Priče i analize

18.05.2017. 09:55

mariopilar.com

Autor: Nova Ekonomija

Industrija lepote i isplativost otvaranja kozmetičkih salona

Činjenica je da živimo u vremenu kada se masovno proizvodi i konzumira vizuelni sadržaj. Shodno tome,  lepota igra jako veliku ulogu u našim životima. Nije ni čudo što je onda želja i potreba žena, ali i muškaraca, za ulepšavanjem sve veća . Sve je više onih osoba kojima je stalo da izgledaju savršeno.

Kako onda iskoristiti tu činjenicu kao priliku za zaradu?

Ako se osvrnete oko sebe, primetićete da je sve više kozmetičkih salona koji su tu upravo da pruže ono što se traži – usluge ulepšavanja od glave do pete.

Potrebe koje kozmetički saloni zadovoljavaju

Svaki preduzetnik zna da je za uspeh u poslu neophodno voditi se potražnjom i potrebama potrošača, a ne samo nekim svojim ličnim hirovima, afinitetima i željom za što većom dobiti. Potrebno je razmišljati na koji način ono što radimo rešava probleme potencijalnih mušterija. Ako imamo u vidu konstataciju sa početaka teksta, a to je sve veća potreba da budemo lepi i kao takvi se prikažemo svetu, onda je jasno da su kozmetički saloni ta spona između ponude i tražnje na polju lepote.

Usluge koje su posebno popularne na ovom polju su:

Anticelulit tretmani

Statistike govore  da 90% žena ima celulit i da veći deo njih smatra da im on i nije estetski ukras na telu i žele da ga se reše.  Sasvim je jasno da je ovo jako popularna usluga u kozmetičkim salonima. Postoji više tretmana koji eliminišu celulit, od liposukcije koja je dosta invazivna metoda za koju je potrebna stručnost osoblja i besprekorni higijenski uslovi, preko gipsanih bermuda i raznih drugih vrsta obloga. Osim toga, u kozmetičkim salonima se nudi i specijlana anticelulit masaža kao i upotreba ultrazvučnih talasa odnosno kavitacija u brobi protiv celulita

Tretmani protiv bora

Lepota je prolazna, ako joj dopustimo da prođe. Vezuje se za mladost, a u paru sa njom ide i mlado, zategnuto lice i peglanje bora. Ovi tretmani, kao i oni protiv celuelta, mogu biti invazivni poput plastične hirurgije ili mezotarpaije sa iglama, tretmana krvnom plazmom i slično, za koje je zasita potrebna opreznost i stručnost osoba koje ovo rade. Takođe, to mogu biti i one metode nege poput tretemana raznim anti-age tretmanima i različitih vrsta masaže lice i vrata protiv bora.

Tretmani protiv bubuljica

Bubuljice su takođe relativno čest problem među ženama, ali i među muškarcima, pa je ovo tretman koji uključuje i njih, jer lepota nije privilegija samo žena. Sve je više muškaraca koji vode računa o svom izgledu i posećuju kozmetičke salone. Priroda je udesila da oni imaju manje problema sa celulitom, ali zato imaju kožu koja je sklonija bubuljicama. Tretmani protiv bubuljica uključuju razne pilinge, čišćenje lice, uklanjanje ožiljaka od akni, uklanjanje mitisera, tretmane voćnim kiselinama i slično.

Potamnjivanje i nega tela

 Još jeden temelj lepote danas jeste ujdenačen i taman ten i glatka koža.  Pošto vremenski uslovi ne omogućavaju sunčanje u svakom trenutku, kozmetički saloni našli su rešenje za ovu potrebu u solarijumima. To je neophodno onda kada kožu izlažete pogledima. Boja tena sama po sebi nije dovoljna u tim situacijama. Važno je da nega tela bude kompletna, da koža bude zategnuta i glatka. To nas opet vraća na gore pomanute tretmane protiv celulita koji treba da eliminišu grudvice nastale usled neravnomerno raspoređenih masnih naslaga pod kožom, ali i na pilinge koji uklanjaju mrtve ćelije kože sa tela, kao i na uklanjane suvišnih dlačica i razne metode depilacije.

Pored kozmetičkih salona koji imaju kompleksne tretmane u i zahtevaju puno ulaganja, u službi lepote su i manje radnje koje ne zahtevaju skupu opremu i složene procedure kao pojedini kozmetički saloni. Takvi su  manji frizerski saloni ili  saloni za pedikir i manikir za koje je neretko dovoljno zakupiti i običan štand.

Specijalne prilike danas više ne trpe obične frizure i običnu šminku, već žene teže da sve to bude profesionalno urađeno. Zato se ne ustručavaju da potraže pomoć stručnjaka na ovom polju kako bi dobile besprekornu frizuru i šminku koja ih bukvalno transformiše . Na kraju, nikako ne smemo zaobići ni nadogradnju noktiju koja je više nego popularna usluga, kojom se žene ulepšavaju. Sve manje su za to potrebne specijalne prilike i slavlja i frizura, šminka.  Savršeni nokti postali su nega koja se podrazumeva.

Ovo su samo grubi primeri toga koliko je industrija lepote u razvoju i  do koje mere je zadovoljenje ovih potreba potrošača nešto na šta definitvno treba posebno obratiti pažnju.

Uspeh jednog kozmetičkog salona i isplativost započinjanja ovakvog posla, naravno, nije samo u potražnji. U obzir treba uzeti i druge stavke kao što su lokacija salona, konkurencija, potrebe za praćanjem aktuelnosti u svetu lepote i sposobnost da im se prilagodite , potrebe za stručnim usavršavanjima, higijenskim uslovima, nabavkom nove opreme  i slično. Zato,iako postoji velika potražnja za kozmetičkim salonima, ne treba uletati u posao bez dobre procene, analize tržišta i dobrog biznis plana. Dobra procena i redovna nega i održavanje su zajedničke stavke i biznisu i  lepoti. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.