Priče i analize

18.11.2016. 14:10

Blic

Autor: Nova Ekonomija

Evo koje vaše osobine govore da ste rođeni za direktora

Da li se ljudi rađaju da budu direktori, ili stiču neophodne veštine za to tokom dugih godina iskustva? 

Ugledni američki biznismen Ben Horovic smatra da su „žuglavnom potrebne godine da bi osnivač kompanije stekao sposobnosti koje traži posao direktora. Ukratko, presudno je iskustvo.

Činjenica da je potrebno bogato iskustvo da biste postali izuzetan rukovodilac ne znači da svako može da postane direktor, ako uloži dovoljno rada i truda. To znači da je određeni mentalni sklop preduslov da bi taj dugotrajni proces učenja uopšte mogao da započne.

1. Radoznalost i želja za učenjem

Poznate ličnosti iz poslovnog sveta – od Vorena Bafeta, preko Bila Gejtsa, do Opre Vinfri – neprestano su radile na vlastitom usavršavanju. Istraživanje Njujork tajmsa pokazuje da ljudi lakše dospevaju na čelo radne organizacije ako su se oprobali u različitim oblastima kao što su finansije i marketing, nego ako su nastojali da se usavršavaju samo u svojoj oblasti.

2. Prihvatate da ste „najgluplja osoba u prostoriji“

Veoma je važno da budete spremni da slušate izuzetno inteligentne ljude i prikupljate informacije od njih. Da biste bili uspešan rukovodilac treba da budete spremni da poštujete talenat drugih ljudi i da, istovremeno, imate dovoljno samopouzdanja da otkrijete vlastite granice i zatražite njihovu pomoć.

Preduzetnik Kevin Džonson kaže da je važno da budete spremni da prihvatite osećaj da ste najgluplja osoba u prostoriji. Prosečni ljudi prezaju od inteligentnih ljudi i radije bi proveli nedelju dana u društvu prosečno inteligentnih ljudi, kaže on.

Ukoliko ste talentovani za direktora, stavićete učenje ispred vlastitog ega i okružićete se briljantnim umovima.

3. Svesni ste rizika, ali ne odustajete od snova

Ilon Mask, koji stoji iza nekih od najzahtevnijih projekata na svetu, kaže da oseća prilično veliki strah kada pomisli na opasnosti koje vrebaju na putu do ostvarenja suludih projekata, kao što je naseljavanje Marsa. On nije iracionalni optimista, već je potpuno svestan realne opasnosti od neuspeha i detaljno analizira opasnosti s kojima se suočava. Uprkos tome, ne odustaje od cilja. 

„Kada sam osnovao Spejs iks, mislio sam da su izgledi za uspeh manji od deset odsto i pomirio sam se s tim da ću verovatno izgubiti sve, ali da ću možda ostvariti određeni napredak“, rekao je on.

Neobična kombinacija realne procene rizika i spremnosti da se ipak upuste u ostvarivanje svojih snova važna je odlika velikih direktora, smatra Robert Skobl, stručnjak za analizu rukovodilaca.

4. Opsesivno radite da biste ostvarili snove

Da biste bili dobar direktor treba da imate sposobnost (ako ne i urođenu sklonost) da se posvetite rešavanju zanimljivih pitanja ili problema, zanemarite smetnje spolja i neumorno radite sve dok ne nađete rešenje.

Bil Gejts je kao mladi programer bio poznat po tome što je sedeo za kompjuterom sve dok ne bi zadremao, pri čemu je i dalje ostajao u sedećem položaju. Zatim bi se trgao, osvrnuo oko sebe, pribrao se i nastavio da radi. Glavni izvršni direktor kompanije GoPro Nik Vudman mesecima je eksperimentisao kako bi napravio što bolji video-snimak jedrenja na dasci.

5. Umete da uzbudljivo ispričate priču

Zašto je ovo toliko važno da biste postali uspešan direktor? Zato što su ljudska bića po prirodi neosetljiva na logiku. Ako želite da utičete na mišljenje drugih ljudi i ubedite ih da vas slede, moraćete da igrate na kartu emocija, a ništa ne pobuđuje osećanja toliko snažno kao dobra priča.

„Kupci često žele nešto što investitori ne žele. Dobar direktor će umeti da ubedi ljude da prihvate njegovu ideju, pa čak i da promene mišljenje“, kaže Skobl.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.