Vesti iz izdanja

01.11.2022. 03:00

Autor: Dimitrije Gašić

Kad jednom uspete, uspeli ste globalno

Gejming je izuzetno multidisciplinaran jer obuhvata kreativu, analitiku, programiranje, monetizaciju, marketing… Zbog toga ova industrija mnogo više liči na filmsku, a manje na IT. Oni koji tek ulaze u ovu industriju bi trebalo da znaju da je gej...

 Verovatno mnogo ljudi u Srbiji igra njihove igre, kao što su Tetris, Pop! Slots, MGM Slots Live, Vegas BlackJack, Bingo. Ali, malo ljudi zna da se jedan od studija kompanije koja stoji iza ovih igara nalazi baš u centru Beograda. Playstudios Inc. je osnovan u SAD, a predstavništvo za Evropu nalazi se u Srbiji. Razgovarali smo sa generalnim menadžerom ove kompanije Nikolom Mitićem o aktuelnoj situaciji u gejming industriji, posebno u njihovoj kompaniji.

U Playstudios Europe trenutno rade na razvijanju novog Tetrisa za mobilne uređaje koji bi uskoro trebalo da se pojavi u app prodavnicama. Inače, Nikola je dugo godina u gejming industriji, prvo kao CEO COFA games, a sada kao direktor studija Playstudios Europe.

„Celog života gajim veliku ljubav prema video-igrama i proveo sam dosta vremena ’sa druge strane’ igre – kao gejmer. Postepeno je počelo da se razvija i interesovanje za deo procesa koji mi je u tom trenutku bio tajna – kako zaista izgleda pravljenje igara, a naročito kako je biti zaposlen u jednoj takvoj kompaniji. Pored toga što je posao jako zanimljiv, atmosfera je daleko opuštenija nego u drugim industrijama“. To se najbolje vidi na zaposlenima, a Nikola kaže da je najvažnije biti rasterećen kada dolaziš na posao i koncentrisan na to što radiš.

Atmosfera u kompaniji izgleda daleko opuštenija nego u nekim drugim. Dres kod ne postoji, ljudi rade u rasterećenoj atmosferi. Je li to tipično za ovu industriju?

Da, ljudi u gejmingu su uglavnom jako neposredni, kreativni i opušteni. I naš studio je uvek šaren, zanimljiv i prepun kolega različitih ekspertiza. Rad od kuće je i dalje jedna od aktuelnih tema, ali mi smo se odlučili za hibridni model – tri dana u kancelariji i dva dana od kuće. Iskreno govoreći, tek kada se ponovo vratite u kancelariju, shvatite šta vam je nedostajalo sve ovo vreme – energija i vrednost ličnog kontakta, brzina razmene informacija, prijem novih članova, ali i jednostavan i neobavezan razgovor sa kolegama. Atmosfera jeste opuštena, a ljudi su neposredni i kreativni, i što je najvažnije – slobodni.

Kakva je situacija sada što se tiče ulaska u ovu industriju, mnogi se pitaju kako je biti zaposlen u gejmingu?

Gejming je izuzetno multidisciplinaran jer obuhvata kreativu, analitiku, programiranje, monetizaciju, marketing… Zbog toga ova industrija mnogo više liči na filmsku, a manje na IT. Oni koji tek ulaze u ovu industriju bi trebalo da znaju da je gejming rizičan, „high risk – high reward“. Potrebno je puno upornosti i veliki broj pokušaja da bi igra na kojoj radite postala uspešna. Ali kada jednom uspete, uzevši u obzir da je tržište globalno – nagrada je velika.

 

Tetris je posebna igra jer ne zahvata toliko široku populaciju, uslovno rečeno – dosta je težak. Zahteva mehaničke veštine, ima „time pressure“, igrač mora jako brzo da reaguje. Što je igra teža, igra je manje ljudi. Mi pokušavamo da je prilagodimo da bude adekvatna većem broju ljudi

A pojedinci, kako oni mogu da uđu u gejming industriju?

I tu je ulazna barijera visoka.