Prema podacima institucija za borbu protiv visokotehnološkog kriminala, pojedine kompanije pretrpele su štetu u vrednosti i od po nekoliko stotina hiljada evra zbog hakerskih napada na korporativne mreže.
Kao rezultat toga, sve je veći broj onih koji su počeli da ulažu u visoko kvalitetna IT rešenja kao jedan od najpouzdanijih zaštitnih mehanizama.
Pored prepoznavanja potencijalnih pretnji spolja, što je prvi korak u borbi protiv cyber prestupnika i njihovih nezakonitih aktivnosti, potrebno je napraviti i odgovarajuća rešenja za obranu od napada. To se prvenstveno odnosi na proizvode čiji se rezultati temelje isključivo na retroaktivnom prikupljanju podataka.
Prema rečima Ivana Mladenovića, regionalnog menadžera kompanije Clico, specijalizovane za oblasti bezbednosti, umrežavanja i upravljanja, kompanije bi trebalo da deluju preventivnije:
„Kada govorimo o stanju IT sistema u Srbiji, ali i regionu, bezbednost je na zadovoljavajućem nivou. Međutim, i dalje je mali broj kompanija koje se bave sprečavanjem propusta na ovom polju“.
Među najefikasnijima su IT rešenja koja rade na konstantnoj analizi ponašanja zaposlenih o pristupu poverljivim podacima kompanije, štite intelektualno vlasništvo i pojednostavljuju usklađenosti.
Američka kompanija Forcepoint razvila je pristup koji se bazira na proučavanju ljudskog ponašanja, u cilju izrade besprekornih sistema, koji imaju sposobnost prepoznavanja motiva i namera korisnika na osnovu interakcije s podacima.
Cilj je izrada progresivnih rešenja za podizanje „borbene spremnosti“ korisnika mreža, koji predstavljaju ranjive tačke unutar korporativnih sistema. Gore navedeni sistemi omogućavaju: naprednu detekciju potencijalnih pretnji, koja omogućava zaštitu podataka i poslovnih procesa, u svakom trenutku, u kancelariji, na putu ili u oblaku, potpunu vidljivost, koja omogućava besprekoran pregled celokupne mreže radi bolje analize, napredne analitike, koje precizno obrađuju podatke iz cele mreže kako bi preduzeli odgovarajuće korake, adaptivnu sigurnost, koja dozvoljava upotrebu kontekstualne inteligencije kako bi se, u slučaju problema, preduhitrle razvijajuće pretnje i sistem brzo povratio u normalu.
Na ovaj način, stvaraju se optimalni uslovi poslovanja, a bezbednost kompanijskih podataka bi se podigla na viši nivo.