Vesti iz izdanja

01.03.2023. 00:25

Autor: Dimitrije Gašić

Hoćemo li zbog tebe ostati bez posla?

TRENDOVI: Intervju sa veštačkom inteligencijom

Foto: Pexels.com

Poslednjih nekoliko meseci, tačnije od kraja novembra 2022. godine, veliku pažnju privukao je chat bot veštačke inteligencije kojeg je razvio OpenAI. Ideja je da korisnici širom sveta na maternjem jeziku dobiju sve odgovore na pitanja koja ih interesuju, a ChatGPT može da reši i zadatak iz hemije, pruži neke ideje onda kada, recimo, copywriterima ponestane inspiracije i još mnogo mogućnosti
koje pruža.

Poslodavci su se odmah ponadali, još kada je prototip veštačke inteligencije pušten na web, da će napokon moći da „krajcuju” zaposlene i tako još više zarade, ali smo trenutno daleko od takve realnosti.

Zato smo uradili intervju sa veštačkom inteligencijom ne bismo li „iz prve ruke” saznali o čemu se radi i da li nam je zaista pretnja po egzistenciju. I ne samo to, zanimalo nas je i koja je korist za sve koji žele da koriste ChatGPT.

Razgovor prenosimo u vidu screenshot-ova našeg četa.

 

TweetDeck uskoro samo za ekskluzivne korisnike

Još jedna novina za korisnike Tvitera od kada je Ilon Mask zagospodario tom društvenom mrežom – TweetDeck će moći da koriste samo oni koji plaćaju pretplatu.

 

Svi koji imaju plavi znak pored imena, a oni spadaju u ekskluzivne korisnike Tvitera, moći će da koriste TweetDeck platformu u okviru pretplate. Oni koji su koristili tu platformu, uglavnom za zakazivanje tvitova, ubuduće će to moći samo ako plate, vidi se po programskom kodu, a objavio je i Takeover News.

To je jedna u nizu promena koje su nastupile dolaskom Maska na čelo Tvitera, a njegova ideja da besplatnu društvenu mrežu pretvori u profitabilnu čiji korisnici plaćaju participaciju, ne ide baš po planu.

Za sve ovo vreme, na Twitter Blue se „ukačilo” svega 300.000 pretplatnika, a cilj je da se od ove opcije izvuče polovina neophodnog profita, rekao je prvi čovek ove kompanije.

To znači da za održivo poslovanje po pomenutom modelu, Twitter Blue mora da ima oko 33 miliona pretplatnika. Za sada nema ni blizu, a videćemo da li će TweetDeck opcija da natera ljude da se zakite plavom značkom.

„Memories” stiže na Instagram

„Ne pada Insta daleko od Fejsa”, poslovično bismo mogli da ukažemo na fenomen koji se već neko vreme događa, a to je da se opcije sa Fejsbuka pojavljuju i kod mlađeg brata Instagrama. Doduše, nekada i u kontrasmeru, ali ovog puta opcija koja korisnike obaveštava o postovima koje su na taj
dan pre više godina objavili, stiže na Insta Story.

Ideja je da ova opcija „natera” korisnike na još jedan angažman, da ponovo objavljuje priče koje su objavljene pre godinu i više dana, što bi trebalo da pospeši veći saobraćaj na toj društvenoj mreži.

Podsetimo se, Fejsbuk je ovu opciju uveo 2015. godine nakon sveukupnog pada broja objava, a opcija „uspomene” uspela je da toj mreži vrati staru slavu. Da li je i Instagram u istom problemu, pa pokušavaju da to reše po starom već oprobanom receptu, ne znamo. Opcija se već testira kod jednog uzorka korisnika, a sve su prilike da će je uskoro svi imati na raspolaganju.

LinkedIn dodaje opciju za lakše ćaskanje

Društvena mreža LinkedIn dodaje novu opciju u inboksu – mogućnost da važne prepiske označite zvezdicom. Naime, opcija koja je slična onoj na Gmail-u ili nekom drugom sandučetu za prijem mejlova, treba da olakša prijem poruka i ćaskanje tako što se važne poruke označavaju zvezdicom.

Tu su i opcije „u fokusu”, „istaknuto” i „ostalo”, za lakšu komunikaciju jer je, kako je LinkedIn nedavno objavio, broj direktne komunikacije u 2023. porastao za preko 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što ih je dodatno motivisalo da korisnicima ponude mogućnost da lakše razvrstavaju poštu i komuniciraju.

Ta opcija nije toliko važna korisnicima koji su na toj društvenoj mreži tek da bi pratili informacije i lakše dolazili do posla, već onima koji koriste LinkedIn za posao, komunikaciju sa klijentima i potencijalnim klijentima koja se odvija upravo putem direktne pošte (inbox).

Stiže PODCAST opcija na YouTube

S obzirom na to da je svakog dana sve više podcast-era na YouTube platformi, čelni ljudi te društvene mreže odlučili su da u YT Studio uključe novu opciju za lakše kreiranje podcasta ili podizanje već snimljenog.

U okviru opcije „kreiraj podkast” u Jutjub studiju autori će lakše da otpremaju svoj sadržaj, a tu je i opcija „Sadržaj” gde će moći da se vidi sve objavljeno iz opcije „Podcast”. I to nije sve, jer, kako bez analitike?

Pored redovne, tu je opcija za analitiku samo podcast sadržaja, kako bi kreatori imali što bolji uvid u to kako prolazi njihov podcast. Razlog zbog čega YouTube omogućava nove opcije autorima je i veliki rast YT Music platforme, gde je od prošlog avgusta broj pretplatnika na audio sadržaj porastao na preko 77 miliona.

S obzirom na to da se audio sadržaj oslanja na podcast kao takav, logičan je pravac u kom se razvija YouTube, jer su svesni toga da sve veći broj jutjubera počinje da radi podcaste, kako one kratke, tako i dugačke koji su odlika ove medijske forme.

Vratio nam se SnapChat

Američki multimedijalni servis SnapChat, nakon krize koju je preživeo, a koja se odnosi na pad broja korisnika na mesečnom nivou, napokon ima dobre vesti. Broj mesečnih korisnika porastao je na čak 750+ miliona.

To je veliki uspeh, kažu u toj kompaniji, jer su u toku prošle godine imali oko 600
miliona korisnika uz konstantan pad na mesečnom nivou.

Dnevno, kažu u Snap-u, imaju preko 37 miliona korisnika, što je dvostruko više u odnosu na april 2022. godine. Reklo bi se da su u ovoj kompaniji zadovoljni što gotovo polovina korisnika koristi svakodnevno SnapChat, za razliku od Fejsbuka koji beleži svakodnevnu posetu skoro 70 odsto svojih korisnika.

Stručnjaci za društvene mreže ove podatke objašnjavaju kao različitu prirodu ove dve mreže. Dok se Snap koristi za direktnu komunikaciju, Fejsbuk i dalje većini korisnika služi za informisanje, a potreba da se saznaju novosti veća je od potrebe za komunikacijom sa nekom osobom direktno.

Broj aktivnih korisnika u Evropi na dnevnom nivou porastao je za četiri miliona, a popularnost SnapChat-a raste u Indiji, gde je broj korisnika dostigao skoro 150 miliona.

Čini se, na osnovu objavljenih podataka, da je SnapChat preživeo krizu tokom koje se na sve načine trudio da vrati korisnike, a jedan od mehanizama je bio i novac koji bi dobijali najaktivniji četeri.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.