Vesti iz izdanja

01.07.2023. 00:49

Autor: Dimitrije Gašić

Kad hobi postane digitalno kulturno dobro

Posle 5 - Tanja Vasojević, Chief Growth Why Not. agenciji i jedan od osnivača platforme za putovanja TrippinSrbija

Foto: Privatna arhiva

Njihov moto je “nemaš izgovor, obiđi Srbiju” i njega slede već osam godina. Jednom mesečno, subotom, pakuju kofere i odlaze na mesta za koja mnogi nikada nisu čuli. Na Instagramu nam preporučuju gde otići i šta videti, šta da ponesemo, gde da ne skrenemo s puta. Nakon toliko godina, profil TrippinSrbija postao je pravo digitalno kulturno dobro

 

Sa suprugom i tri prijatelja jedne zime odlučila je da krene da obilazi Srbiju, posebno ona mesta za koja je čulo samo lokalno stanovništvo. Kako i sama Tanja kaže, shvatila je da ne poznaje svoju zemlju dovoljno onda kada bi je neko pitao za preporuku šta da poseti dok je u Srbiji. Danas, zbog uredno vođene tabele, mogu da se pohvale da su obišli preko četiri stotine lokaliteta i prešli skoro 40 hiljada kilometara.

 

“Nije prijatna spoznaja kada shvatiš da ti se preporuka za obilazak naše zemlje svodi na Kopoanik, Zlatibor i Vrnjačku banju. Što svakako treba videti, ali postoji još mnogo izuzetnih mesta koja smo mi kroz našu avanturu imali prilike da posetimo. Putovanja su nam pomogla da spoznamo mnogo toga, da postanemo bolji ljudi i da još kvalitetnije i sadržajnije provodimo vreme”, kaže Tanja.

Foto: Privatna arhiva

Inicijalna ideja bila im je da još kvalitetnije provode vreme zajedno, ali su ubrzo shvatili da to što posete i vide, mogu da podele sa drugima na društvenim mrežama i tako daju svoj doprinos društvu. Uz opis lokacije i nekoliko saveta za obilazak, javila se i neka vrsta odgovornosti.

 

“Već te 2016. počeli smo o našim putovanjima da pišemo na društvenim mrežama i tada smo shvatili da smo, na neki način, odgovorni da ljudima ponudimo kvalitetan sadržaj, da što bolje upoznaju Srbiju, ne razmišljajući o tome da samo nama bude dobro na tim putovanjima. Vodimo računa šta objavljujemo jer smo svesni odgovornosti za svaku javno izgovorenu reč.“, objašnjava Tanja Vasojević.

 

Iz potrebe da Tanja i njeno društvo što više nauče, a potom ta saznanja podele sa drugima, nastao je Instagram profil TrippinSrbija koji je danas prepun fotografija i informacija iz nepoznatih krajeva Srbije. Pronaći lokacije na koje retko ko odlazi i o kojima se, nepravedno, malo zna, nije lako. Dobro, sada jeste jer imamo sajt trippinsrbija.rs.

Foto: Privatna arhiva

“Prvo smo krenuli da se služimo turističkom literaturom Jugoslavije, to ima svaka kuća. Potom, na putovanjima smo upoznavali i razgovarali sa meštanima. Oni nam kažu šta u njihovom kraju ima da se vidi, ali obavezno uz napomenu da tamo ipak nema ničeg posebnog. To nam je bilo veoma simpatično. Recimo, kada smo odlučili da obiđemo jednu od najvećih palata van Rima, Šarkamen kod Negotina u Istočnoj Srbiji, meštani su imali istu opasku. Tamo zaista nema mnogo za videti za one koji biraju zaokruženu turističku celinu, ali je važno arheološko nalazište za prave zaljubljenike istorije”, priseća se Vasojević.

 

Tri politikologa, arhitektu i građevinskog inženjera ne dočekuje turistički vodič na lokalitetima, sve moraju sami da organizuju. Zato su se podelili – politikolozi brinu o sadržaju objava na mrežama, arhitekta je zadužen za fotkanje i kadriranje. Građevinski inženjer za logistiku, a kako kaže Tanja, bilo je grešaka i pogrešnih procena, ali sve to njihovu avanturu čini zabavnijom. Da ne ide baš uvek sve glatko, priznaje i Tanja prisećajući se jednog putovanja na kome su zalutali.

 

“Kada se iz Pirota zaputite ka Staroj planini, ubrzo ćete izgubiti mrežu na telefonu. Mi nismo sačuvali mapu puta za selo Dojkinci gde smo rezervisali smeštaj. Pošto smo krenuli u petak odmah posle posla, pao je mrak i mi smo se izgubili. Počeli smo da razmišljamo o opciji da spavamo u kolima. Nekako smo stigli do nekog sela, ne onog našeg, gde smo videli da u jednoj kući gori svetlo. Kucate na vrata nekome u ponoć, a otvara ih baka Grana. Pomaže nam da u tom selu, Gostuši, prenoćimo. Jutro, doručak i atmosfera u tom kraju zauvek ostaje jedna od najlepših uspomena”, priseća se Tanja.

Foto: Privatna arhiva

Kako kaže, ekipa TrippinSrbija ni po čemu nije posebnija od drugih, samo su ljudi koji su nešto rešili, a to je da jedne subote u mesecu sednu u jedna kola i krenu. I u tome istrajali.

 

“Kada bi ljudi znali da jedno putovanje po Srbiji košta manje od ručka za petoro u Beogradu, više bi putovali. Obilazak naše zemlje smatramo i rodoljubivim činom, a posle svih godina i kilometara, mogu da kažem da smo učinili mnogo da ukažemo na mnogobrojne turističke potencijale Srbije i unapredili turističku sliku naše zemlje na društvenim mrežama.”, objašnjava Tanja.

 

Za kraj, pitali smo Tanju koje tri lokacije bi obavezno preporučila čitaocima Nove ekonomije.

 

“Cela Srbija je vrlo interesantna, a mislim da je Istočna pomalo zapostavljena. Stara planina, konkretno Rosomački lonci, odnosno Slavinsko grlo, nešto je što svako mora da vidi, a i put do tamo je fantastičan čak i za one koji ne vole mnogo da šetaju. Krčedinska ada je vrlo zanimljiv turistički potencijal koji godinama traži svoju ponudu i treba ga doživeti. Kada je reč o zapadnoj Srbiji, predlažem predivnu šetnju kanjonom Velikog Rzava do Visočke banje, u okolini Arilja.”

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.