomozite im da sagledaju širu sliku.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.