Preduzetnici pronalaze inspiraciju na najneverovatnijim mestima. Jedno od njih može biti i televizija, tačnije filmovi koje ste verovatno pogledali još u vreme kad su prvi put prikazani (ako ste odrastali u 80-ima), a ne bi bilo loše da ih se podsetimo.
Risky Business (1983)
Ovo bi mogao da bude glavni primer (bar iz 80-ih) šta znači preuzeti rizike. Iako je i ovo loš primer poslovnog modela (prostitucija vs. droga), svejedno film morate pogledati. Preduzetnici će se sigurno u početku prepoznati u delu kad se rađa entuzijazam i uzbuđenje zbog rizične situacije u koju se bacate naglavačke.
Tucker (1988)
Tucker je sjajna istinita priča o Prestonu Tuckeru koji je bezuspešno pokušao da izgradi veliku američku automobilsku kompaniju. Iako je u mnogo čemu bio dobar, sve to na kraju nije bilo dovoljno za uspeh, što je put na kojem se većina preduzetnika u nekom trenutku našla, pa se mogu prisetiti kako je to, ali i pronaći inspiraciju za nove poduhvate.
Scarface (1983)
Nema sumnje da je vođa lokalnih trgovaca drogom loš poslovni uzor, ali u retko kojem drugom filmu ćete naći takav primer odlučnosti glavnog lika kakvu pokazuje Toni Montana. Preduzetnici mogu naučiti mnogo iz njegove snage volje, ako već ne i proizvoda zahvaljujući kojem je postigao uspeh.
Wall Street (1987)
Ako želite da povratite veru u kapitalizam, pogledajte ovaj film. U njemu možemo naći citat: „Pohlepa je dobra“. I fascinantno je gledati korporativnu kulturu iz 1980-ih, ili bar ono kakvom ju je video Holivud. Seksi, pohlepna i preduzetničkog duha.
Glengarry Glen Ross (1992)
Iako je film tehnički iz 1990-ih, delo na kojem se temelji potiče iz 1984. godine. A i reč je o blokbasteru. Govor Aleka Boldvina o prodaji je pravi klasik. Mračan je, depresivan i pokazuje tamnu stranu posla i koliko je mučenje prodaja proizvoda.
Na kraju, iako niko ne savetuje da se ponašate kao Scarface na sledećem sastanku ili da se prema zaposlenicima ponašate kao u Glengarryju, svakako je zabavno, a za nekoga možda pomalo i prosvetljujuće da pogleda ove filmove.