Fokus prve digitalne banke u regionu je na osnaživanju IT timova, ali ste nedavno počeli da uvodite i kreditne savetnike i druge pozicije koje unapređuju korisničko iskustvo. Ko sve može da konkuriše za posao u Mobi Banci i da li planirate nova zapošljavanja do kraja godine?
Da bismo održali korak sa brojem klijenata koji neprekidno raste, a trenutno je veći od 700.000, uvek smo u potrazi za novim članovima našeg tima. Od početka godine zaposlili smo skoro 80 ljudi, te danas u Banci radi 340 zaposlenih. U ovom trenutku otvoreni su konkursi za nekoliko pozicija, a u planu nam je da ih do kraja godine bude još. Imajući u vidu dinamiku poslovanja i rast potražnje za našim uslugama, verujem da ćemo i naredne godine udružiti snage sa mnogim novim koleginicama i kolegama kako bismo našim korisnicima pružili najbolju uslugu.
Iako je IT srce našeg poslovanja i suština digitalnog bankarstva, kod nas uvek ima mesta za ljude koji su ambiciozni, kreativni, razmišljaju van uobičajenih okvira i koji su spremni da uče i usavršavaju se. Tražimo ljude sa vizijom, koji žele da rastu sa nama.
Naravno, moram da se osvrnem i na naše kreditne savetnike koji su lice naše Banke širom Srbije i održavaju kontakt uživo sa našim korisnicima. Njih je trenutno 40 u 30 gradova širom zemlje, a u planu je i dalje širenje mreže savetnika kako bi svaki od naših korisnika, gde god da se nalazi u zemlji, mogao da računa na njihov savet u vezi sa našom ponudom.
40 kreditnih savetnika u 30 gradova
A kada se savetnici susretnu sa klijentima, šta najviše traže? Na koje usluge Mobi banke korisnici naročito dobro reaguju?
Mobi Banka je 2014. godine startovala kao transakciona banka, ali već duže vreme širimo ponudu i na kreditne proizvode. Iako se mnogi korisnici prvi put susreću sa bankom prilikom uzimanja beskamatnog kredita za kupovinu digitalnih uređaja u saradnji sa kompanijom Yettel, danas možemo da se pohvalimo stabilnim rastom potražnje u domenu standardnih bankarskih proizvoda. Primera radi, među svim kategorijama stanovništva najprimamljivija je ponuda za ljude koji prenesu deo plate ili celu platu u banku pa imaju najveći broj pogodnosti. Pored toga, odličan saveznik klijentima su naše kreditne kartice, naročito kada su u pitanju veće kupovine, jer im omogućavaju da svaku kupovinu ili podizanje novca sa bankomata podele na do 12 mesečnih rata.
Mobi Banka je privlačna banka za rad, pogotovo za mlade. Kako postižete taj mladalački duh u organizaciji banke?
Mladalački duh se kod nas održava spontano, a održavaju ga upravo naše mlade koleginice i kolege – čak trećina njih ima manje od 30 godina. Naročito smo srećni kada mladi izaberu Mobi Banku za svoje prve korake na tržištu rada, i zato smo se sa zadovoljstvom priključili programu „Moja prva plata“ u okviru koga svake godine otvorimo oko 20 potencijalnih pozicija. Ove godine, u planu nam je da mladima bez radnog iskustva ponudimo čak 24 pozicije za plaćenu praksu, a najbolji od njih će, nakon završene prakse, dobiti priliku da trajno postanu deo našeg tima. Generalno, moramo da pohvalimo Ministarstvo finansija i ovaj projekat koji je mnogim mladim ljudima otvorio vrata sjajne budućnosti.
Veliki je kompliment to što nas, zbog kulture koju negujemo i koncepta organizacije rada, često porede sa IT firmama, a to je okruženje u kome se nove generacije osećaju dobro i koje im pruža slobodu da maksimalno iskoriste svoj potencijal.
Nismo klasična banka sa rigoroznim pravilima, već smo tokom godina uspeli da izgradimo dinamično, prijateljsko okruženje sa digitalnom i fizičkom interakcijom. Ideja o tome da fleksibilnost treba prihvatiti kao trajno rešenje rodila se u vreme pandemije, kada smo primetili koliko zaposlenima prija rad od kuće i mogućnost da sami organizuju svoj radni dan.
Zato smo pre par meseci predstavili Tomorrowland, radno okruženje budućnosti, koje podrazumeva da naši zaposleni mogu da biraju da li žele da rade od kuće ili iz kancelarije, kao i kojih osam sati u periodu od 8.00 do 18.00 im najviše odgovara za rad. Iako većina zaposlenih rado koristi mogućnost rada od kuće, svakome od nas je ponekad potrebna kafa sa kolegama i diskusija uživo, tako da svaki tim ima svoj dan u toku nedelje kada svi članovi zajedno rade iz kancelarije.
Za privlačenje novih ljudi u jakoj konkurenciji jakih kompanija, sigurno je važna i uloga različitih benefita, pored same plate.
Tako je. Tržište rada je značajno napredovalo i rekla bih da je danas kandidatima najvažniji benefit zdrava organizacija u kojoj nema sagorevanja i gde je moguće ostvariti dobar balans između profesionalnog i privatnog života, a upravo to nudimo našim zaposlenima. Pored toga, na raspolaganju su i privatno zdravstveno osiguranje, plaćena rekreacija, regres i topli obrok, 25 dana godišnjeg odmora, kao i brojne mogućnosti za profesionalno usavršavanje.
Dodatno, trudimo se da radnu atmosferu s vremena na vreme osvežimo prilikama za druženje, od sladoleda, timskih druženja, pa sve do skraćenog radnog vremena leti.
Vi ste se nedavno i sami vratili sa porodiljskog. Na kakve povlastice mogu da računaju roditelji?
Na fleksibilno radno vreme i mogućnost rada od kuće mogu da računaju svi, ali kao mama koja se nedavno vratila sa porodiljskog odsustva, rekla bih da su ove povlastice naročito važne roditeljima jer imamo mogućnost da organizujemo dan u skladu sa potrebama porodice i provedemo više vremena sa decom. Za mene je, recimo, pravo uživanje da kratke pauze u toku radnog dana iskoristim za igru sa svojim sinom. Dodatno, u okviru programa „Mobi Banka beba“, svaka novorođena beba od nas dobija 40.000 dinara, kao mali znak podrške za novi početak. Raduje me i to što naša kompanija prepoznaje potrebu roditelja da budu deo važnih događaja u životima svoje dece, pa tako roditelji prvaka dobijaju slobodan dan za polazak u školu, a svako može da se posveti negovanju dece kada su bolesna.
Otuda nestručnost kao poznat problem Mobi.