
Industrija lepote brzo raste
Henkel je za 20 godina poslovanja u Srbiji investirao više od 420 miliona evra. Kompanija želi da postane klimatski pozitivna do 2030. godine. Jedan od istaknutih ciljeva je da do 2025. godine 100 odsto Henk...
Način gledanja televizije, korišćenje interneta, gejming – to su novi trendovi koje moramo da pratimo. Pre nekoliko godina, ako se desi da ne radi televizija, ljudi izdrže dva, tri sata. Sada ako nema interneta minut – odmah reaguju
„U naredne tri godine SBB će investirati više od 240 miliona evra, od čega najveći deo u infrastrukturu. Cilj SBB je širenje fiksne mreže i proširenje na mobilnu telefoniju“, kaže za Novu ekonomiju Milija Zeković, izvršni direktor kompanije SBB povodom obeležavanja 20 godina rada ove domaće kompanije.
Srpske kablovske mreže (SBB) su prešle dug put od lokalne firme iz Kragujevca do regionalnog igrača. Nije baš najsrećnije poređenje, ali krenuli ste nekoliko godina pre Fijata, koji se faktički sada zatvara, a vi slavite dve decenije rada. Koliko je teško poslovati u postojećim političko-ekonomskim okolnostima?
Počeli smo u Kragujevcu u kancelariji sa osam ljudi, a danas imamo više od 1.800 zaposlenih. Ponosni smo što imamo 59 zaposlenih koji rade u SBB kompaniji od osnivanja. Još ponosniji smo na činjenicu da imamo 24.000 korisnika koji su od 2002. godine sa nama. Osnov uspeha SBB-a je to što je pratio razvoj telekomunikacija u svetu i što je prvi donosio novine na tržište. Prvi smo uveli širokopojasni internet, prvi smo uveli digitalnu televiziju. EON platforma je kruna našeg razvoja. United grupa čiji je SBB deo, investirala je u ljude, i EON je redak proizvod koji je nastao na našim prostorima, a koji je regionalno rasprostranjen sa ovako velikim uspehom. EON TV platforma danas postoji i u Bugarskoj i Grčkoj, gde je takođe dobro ocenjena. A tamo postoji velika konkurencija i regionalnih telco igrača.
Prvo kovid, pa rat u Ukrajini. To su rizici koje niste mogli da planirate.
To će svakako uticati na cene u narednom periodu. Nismo povećavali cene i za sada ne planiramo povećanje, ali cena našeg proizvoda svakako skače. Kad je reč o čipovima čija nestašica vlada u svetu, mi smo završili nabavku za 2022. i 2023. i planiramo nabavku za 2024. godinu. Zamislite koliko je teško planirati dve godine unapred na našem tržištu, ali bez adekvatnog plana i nabavke mogli bismo da budemo u riziku da nemamo dovoljan broj EON bokseva ili internet modema. Pitanje je kakav će biti odnos evra i dolara, skaču i cene energenata, a mi svakodnevno opslužujemo na hiljade korisnika na terenu.
SBB u prvi plan ističe i da je cilj kreiranje „GIGA Srbije“ tokom 2022. godine. Oko 20 gradova je do sada i proglašeno za GIGA gradove. Šta će digitalizacija cele mreže značiti za korisnike?
GIGA grad znači da svi korisnici na SBB mreži imaju digitalizovanu televiziju i internet brzine od 1 Gbps u EON paketima. Ali ne stajemo tu, ove godine počinje izgradnju optičkog interneta koji će omogućavati brzine do 10 Gbps.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Henkel je za 20 godina poslovanja u Srbiji investirao više od 420 miliona evra. Kompanija želi da postane klimatski pozitivna do 2030. godine. Jedan od istaknutih ciljeva je da do 2025. godine 100 odsto Henk...
U stanju permanentnih globalnih kriza poslednje tri godine za male otvorene rastuće ekonomije, poput srpske, pitanje investicija, posebno stranih direktnih investicija, postalo je pitanje od životne važnosti...
Od osamostaljenja, najveći problemi Ukrajine su podeljenost, duboka korumpiranost i hronična politička nestabilnost. Nezavisno od ratnog ishoda, oporavak najveće i najsiromašnije zemlje u Evropi zavisiće od ...
Uslovi poslovanja na svetskom tržištu i dalje nisu stabilni, ali snalazimo se i uspevamo da rešavamo probleme. Naša oprema se prodaje na svim kontinentima, osim Australije, dok se u proizvodnji IML opreme sv...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE