Vesti iz izdanja

31.05.2022. 18:46

Autor: Nevena Petaković

Odricanje, štednja i prebrojavanje

Kako građani reaguju na poskupljenja?

Cenu inflacije u prodavnicama platiće socijalno najugroženiji, jer su najviše poskupele namirnice koje su osnov minimalne potrošačke korpe. Mnogi su zbog poskupljenja prinuđeni da štede i tokom dnevne nabavke, a kriza je neke naterala i da se odreknu pojedinih proizvoda: od cigarete i kafe u kafićima, pa do mladog krompira, mesa i voća i povrća

Oko 97 odsto čitalaca koji su učestvovali u anketi Nove ekonomije o poskupljenjima u trgovinskim lancima kaže da su cene proizvoda u proteklih šest meseci „značajno više“. Preostalih tri odsto smatra da jeste došlo do poskupljenja, ali da je „razlika neznatna“. Sa druge strane, niko od oko 200 anketiranih nije odgovorio da „nije primetio“ razliku u cenama. 

„Najviše su poskupeli ulje, brašno, žitarice, proizvodi od žitarica, mleko, mlečni proizvodi“, naveo je za Novu ekonomiju Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS). 

Uvećane cene osnovnih životnih namirnica, i to onih koje čine osnov minimalne potrošačke korpe, svakako će, prema rečima Alfirovića, u budućem periodu uticati na standard potrošača.

„Ukoliko se rast cena nastavi, najviše će biti pogođeni oni koji imaju najniža primanja, oni potrošači koji su socijalno najugroženiji, jer oni najviše novca izdvajaju za hranu i osnovne životne namirnice. Kad te osnovne životne namirnice poskupe, svakako će oni pretrpeti najveći udar inflacije i najavljenog poskupljenja energenata koje se očekuje na zimu“, kaže Alfirović. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.