Coca-Cola sistem i kompanija Bambi ostvarili su značajan doprinos nacionalnoj ekonomiji u 2023. godini, generišući 633 miliona evra dodate vrednosti, što čini 0,9 odsto bruto domaćeg proizvoda Srbije, rezultati su šeste po redu Studije o društveno-ekonomskom uticaju Coca Cola sistema i kompanije Bambi u Srbiji.
Izuzetan je i doprinos za tržište rada – kroz celokupan lanac vrednosti kompanije su podržale 22.600 radnih mesta, generišući za svako radno mesto dodatnih 11 u širem lancu vrednosti. Studija pokazuje i da je kroz celokupan lanac vrednosti ukupno uplaćeno 343 miliona evra poreza i doprinosa, što čini 1,3 odsto ukupnih poreskih prihoda Republike Srbije.
Saša Marković, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, istakao je da kompanija strateški jača prisustvo u Srbiji i regionu kako bi osigurala održiv rast i doprinela lokalnoj zajednici odgovornim poslovanjem.
„Pored investicija usmerenih na rast produktivnosti, konstantnog širenja portfolija i ulaganja u automatizaciju procesa, naše poslovanje se istovremeno oslanja na ekspertizu naših zaposlenih i radne snage unutar celokupnog lanca vrednosti, snagu naših kupaca i saradnju sa lokalnim dobavljačima da bismo zajedno kreirali dodatnu vrednost koja ostavlja pozitivan efekat u zajednici u kojoj poslujemo. Nastavljamo sa izvozom naših proizvoda na regionalna tržišta, s ciljem da damo pozitivan doprinos spoljnotrgovinskom balansu Srbije“, istakao je Marković.
Gorica Stojković, generalna direktorka za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola, istakla je da rezultati Studije pokazuju kako saradnja privatnog i javnog sektora donosi konkretne benefite lokalnoj zajednici i privredi.
„Rezultati naše Studije su i ove godine potvrdili snažnu ulogu Coca-Cola sistema u ekonomskom razvoju i konkurentnosti Srbije. U poslednje dve godine, dodata vrednost nacionalnoj ekonomiji gotovo je udvostručena, sa značajnim doprinosom rastu BDP-a, zapošljavanju i fiskalnoj konsolidaciji. Negujemo snažna partnerstva, profesionalni razvoj mladih i vodimo računa o zaštiti životne sredine jer verujemo da prava vrednost leži u harmoniji između ekonomskog uspeha i društvene odgovornosti“, rekla je Gorica Stojković.
Prema rečima Dragana Stajkovića, generalnog direktora kompanije Bambi, uspeh svake kompanije zavisi od sposobnosti da se prilagodi, evoluira i kreira nove standarde koji oblikuju društvo u celosti.
„Za nas je 2023. godina bila godina inovacija, u kojoj smo lansirali jedinstveni Centar za istraživanje i razvoj i potvrdili poziciju lidera na tržištu konditorskih proizvoda Srbije i regiona, ali i značajno povećali izvoz, čije učešće iznosi 30 odsto našeg prometa, sa tendencijom rasta i otvaranja novih izvoznih tržišta i u godinama pred nama. Naša liderska pozicija obavezuje nas da i u narednim godinama budemo pokretači promena koje oblikuju svet u kome živimo“, naglasio je Stajković.
Studija je predstavljena u okviru panel diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije“ na Kopaonik biznis forumu, u kojoj su, pored čelnika kompanija Coca-Cola, Coca-Cola HBC Srbija i kompanije Bambi, učestvovali i Saša Stevanović, državni sekretar Ministarstva finansija Republike Srbije, Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Darko Lukić, CEO Nelt grupe i Mihailo Vesović, direktor sektora za strateške analize Privredne komore Srbije.
Ovo je šesta po redu Studija društveno ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema u Srbiji i treća sa učešćem kompanije Bambi, koju je po metodologiji nobelovca Vasilija Leontijeva izradila konsultantska kompanija „Stjuart Redkvin“ (Steward Redqueen).