HADŽI TRIFUN I DALJE AKTUELAN
Snežana van Hauvelingen i Goran Stanković, osnivači This and That produkcije
Naš film je jedan korak i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadržaja
„Nečista krv: Greh predaka“, u režiji Milutina Petrovića, prvi je domaći film koji se od januara našao u programskoj ponudi Netfliksa, vodećeg svetskog striming-servisa.
„Prvi put je na Netfliksu uveden srpski titl i žanr Serbia. To je ogromna stvar za domaću kinematografiju. Nadamo se da će se Netflix zainteresovati za još domaćih sadržaja“, ocenjuju Snežana van Hauvelingen i Goran Stanković, osnivači This and That produkcije. Njihov film prodat je u 16 zemalja, među kojima su zemlje regiona, centralnoistočne Evrope i vrlo značajno tržište – Turska. Iako ne dobijaju informacije o gledanosti, kako objašnjava Snežana, može da se vidi kako se film kotira, u zavisnosti od toga u kojoj ste zemlji. Naglašavaju da su za titlovanje filma na više jezika dobili podršku Ministarstva kulture, jer je to način da domaći sadržaj na Netfliksu lakše dođe do poljske, češke ili mađarske publike.
Iz regiona, prvi sadržaj na Netfliksu je hrvatska serija „Novine“ koja se bavi istraživačkom redakcijom koju preuzima magnat apsolutno nezainteresovan za novinare i priče od javnog interesa. Da li je neobično da naš prvi sadržaj na ovoj striming platformi bude priča iz 19. veka, na arhaičnom vranjskom dijalektu?
Goran: Nažalost, u našem filmu ima mnogo više sličnosti sa sadašnjošću nego što bismo mi voleli. Dešava se u 19. veku, ali vuče paralele sa današnjim patrijarhalnim sistemom i položajem žena, kao i drugim odnosima i matricama u kojima smo i dalje zarobljeni. Netfliks je izabrao taj film jer govori o Balkanu i na mnogo načina je internacionalni film koji odgovara toj platformi. U njemu se pojavljuju glumci iz Turske, Albanije, Nemačke i govori se više jezika.
Kakve su šanse da Netfliks ubuduće finansira neki domaći kinematografski projekat?
Goran: Važno je da se putem našeg filma pokaže interesovanje publike za sadržaje sa našeg podneblja. Netfliks strateški još uvek nema jasan plan kada dolazi u ovaj naš region kako bi proizvodio sadržaj. Naš film je jedan korak i, kao zemlja, nismo nikad bili bliže tome da se sa njima prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju.
Mlađa domaća publika vas prepoznaje po seriji „Jutro će promeniti sve“ iz 2017, koja se emitovala i u Hrvatskoj, a sad je i Slovenci mogu gledati na nacionalnoj televiziji. Čime ova serija i dalje osvaja publiku u bivšoj Jugoslaviji?
Goran: U trenutku kad je emitovana, serija je u Srbiji popunila vakuum sadržajem koji se bavi generacijom u 30-im, koji su završili fakultet, nemaju stalni posao, ni stalnu vezu, nemaju porodicu, malo su ovde, malo u inostranstvu, nisu nigde i traže se. Ispričali smo naše intimne priče, a onda smo shvatili da to muči i druge, da je to generacijska stvar. Isto su prepoznali i u okruženju.
Sad pregovaramo sa zemljama regiona o otkupu formata, što bi bio presedan za ovo podneblje, da se napravi serija sa drugim glumcima i na drugom jeziku, a po našem scenariju i sa našim konceptom.
Najavljujete već neko vreme i politički triler „Sablja“, i to uz podršku međunarodnog programa MIDPOINT TV Launch. Šta vam savetuju svetski stručnjaci koji rade za HBO, Netflix i druge globalne platforme, kako za ekran upakovati ovaj osetljiv segment političke prošlosti čije posledice i danas osećamo?
Goran: Upravo zbog toga što je to tako osetljiva tema (policijska akcija hapšenja odgovornih za ubistvo premijera Đinđića, prim. novinara), odlučili smo da posvetimo tome dosta vremena. Radimo na scenariju više od dve godine. U konsultacijama sa mentorima čuli smo da se stvari koje mi ovde podrazumevamo, njima ne podrazumevaju i da je važan širi društveni kontekst. Njihovi saveti su nam pomogli da te naše junake napravimo od krvi i mesa. Davno smo odlučili da će se ta serija baviti životima fiktivnih junaka i ljudima koji su bliži običnom svetu, nego svetu politike i političkih intriga.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs