Priče i analize

19.07.2024. 16:09

Autor: B. Lj.

Kako da proširite poslovanje u inostranstvu?

Čovek drži poslovne novine u rukama Foto: Pixabay

Pokretanje malog biznisa je veliki izazov, što zna svaki preduzetnik. Za početak potrebna je ideja, potom se pokreće posao, odnosno izlazi se na tržište, ali pravi rad počinje tek potragom za potencijalnim klijentima, ali i stalnom borbom kako da se na najbolji način upravlja finansijama.

A to je samo početak, piše Gardijan, jer profitabilnost može delovati kao daleki san usred svakodnevne borbe i razmišljanja kako pokriti troškove.

A šta je sa iskušenjima koja dolaze kasnije – održavanje i rast poslovanja – jednom kada ste već uhodani i uspešno se pozicionirali?

Ekspanzija na inostrana tržišta nije za one slabog srca, piše britanski list, a izveštaj PayPala „2024 Business of Change“, za čije potrebe je anketirano 500 malih i srednjih preduzeća, pokazao je da 32 odsto vlasnika malih preduzeća u Velikoj Britaniji ne veruje u izlazak na međunarodno tržište, odnosno nisu dovoljno samouvereni da bi načinili takav korak.

Naravno, uvek postoje faktori koje ne možete kontrolisati jer ko je mogao predvideti pandemiju korona virusa?

Ali razumevanje onoga što možete kontrolisati može da pomogne da svom poslovanju pružite najveću šansu za uspeh na međunarodnoj sceni. Evo i najboljih saveta za to.

Utvrdite zašto želite da proširite posao

Bitno je da sebi odgovorite zbog čega želite da posao širite van granica zemlje, da li zato da biste konkurisali sličnim kompanijama koje su se možda već proširile na druga tržišta ili da privučete nove kupce?

Ili možda da se zaštitite od rizika na domaćem tržištu? Kada saznate zašto želite da se proširite, možete početi razmišljati o tome kako to da ostvarite.

Koje su najprodavanije knjige o ekonomiji i biznisu?

Procenite da li ste spremni?

Pregledajte svoj trenutni poslovni model da biste videli gde ima prostora za poboljšanje, bilo da je reč o ponudi novih ili unapređenih proizvoda ili usluga, anketirajte kupce i klijente da vidite šta ih interesuje, da li su oni ti koje treba dalje da privlačite ili je vreme da se nađu novi klijenti, nova publika.

Ponovo razmotrite svoju prvobitnu viziju i ciljeve – dve ili tri godine kasnije, da li zaista ispunjavate ono što ste namerili? Ovo će vam pomoći da dobijete dodatne uvide. Nova tržišta mogu vam pomoći da ostvarite svoje ciljeve, a ovaj proces može razjasniti koji su to ciljevi.

Identifikujte ciljana tržišta

Istraživanje onoga što rade konkurenti može pomoći da odlučite gde da se proširite. Koje proizvode i usluge konkurencija nudi kako bi se izdvojila i u kojim zemljama ili regionima ih nude? Kada ste suzili „šta“ i „gde“ na svoje ciljno tržište ili tržišta – ona koja se najbolje poklapaju sa vašim poslovanjem i ciljevima – vreme je za dobro staro istraživanje tržišta.

„Nema prečica u ovome jer može pružiti temelje za solidnu i održivu ekspanziju. Možda ćete morati da ustanovite budžet i vremenski okvir za ovu uzbudljivu fazu rasta. Jedini put je onaj koji vodi napred“, piše Gardijan.

Ponudite različite opcije plaćanja

Kupci žele da mogu brzo i jednostavno da plate i to u svojoj valuti, ako je moguće, ali žele i da budu sigurni da su njihova plaćanja bezbedna.

Svi žele da međunarodna plaćanja budu što jednostavnija, a ključna karakteristika platforme PayPal Complete Payments, koja je upravo lansirana u Velikoj Britaniji, jeste da prihvata širok spektar načina plaćanja, od digitalnih novčanika kao što su Apple Pay i Google Pay, do međunarodnih kreditnih i debitnih kartica.

Novo tržište, novi propisi

Novo tržište donosi sa sobom mnoštvo različitih propisa na koje možda niste navikli. Osim toga, današnji kupci, ukoliko je vaš posao isključivo prodaja, ne očekuju samo da paketi stignu na njihova vrata brzo – oni takođe žele da znaju gde se paketi nalaze u svakom trenutku. Praćenje paketa je esencijalni alat u e-trgovini, napominju na ovom portalu.

„Širenje biznisa van granica zemlje u kojoj poslujete može da bude teško, ali oni hrabri i istrajni mogu da očekuju i nagradu posle nekog vremena“, poručuje Gardijan.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.