NE MOŽETE SE IGRATI CENAMA
„Najbolja cena“ je akcija napravljena tako da odgovara svima. Vladi Srbije donosi političke poene, velike trgovce ne pogađa previše, a siromašnim građanima daje mogućnost da tokom dva meseca, koliko će traja...
Google ima preko 70 kancelarija po celom svetu. Više od 80 odsto svih pretraživanja na mreži bilo gde u svetu šalje se u Google
Google je odavno poznat kao kompanija koja svojim zaposlenim pruža idealne uslove za rad. Njihovi zahtevi za projektovanje prostora u kome se radi su jednostavni: napraviti najbolji prostor za rad koji najviše unapređuje zdravlje. Prostor mora da bude komunikativan, kreativan, jednostavan i fleksibilan. Njihova arhitektura jasno izražava korporativnu kulturu, dok u isto vreme služi kao model održive arhitekture koja svakim sledećim projektom unosi nove i nove inovacije.
Google je karakterističan po svom neobičnom i kvalitetnom dizajnu radnog prostora, kao delu modela motivacije, osmišljenom da pojača produktivnost na opušten i zabavan način. On koristi svoj poslovni prostor za stvaranje „najsrećnijeg i najproduktivnijeg radnog mesta na svetu”. Veoma ambiciozno i veoma uporno. Tokom decenija bilo je mnogo fokusa na važnost fizičkog prostora na radnom mestu i kako on utiče na motivaciju zaposlenih. Studije su pokazale da se na radnom mestu koje podstiče saradnički rad produktivnost povećava za 15 odsto. Polje otvorenog interaktivnog radnog prostora odavno je postalo uobičajena i opšta pojava u kulturi raspolaganja prostorom.
Oni koji sede zajedno, rade zajedno.
Google se drži odluke da je potrebno da zaposleni svih nivoa rade zajedno na stvaranju i razmeni informacija, nema više staromodnih hijerarhijskih struktura, više rukovodstvo na višim spratovima, niže i mlađi zaposleni na donjim. U Google-u, kancelarijska kultura promoviše „slučajne sukobe“ između zaposlenih, važno je da svakodnevna saradnja promoviše kreativnost i pokreće proizvodnju, ljudi iz različitih odeljenja češće će se upuštati u neočekivane razgovore i generisati nove inspirativne ideje.
Da li je ovaj nekonvencionalni dizajn produktivan?
Ima tu svega, tobogana, stolova za bilijar, teretana, starinskih vagona iz metroa, zidova za slobodno penjanje, terena za odbojku na pesku i svega onoga što sad već očekujete u glavnim prostorijama mnogih coworking prostora. Jarke boje i moderan, čak premoderan nameštaj, tematski organizovan u prostoru, važno je samo da bude udobno i „zabavno”, a u svakom slučaju bolje nego da ste kod kuće, da budete srećni što baš vi radite u tako posebnom prostoru.
Da bi Google stvorio savršene radne prostore za svoje zaposlene, pažljivo se analizira sve, od hodnika i ukrasa do boje nameštaja, rasvete, pregrada…
Ono što je generalno trend u ekspanziji organizacije kancelarijskog i radnog prostora je pravac Go Green, koji nije samo osvežavanje i humanizovanje prostora zelenilom, već podrazumeva urbanističku analizu okruženja svih performansa zgrade koji se danas opisuju kao „living building challenge”, to jest uslove lokacije, uključujući saobraćaj, klimu, sastav zemljišta, perspektive uzgoja biljaka sa fokusom na autohtone vrste, očuvanje i ponovnu upotrebu materijala, vode i energije.
Dakle, šta možemo da naučimo iz Google-ovog otkačenog dizajna radnog prostora?
Dizajn kancelarije mora održavati današnje „evolutivno“ radno okruženje, a zajednički rad postaje sve specifičniji. Taman kada smo savladali lekciju o radu na otvorenom prostoru, moramo pojačati i uključiti mere zaštite između nas samih.
I kao svaki svetski pretraživač broj jedan, mora da to što Google radi jeste kako treba. ’Ajde da poverujemo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
„Najbolja cena“ je akcija napravljena tako da odgovara svima. Vladi Srbije donosi političke poene, velike trgovce ne pogađa previše, a siromašnim građanima daje mogućnost da tokom dva meseca, koliko će traja...
U proteklih desetak godina država je određenim reformama znatno olakšala položaj preduzetnika i posebno preduzetnika paušalaca. Međutim, i pored primetnog napretka, postoji čitav niz problema koji dovode pau...
Mešanje države u određivanje cena generalno nije poželjno, to je antitržišna mera koja ne može da da velike rezultate, a može da nanese i određene štete. Mi ne znamo ko i na koji način odlučuje u p...
Održivost Vesti iz izdanja građevinarstvo
Od septembra ove godine, funkcionišemo po principu dualnog brenda, gde je wienerberger krovni brend svim proizvodnim brendovima, na globalnom tržištu ali i u Srbiji, što predstavlja prvi korak u pripremi dal...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE