
Novi Mastercard izveštaj – Budućnost plaćanja
Kompanija Mastercard objavila je novi izveštaj „Budućnost plaćanja“ koji pokazuje da ćemo do kraja ove decenije videti značajne inovacije koje će preoblikovati trgovinu i ekonomiju uvesti u narednu...
Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37 odsto
Da Evropljani vole sportove dobro je poznato, a čini se da ta ljubav postaje sve jača jer se broj poseta teretanama i stadionima u prethodnih 12 meseci povećao, kako pokazuje danas objavljeno istraživanje Mastercard sportski ekonomski indeks.
Istraživanje u kome je učestvovalo više od 11,000 Evropljana, a koje je sprovedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posećivalo sportske događaje (12 odsto više) i redovno vežbalo (10 odsto više) u 2022. nego u 2021. godini i da je sport i dalje snažan pokretač za ljude širom regiona.
Taj entuzijazam sa sobom donosi i značajan rast potrošnje. Analiza Mastercard Ekonomskog instituta pokazuje da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37% u 2022. godini u poređenju sa 2021.
Mastercard sportski ekonomski indeks 2023. Nam dolazi na početku izuzetno bogate godine za evropski sport, koja uključuje UEFA Ligu šampiona, Svetski ragbi kup, Otvoreno prvenstvo u golfu, Rolan Garos i League of Legends šampionat, što su sve događaji koje Mastercard podržava.
Tokom prethodnih 12 meseci digitalni sportski otisak nastavio je da raste, pa šest od deset (61 odsto) Evropljana kažu da je tehnologija bila značajan element u uživanju u omiljenim sportovima, timovima i takmičenjima.
Najčešćih pet načina na koje su Evropljani koristili tehnologije da uživaju u sportu u 2022. bili su:
Deluje da će se udeo tehnologija u sportu dodatno povećavati u 2023. godini. Više od polovine (56%) navijača veruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban akcenat stavljaju na virtuelnu realnost.
Više od četvrtine evropskih navijača već je koristilo VR u sklopu sportskih aktivnosti, a više od polovine svih ispitanika se nada da će to učiniti sledeće godine. VR će izgleda biti sastavni deo stadiona u budućnosti, jer 21 odnosa navijača se nada da će doživeti trodimenzionalno iskustvo tehnologije koja će im približiti kakav je osećaj biti sportista na terenu.
Dok tehnologije pokreću zabavu kako kod kuće, tako i u pokretu, magija gledanja sporta uživo i dalje privlači navijače na stadione širom kontinenta.
Više od polovine (54 odsto) Evropljana posećivalo je sportske događaje – što predstavlja rast od 12 odsto u odnosu na 2021. – najpopularniji sportovu su bili fudbal, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.
Povratak punih stadiona i hala imao je značajan pozitivan uticaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021.
Kao i uvek, ima prostora za unapređenje. Na pitanje koje su karakteristike ,,utakmice budućnosti”, deset najčešćih odgovora je glasilo:
Evropska pomama za vežbanjem – i video-igrama – postaje sve izraženija.
Više od polovine Evropljana (54 odsto) više je vežbalo u 2022. nego u 2021. – porast od 10 odsto – pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova. Igranje video-igara takođe je postalo popularnije, sa 52 odsto Evropljana koji su u ruci imali džojstik u prethodnih 12 meseci.
2022. je takođe bila godina za masovni povratak u teretane i rekreativne centre. Četiri od deset ispitanika (43 odsto) bilo je spremnije da plati članarinu umesto da vežba kod kuće ili trči u parku. Ovo znači da je broj ljudi koji preferiraju vežbanje u slobodnim prostorima opao za 21 odsto u odnosu na 2021. godinu.
Evropljani su nastavili da investiraju u fitnes, pa je prodaja sportske opreme – poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15 odsto 2022. u odnosu na 2021. godinu.
Na kraju, studija pokazuje da evropska strast prema sportu dodatno će podstaći putovanja u 2023. godini. Trećina ispitanika planira da putuje u inostranstvo da bi uživo pratili sportske događaje.
###
Ovo istraživanje sproveli su Ketchum Research & Analytics Vitreous World za Mastercard. U istraživanju je učestvovalo 11.081 osoba, starijih od 18 godina, ispitanih u Austriji, Bugarskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Poljskoj, Sloveniji, Španiji, Švedskoj, Švajcarskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu u novembru 2022. godine.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kompanija Mastercard objavila je novi izveštaj „Budućnost plaćanja“ koji pokazuje da ćemo do kraja ove decenije videti značajne inovacije koje će preoblikovati trgovinu i ekonomiju uvesti u narednu...
Rat između Rusije i Ukrajine traje već skoro godinu dana, sa najmanje 100.000 žrtava na obe strane. Sve zapadne zemlje su ujedinjene u osudi ruske agresije, ali imaju različita mišljenja o tome kako postupit...
Pokrenuti svoj biznis, a da je uz to inovativan i "do sada neviđen" - nije lako. Naročito kada krećete ispočetka, bez iskustva u preduzetništvu. To kažu gotovo svi koji danas vode uspešne kompanije, a krenul...
Priče i analize Dan državnosti
Na današnji dan, 15. februara po gregorijanskom, odnosno 2. februara po julijanskom kalendaru, 1835. godine u tadašnjoj prestonici Kneževine Srbije, Kragujevcu, izdat je prvi Ustav Knjaževstva Srbije u narod...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE