Vesti iz izdanja

28.02.2022. 16:19

Autor: Olivera Bojić

Kako se ponaša poslovni krem?

Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom okruženju u kojem se vodi briga o zdravlju i zadovoljstvu zaposlenih i vlada fer-plej. Ovaj „kompanijski krem” među korporacijama na tržištu daje mogućnost zaposlenima da sami balansiraju privatne i poslovne obaveze

Na korporativnim video-snimcima globalnih kompanija koje su na dobrom glasu kao najbolji i najpoželjniji poslodavci može se videti da zaposleni rade u atraktivnom, kreativnom i zabavnom prostoru, gde se sprat niže silazi niz tobogan. I zna se da su izuzetno dobro plaćeni i motivisani, što ukazuje na to da, za takve uzorne kompanije, zaposleni predstavljaju najveću vrednost.

Svake godine kada čuveni Institut Top Employers, koji se 30 godina bavi ljudskim resursima, rangira i proglasi najbolje poslodavce u Srbiji, ističe se da firme koje su ponele titulu naj- poslodavca kao prioritet postavljaju profesionalni razvoj zaposlenih, sigurno radno okruženje i fer-plej.

U poslovnom svetu, kompanije koje dobiju ovaj prestižni sertifikat izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene i sigurnom radnom okruženju.

Društveno odgovorne kompanije koje ističu da su zaposleni njihova najveća vrednost vode brigu o zdravlju svojih zaposlenih, uplaćuju im godišnje sistematske preglede i polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, koje uplaćuju kako za njih, tako i za njihove porodice, kao i privatno penziono osiguranje.

FLEKSIBILNOST, ZDRAVLJE

Zdravlje zaposlenih je u fokusu društveno odgovornih kompanija i vrhunskih poslodavaca, a od početka globalne zdravstvene krize, uz fleksibilno radno vreme, dolazi i rad od kuće.

Postoje primeri kompanija u Srbiji koje su se istakle prošle godine kao top poslodavci u okviru Employer branding festivala (Empple). One zaposlenima nude fleksibilne uslove rada i mogućnost da sami kreiraju svoj „paket” koliko rade a koliko su slobodni. Ovaj „kompanijski krem” daje mogućnost zaposlenima da sami balansiraju privatne i poslovne obaveze. 

Lep primer je jedna IT kompanija sa stranim kapitalom koja zaposlenima nudi da izaberu da li će da rade manje sati i manje zarađuju da bi imali više slobodnog vremena za svoju porodicu, master studije… ili da više rade, bolje zarađuju i dobijaju bonuse.

Poslodavci koji su kvalifikovani kao najbolji osmatraju i zapažaju želje i potrebe svojih zaposlenih i pružaju im mogućnost da „prelaze nivoe” u svojoj karijeri. Da bi kompanije bile sertifikovane od Instituta Top Emloyers, potrebno je da ispune stroge kriterijume, a, kako navode poslodavci, to su: strategija pronalaženja talentovanih pojedinaca, planiranje angažovanja zaposlenih, mogućnost za dalje učenje i razvoj i upravljanje karijerom.  

ŠTA SE NE NALAZI U POSLOVNIM KNJIGAMA

Top menadžment u globalnim kompanijama svestan je da je današnja generacija mladih ljudi dinamična, digitalno pismena. Oni podrazumevaju da će dobiti dobru platu i povlastice, ali očekuju da u poslu pronađu smisao, zdravu poslovnu kulturu i balans između porodičnog i profesionalnog života. Ako nisu zadovoljni međuljudskim odnosima, mladi napuštaju takav posao.  

Idealno bi bilo kad bi na domaćem tržištu poslovalo mnogo više ovakvih kompanija, jer bi se tako promenilo uvreženo mišljenje u Srbiji da je država najbolji poslodavac.

Poznata izreka glasi: „Vaš najveći kapital, vaše ljude, reputaciju i kupce ne možete naći u poslovnim knjigama.” I druga: „Posao koji ne daruje ništa osim novca je najgora vrsta posla” (Henri Ford).  

Vrhunski poslodavci širom sveta sve više koriste digitalne platforme i umrežavaju zaposlene u kompaniji, podstičući ih da uče jedni od drugih, jačajući zajednicu, njihovo samopouzdanje i smisao toga što rade. Ako rade u prijatnom, poslovnom ambijentu, zaposleni su inspirisani i kompanije jedino tako mogu da imaju zdravu pokretačku snagu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.