
KUPCIMA JE SVAKI DINAR VAŽAN
Bilo je u poslednjih pet godina dosta poslovnih izazova, ali kada pogledamo iza sebe i vidimo koliko se toga promenilo i koliko smo kao kompanija iz dana u dan napredovali, mogu slobodno da kažem da su nas s...
„Dok gledamo sitkom, mi gledamo sebe, a kada ga raščlanjujemo, postajemo svesniji od čega smo napravljeni“, navode teoretičari TV žanrova. Zato možemo da kažemo da sitkom nije samo priča o fiktivnim junacima u TV epizodama od dvadesetak do trideset minuta, to je najpre priča o nama i o društvu u kom živimo
Televizija je doživela ekspanziju u Americi posle Drugog svetskog rata. Godine 1941. direktor glavnog proizvođača televizora Dejvid Sarnof predvideo je da će preseljenje stanovništva iz centra grada u predgrađa pratiti potreba za zabavom u domu koju pruža TV. Ovo se ostvarilo desetak godina kasnije. Televizija je prvo bila prihvaćena u barovima u centru grada gde su gosti najviše gledali reprize utakmica, što je bilo analogno okupljanju na samoj utakmici, jer su mahom muškarci tamo mogli da se ponašaju i osećaju slobodno kao da su na tribinama.
Statistika kaže da je već 1955. dve trećine američkih domova imalo televizor, što je značilo približno trideset šest miliona aparata.
Sa navikama se u novom vremenu menjaju mnoge druge stvari. Recimo, kako se žene ne bi osećale zapostavljeno jer su uglavnom provodile vreme u kuhinji, nastala je tzv. američka kuhinja, a ona je podrazumevala obavezan TV aparat na radoj površini ili na posebnoj polici. Televizija je počela da se obraća ženama kao najvećim konzumentima i simbolima doma. Reklame su nudile svašta, kao u doba radio-prijemnika (TV žanr sapunska opera dobio je naziv prema reklamama za sapune i kućnu higijenu koje su se emitovale u okviru radijskih serija koje su slušale domaćice).
Podržavajući vladajuću ideologiju koja favorizuje porodičnu zajednicu i želeći da svim članovima domaćinstva istovremeno ponudi zabavu okupljajući ih pred ekranom, televizijske stanice počinju da govore o televizijskim porodicama. Bilo je jasno Amerikancima da je sitkom žanr veoma pogodan za emitovanje na televiziji pa tada popularne radijske komedije situacije premeštaju u novi medij. Gotovo cela radnja smešta se u dnevni boravak, čime se oponaša situacija u kojoj se nalaze sami gledaoci. Kako bi publiku držali što bliže svom programu, televizije epizode emituju svakodnevno. A scenario su pisali poznati pisci, uglavnom danas za sutra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Bilo je u poslednjih pet godina dosta poslovnih izazova, ali kada pogledamo iza sebe i vidimo koliko se toga promenilo i koliko smo kao kompanija iz dana u dan napredovali, mogu slobodno da kažem da su nas s...
Vesti iz izdanja Javne finansije
Leks specijalis zakasnio da dobije kritiku u izveštaju EK Građevinsko čedo vlasti van kontrole javnosti Bageri i građevinske mašine počeli su da pripremaju prostor za izgradnju paviljona novog sajma u Su...
KARAKTERISTIKA SVIH VELIKIH PROJEKATA OVE VLASTI: IZVOĐAČI SE (GOTOVO) UVEK BIRAJU U NETRANSPARENTNIM PROCEDURAMA, BILO PO MEĐUDRŽAVNIM SPORAZUMIMA BILO PO „LEKS SPECIJALISIMA“, RADOVI REDOVNO KASNE, A KONAČ...
Saradnja između organizacija civilnog sektora i kompanija omogućava da kompanije prepoznaju potrebe ne samo civilnog sektora, već i njihovih direktnih korisnika i da svoja davanja usmere društvu tako da pomo...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE