Vesti iz izdanja

01.06.2024. 03:52

Štampano izdanje

Autor: Biljana Bilaković

Povratak u Gugenhajm

DIZAJN Light Line izložba Dženi Holcer

Radovi Dženi Holcer stvarani su tako da budu zatečeni u javnosti, na zgradama, plakatima, neočekivanim mestima, da trgnu ljude i nateraju ih da preispitaju takozvane istine, „uobičajene gluposti“ koje nam se serviraju, prenoseći osećanja sa kojima može da se poistoveti ova društveno svesna generacija, jednako kao i prethodna

Dženi Holcer je američka neokonceptualna umetnica, feminističke i društveno angažovane orijentacije, poznata po javnim umetničkim instalacijama, u kojima koristi retoriku modernih informacionih poruka kako bi izazvala razmišljanje, razmatranje i reagovanje na određene teme. Godine 1989. postala je prva umetnica izabrana da predstavlja Sjedinjene Američke Države u Italiji, na Bijenalu u Veneciji, interdisciplinarnoj izložbi savremene umetnosti.

Više od četrdeset godina Dženi Holcer predstavljala je svoje oštre ideje, argumente, radosti i tuge na javnim mestima i međunarodnim izložbama.

Radovi Holcerove stvarani su tako da budu zatečeni u javnosti, na zgradama, plakatima, neočekivanim mestima, da trgnu ljude i nateraju ih da preispitaju takozvane istine, „uobičajene gluposti“ koje nam se serviraju, prenoseći osećanja sa kojima može da se poistoveti ova društveno svesna generacija, jednako kao i prethodna.

Light Line je izložba koja se trenutno dešava u muzeju Gugenhajm u Njujorku, na neki način je reimaginacija značajne instalacije Holzerove iz 1989. godine. Naime, nije prvi put da je njujorška umetnica preuzela atrijum Gugenhajmovog muzeja za svoju tekstualnu umetnost. Ova izložba se dešava 35 godina nakon što je u muzeju bila postavljena njena monografska izložba, čiji je glavni deo obavijao polovinu spiralnih rampi unutrašnjeg atrijuma Gugenhajma sa nizom LED slova, porukama i znakovima koji su treperili dok su menjali boje, fontovi i specijalni efekti. Bila je to najduža svetleća instalacija na svetu u to vreme, nešto poput umetničkih vesti, zagonetnog, društveno nabijenog tona i smatra se remek-delom tekstualne umetnosti u svetu. Izgledalo je kao da je Tajms skver preselio svoje ekrane u Gugenhajm. Umetnički kritičar Njujork tajmsa napisao je nakon otvaranja u decembru 1989: „Muzej nikada nije ovako izgledao, niti se ovako osećao.“

Sadašnja izložba, Light Line, sadrži izbor umetničkih dela od 1970-ih do danas, a u središtu je nova digitalno-električna instalacija specijalno napravljena za kružni atrijum, nešto poput one svetleće spirale od pre par desetina godina, samo se sada proteže kroz svih šest etaža muzeja, čime je umetnička vizija Holcerove ponovo nešto više od obične izložbe u muzeju, budući da tretira sam muzej kao instalaciju.

Njene prepoznatljive poruke istražuju teme socijalne pravde, rata i prava žena, koje se pojavljuju na plakatima, kamenim klupama, fasadi, pa čak i unutar muzejskog toaleta.

Dženi Holcer se oduvek nepokolebljivo bavila emocijama. Nema načina da se komentariše neki njen rad a da se ne bude jezivo, neprijatno iskren. Ova samostalna izložba pokazuje kako je Holcerova upotrebom pisane reči tokom svoje karijere dugo osvajala publiku i kritiku širom sveta. Poruke su aktuelne i publici nude priliku da se susretne s političkim, svakodnevnim i provokativnim izjavama kroz pionirski pristup tehnologiji i jeziku.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.