Paul Bučajt, tvorac Gmail-a, veruje da je Google, uprkos svim prednostima koje je imao, zaostao u trci za dominaciju u oblasti veštačke inteligencije. Ova kompanija, koja je osnovana sa vizijom da postane lider u AI tehnologijama, u proteklim mesecima je imala više neuspešnih kampanja lansiranja proizvoda zasnovanih na AI rešenjima.
Bučajt navodi da je Google u početku imao sve potrebne resurse: Ogromne količine podataka, vrhunske talente i izuzetne računske kapacitete.
Međutim, umesto da dominira tržištem, Google se suočava sa problemima. Najnovija funkcija pretrage zasnovana na AI, poznata kao AI Overviews, izazvala je kontroverze odmah nakon lansiranja.
U roku od nekoliko dana, korisnici su prijavljivali čudne odgovore, kao što je savet da se stavi lepak na picu. Pored toga, vrednost kompanije je pala za 100 milijardi dolara u jednom danu, kada je njihov tadašnji pandan ChatGPT-u, nazvan Bard, dao netačan odgovor tokom demonstracije uživo.
Bučajt smatra da je prekretnica u Google-ovom zaostajanju došla sa reorganizacijom pod kompanijom Alphabet 2015. godine, kada su se osnivači Leri Pejdž i Sergej Brin povukli, a Sundar Pičai preuzeo upravljanje.
Prema Bučajtu, Google se tada više fokusirao na očuvanje svog monopola u pretrazi – nego na inovacije u AI tehnologijama, piše Business Insider.
On takođe ističe da je pretraga nezaobilazno profitabilna za Google, ali da istovremeno predstavlja izazov kada je u pitanju pružanje tačnih odgovora korisnicima.
Veštačka inteligencija, koja može direktno odgovarati na upite korisnika, smanjuje potrebu za klikovima na oglase, što je ključni izvor prihoda za Google.
Bučajtova analiza nije baš novost.
Pejdž i Brin su još u svom naučnom radu iz 1998. godine istakli da je tehnologija pretrage uglavnom bila usmerena ka oglašavanju, ali da su sa Google-om želeli da pruže visokokvalitetne rezultate pretrage. S obzirom na trenutnu situaciju, postavlja se pitanje da li se Google udaljio od svojih prvobitnih ciljeva u trci za AI dominaciju.
OpenAI suočen sa ozbiljnim finansijskim izazovima