Vesti iz izdanja

31.05.2022. 19:54

Autor: Lana Engel, MSc psiholog, ACT terapeut

Ne kukaj, ne kritikuj, delaj

Začarani krug očaranosti i razočaranosti

Zašto je kod nas u Srbiji, čini se u većoj meri nego u zemljama sa razvijenijom demokratijom, prisutan fenomen podleganja „niskim strastima“, kao i otkud to da se ljudi masovno još uvek tako lako „lože“, ali i još lakše hlade i razočaravaju? Ima li tome leka?

Po ko zna koji put, opet nam se desilo da smo „mnogo hteli, mnogo započeli“, da bismo zatim „tresnuli o zemlju“ i emotivno se ugruvali.

Kao i mnogo puta pre, nakon izbora, ljudi su se osetili razočaranim i prevarenim. Umesto obećane saradnje i fokusa na probleme koji muče obične građane, ispostavilo se da mnogi pretendenti na vlast žele pre svega ličnu promociju i verovatno neka materijalna sredstva koja donosi javna funkcija ili učešće u vlasti.

Postavlja se pitanje zašto je kod nas u Srbiji, čini se u većoj meri nego u zemljama sa razvijenijom demokratijom, prisutan fenomen podleganja „niskim strastima“, kao i otkud to da se ljudi masovno još uvek tako lako „lože“, ali i još lakše hlade i razočaravaju? Ima li tome leka? Šta možemo da učinimo kao pojedinci, ali i zajednica, da počnemo da pravimo razumne i korisne korake u prevazilaženju samodestruktivnog kruga očaranosti-razočaranosti. 

Neophodno je da počnemo konkretno i konstruktivno da se hvatamo ukoštac sa brojnim životnim problemima koji su se nagomilali. Jer problemi se neće rešiti sami od sebe i neće nestati nekim čudom. Posebno ne ako nastavimo da stare probleme uporno zatrpavamo hrpama novih problema i zatrpavamo se u, sada možda već nerešivu, količinu nagomilanih problema i zadataka. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.